• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • Sömnstörd
    education skrev 2011-07-09 22:52:55 följande:
    (Väntar på att någon skall kommentera min felstavning...)
    Asgarvar.
    Jo de där poängen är det en och annan filur som läst här.
  • education
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:53:55 följande:
    Asgarvar.
    Jo de där poängen är det en och annan filur som läst här.
    Lätt att komma in var det i alla fall.
  • Sömnstörd
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 22:49:31 följande:
    Ja jag har läst och kmr med MINA åsikter och tänk. Passar de inte dig så ge fan i att svara. 
    Jag precis som ni har rätt att skriva härinne.

Och jag fattar precis varför polisen va där.

Men JAG tycker fortfarande att de va förhastat att skjuta kattstackarn.
    MIN ÅSIKT och låt mig HA DEN!  
    Rätt att skriva? Ge fan att svara?
    Vill du eller tål du inte (uppenbarligen)  ha svar så håller du inte till på öppna forum utan ägnar dig åt lämplig mailkonversation istället.
    Frågor på det?

Det var förhastat att försöka dra ut ett kattkräk som ockuperad ett hus. Okey.
    Det var förhastat att avliva ett panikslaget, skadebenäget djur. Okey.

Då antar jag att du även tycker att det är förhastat att ringa polisen när en vildsint pitbull rasar omkring i ditt hus? Jag menar, du ska skydda ditt eget hus, du ska enligt tråden be grannarna om hjälp först osv
    Det du inte ska göra är att ringa rätt myndighet..
  • Sömnstörd
    education skrev 2011-07-09 22:56:49 följande:
    Lätt att komma in var det i alla fall.
    Nu skojar du allt. Av tråden att döma måste köerna vara aplånga.
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:58:16 följande:
    Rätt att skriva? Ge fan att svara?
    Vill du eller tål du inte (uppenbarligen)  ha svar så håller du inte till på öppna forum utan ägnar dig åt lämplig mailkonversation istället.
    Frågor på det?

Det var förhastat att försöka dra ut ett kattkräk som ockuperad ett hus. Okey.
    Det var förhastat att avliva ett panikslaget, skadebenäget djur. Okey.

Då antar jag att du även tycker att det är förhastat att ringa polisen när en vildsint pitbull rasar omkring i ditt hus? Jag menar, du ska skydda ditt eget hus, du ska enligt tråden be grannarna om hjälp först osv
    Det du inte ska göra är att ringa rätt myndighet..
    Och hur i hela friden kan du använda en pitbull som liknelse? 
    Ganska stor skillnad på katt och pitbull.  

Men för att svara på din fråga så hade jag definitivt ringt polisen OM inte ägaren funnits i närheten! 
  • Argo
    Moonis skrev 2011-07-07 11:23:10 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article13286779.ab

Blir irriterad på hur dom lägger fram hur synd det är om ägarna och hur kallblodiga polisen va. Katten va aggresiv, utan halsband, konstigt att dom tror det va en vildkatt och avlivar den.

Vad anser ni? 
    Klart det är fel agerat. Det stöd som finns i lagen för omedelbar avlivning bygger på att man måste avsluta djurets lidande.

En omärkt katt skall i första hand omhändertas och placeras på ex katthem. Inte släpas iväg och avrättas på studs med polisens tjänstevapen. Hur det borde ha gått till framgår av denna följdartikel:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13289842.ab
  • Sömnstörd
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 23:01:07 följande:
    Och hur i hela friden kan du använda en pitbull som liknelse? 
    Ganska stor skillnad på katt och pitbull.  

Men för att svara på din fråga så hade jag definitivt ringt polisen OM inte ägaren funnits i närheten! 
    Det är en enkel jämförelse. Du har ingen aning om hur katten uppträtt, eftersom andra var rädda för den var den troligtvis aggressiv till sättet, du har ingen aning om någon var hyperallergisk, det finns sånt.
    Du kan helt enkelt inte sätta dig till doms över hur farliga någon upplevde katten.

Eftersom polisen kom tog de tydligt larmet på fyllt allvar till skillnad från dig. Och du får ursäkta men jag sätter större tilltro till yrkesmän som råkar ut för det häe mellan varven än för dig, en okänd människa som uppträder mellan varven i den här tråden som att du saknar både kunskap och sunt förnuft.

Du är rädd för en pitbull och skulle ha larmat, koloniområdet var rädda för katten. Ingen som helst skillnad.
  • education
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:59:09 följande:
    Nu skojar du allt. Av tråden att döma måste köerna vara aplånga.
    Åh. Tänkte inte på det. Det och kattburen. Jag har lärt mig massor av den här tråden redan! I LOVE FAMILJELIV AT IT'S BEST!
  • Sömnstörd
    Argo skrev 2011-07-09 23:05:20 följande:
    Klart det är fel agerat. Det stöd som finns i lagen för omedelbar avlivning bygger på att man måste avsluta djurets lidande.

En omärkt katt skall i första hand omhändertas och placeras på ex katthem. Inte släpas iväg och avrättas på studs med polisens tjänstevapen. Hur det borde ha gått till framgår av denna följdartikel:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article13289842.ab
    Nej du har fel det står spaltkilometrar om det i tråden. Att du anser att det var fel är en annan sak men det grundar sig på okunskap om de lagar som finns och de resurser samhället har för att ta hand om omärkta katter som strövar omkring.
  • Sömnstörd
    education skrev 2011-07-09 23:08:14 följande:
    Åh. Tänkte inte på det. Det och kattburen. Jag har lärt mig massor av den här tråden redan! I LOVE FAMILJELIV AT IT'S BEST!
    Glöm inte glykolen!
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?