• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • bastardized
    honkie skrev 2011-07-09 17:18:52 följande:

men va?
    vad har mina betyg med detta att göra? man kan inte ens läsa upp universitetsbetyg, man kan gå om kursen eller skriva nya uppsatser. men jag förstår inte varför mina betyg tas upp... och du snackar om logik? på riktigt???

du är inte per automatik bitter. men du tycker det känns värt att spendera tid i en tråd där du endast vill få fram att katter som är på fri fot ska avlivas... jag vet inte, du kanske inte är bitter, du kanske bara är trött på livet.

Vi har redan konstaterat att du bor i den nedslitna förorten och din avundsjuka inför de som har resurser att bo bättre eller helt enkelt bryr sig om sin närmiljö är avslöjad i ett tidigare inlägg av dig.

Jag kan garantera att jag lever ett mycket rikt liv på oerhört många fler sätt än du kan föreställa dig, du är välkommen hem till mig om du betvivlar detta.

Dessutom skall du skita i vilka trådar jag väljer att lägga mitt engagemang i.     

• Sömnstörd
    honkie skrev 2011-07-09 17:10:20 följande:
    nej. jag blir bara så glad av att retas med bittra männisor som bara kan gnälla och klaga över allt de inte tycker om.
    studierna är klara.  
    honkie skrev 2011-07-09 17:05:51 följande:
    jao... men ät inte kattbajs och skölj grönsakerna du plockar i trädgården... ett tips på vägen bara. 
    Jag tror inte det va. Uppenbarligen har du missat rätt många lektioner.

Ska vi ta din första mening på orden?
  • Sömnstörd
    honkie skrev 2011-07-09 17:18:52 följande:
    men va?
    vad har mina betyg med detta att göra? man kan inte ens läsa upp universitetsbetyg, man kan gå om kursen eller skriva nya uppsatser. men jag förstår inte varför mina betyg tas upp... och du snackar om logik? på riktigt???

du är inte per automatik bitter. men du tycker det känns värt att spendera tid i en tråd där du endast vill få fram att katter som är på fri fot ska avlivas... jag vet inte, du kanske inte är bitter, du kanske bara är trött på livet.
    Och du sspenderar inte tid i den här tråden menar du?
    Så du är inte du utan du är eg din syster?
  • honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 17:28:35 följande:
    jao... men ät inte kattbajs och skölj grönsakerna du plockar i trädgården... ett tips på vägen bara. 
    Jag tror inte det va. Uppenbarligen har du missat rätt många lektioner.

Ska vi ta din första mening på orden?

nejdå. jag gick upp tidigt, åt en fiberrik frukost, tränade, pluggade ca 6 timmar. sen gjorde jag vad jag kände för och efter det tog jag mig 7 timmars oavbruten sömn.
    hur har du det själv med studierna?

det där sista får du nog utveckla.   
  • Buster78
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 16:11:03 följande:
    Vet du,  jag har katter sjäv så epitetet katthatar passar inte på mig. Det är dessutom flera aktiva i den här tråden som också har katt.
    En sak har vi gemensamt: vi har en anings mer kunskap än den "lyckliga fria katten" och vi tar fullt ansvar för våra djur. Fullt. Observera de orden. Fullt ansvar.

Det innebär att vi inte ålägger våra grannar att mota bort eller att återställa skador. De hålls helt ansvarslösa när det gäller våra djur därför att vi tar vårt förbannade ansvar.
    Det är så lagen föreskriver förresten och den är du väl medveten om vid det här laget, att du sen skiter i det är en annan sak. Det berättar bara om vilken inställning du har till din omgivning(ska serva dig) och till dina djur(slit och släng).

Det är riktigt, riktigt synd om dina katter som har en ägare som inte vet riktigt hur katter fungerar eller som tar fullt ansvar.

Att du kryddar dina inlägg genom kommentarer om hur våra liv ter sig är lite väl lågt, tycker du inte det själv? Det också utanför din kunskapssfär och det förstärker inte ditt budskap på minsta sätt.
    Men du kan uttala dig utanför din kunskapssfär förstår jag......
  • Buster78
    bastardized skrev 2011-07-09 17:46:33 följande:
    Min presentation väcker en del anstöt hos vissa som kanske inte delar min uppfattning i olika spörsmål och det tycker jag är helt ok och faktiskt tycker jag det är kul när folk reagerar samt ifrågasätter dem ,sedan finns det en liten klick av din sort som retar sig på att vissa har saker som inte de själva har eller aldrig har kapacitet att skaffa sig ,som i ditt fall.

Har vi inte hamnat nog OT? skall vi inte fortsätta prata om kattägares ansvar eller vill du gå in på pojkrummet och fortsätta med dina pokemon kort?    

eller oxå går vi tillbaka till det som tråden VERKLIGEN handlar om......inte kattägarens ansvar utan om det va rätt att skjuta katten eller inte!!
  • Sömnstörd
    Buster78 skrev 2011-07-09 17:51:38 följande:
    Men du kan uttala dig utanför din kunskapssfär förstår jag......
    Du tar fasta på ett ord i hela inlägget. Det är inget annat du vill kommentera eller argumentera mot?

Inget om ansvaret?
    Inget om att epitet du sätter på människor som inte håller med är felaktigt?
    Inget om lagen?
  • bastardized
    Buster78 skrev 2011-07-09 17:56:06 följande:
    eller oxå går vi tillbaka till det som tråden VERKLIGEN handlar om......inte kattägarens ansvar utan om det va rätt att skjuta katten eller inte!!

Det kan vi göra.
  • education
    Tack för tipset. Det gick inte så bra när du gjorde det eller?

Omöjligt att hålla sig borta från en så underhållande tråd...
  • Verum

Nu står det en skål under trappen. Som en eloge har jag skrivit Buster78 på den. Jag tackar åter igen för det fantastiska tipset.

Låt barnen vara försöksdjur - Tänk genus!
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?