• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:16:59 följande:
    Är det verkligen det?
    HUR menar du annars att man ska bevisa att det är DIN katt?
    För du ska inte inbilla någon att du kommer at betala bara för att någon plingar på din dörr och säger att din katt förstört.

Förresten är det du som borde betala kamerautrustningen också, utan katter behövs de nämligen inte.
    Satan, man borde starta en kattskadefond där man samlar alla som på ett eller annat sätt vill/tänker/kommer att stämma korkade kattägare.
    Ja visst gör de du. 
    Men du behöver inte oroa dig för mina inne katter.
    Så låt mig och mina lurvbollar va ifred!!!  
  • finskaflikkan
    Loriyana skrev 2011-07-09 22:22:41 följande:
    Jag är bara helt förundrad över att de skickade 4 poliser för att fånga in en katt! Jösses, finns det inga brott i Östersund? Jag kan inte tänka mig att polisen skulle komma ut för ett kattbett här i Malmö. De hade nog skrattat i luren.
  • education
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 22:24:22 följande:
    Ja visst gör de du. 
    Men du behöver inte oroa dig för mina inne katter.
    Så låt mig och mina lurvbollar va ifred!!!  
    Hur ser du på djurskyddslagen förresten? Vad är din tolkning?
  • Sömnstörd
    education skrev 2011-07-09 22:21:47 följande:
    Nu har jag redan en kamerautrustning liggande som inte är riggad ännu men annars hade man ju kunnat ta med det i Piss-off och nya dynor-summan. Kattägarna borde ju inte vilja att deras katter ställer till det för sina grannar så jag tror att de egentligen är rätt så intresserade av att hjälpas åt att komma till rätta med problemet. Ja, det är det jag har kommit fram till under dagen när jag har funderat i alla fall. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med locket till sanlåda... just det, där är en till kostnad. Vad tycker du är rimligt, kan jag skriva 200 kr med en gång? Kamerautrustningen är ju rätt dyr annars men den bjuder jag på eftersom jag redan har en.
    En snabb googling gav 700 så vill du vara reko ta 350. Sen ska du lägga på för tiden du lägger ner för bevakning, glöm inte det.

En kattfälla kan vara bra så att du riktigt kan fota på nära avstånd, ett par tusen skulle jag tro + tidsåtgång för att gillra och kolla.

Vad landar summan på?
  • Sömnstörd
    Loriyana skrev 2011-07-09 22:22:41 följande:
    Jag är bara helt förundrad över att de skickade 4 poliser för att fånga in en katt! Jösses, finns det inga brott i Östersund? Jag kan inte tänka mig att polisen skulle komma ut för ett kattbett här i Malmö. De hade nog skrattat i luren.
    Läsa tråden eller artiklarna ordentligt kanske?
    Det handlade inte om lite kattbett utan om jävligt korkade kattägare som sen sitter och lipar i pressen.
    Nyhetstorka med vikarier på redaktionen stavas det.

Tycker du att katter ska få ströva omkring hur som helst helt omärkta förresten?
  • education
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:26:25 följande:
    En snabb googling gav 700 så vill du vara reko ta 350. Sen ska du lägga på för tiden du lägger ner för bevakning, glöm inte det.

En kattfälla kan vara bra så att du riktigt kan fota på nära avstånd, ett par tusen skulle jag tro + tidsåtgång för att gillra och kolla.

Vad landar summan på?
    För att "grilla och kola"?? Nej, nu gick du för långt igen!
    Men kattburen däremot. Får man ha såna? Eller faller det under glykol-förbudet? Det har jag inte ens tänkt på. En snäll bur då alltså. Bara så att jag slipper att sitta uppe och vänta.
  • Sömnstörd
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 22:25:00 följande:
    Har inte du läst vad artikeln handlade om?
    Trodde du hade greppat nu att det var inte lite kattbett och 4 skjutglada poliser....
  • Loriyana
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:28:17 följande:
    Läsa tråden eller artiklarna ordentligt kanske?
    Det handlade inte om lite kattbett utan om jävligt korkade kattägare som sen sitter och lipar i pressen.
    Nyhetstorka med vikarier på redaktionen stavas det.

Tycker du att katter ska få ströva omkring hur som helst helt omärkta förresten?
    Nej det tycker jag absolut inte. Jag tyckte det var rätt att polisen kom, det jag skrev är att jag är förvånad över att de ryckte ut för en sådan sak. Kan som sagt inte tänka mig det i Malmö...här hade katten förmodligen hunnit äta upp en innan polisen behagade dyka upp.
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:29:56 följande:
    Har inte du läst vad artikeln handlade om?
    Trodde du hade greppat nu att det var inte lite kattbett och 4 skjutglada poliser....
    Självklart har jag läst den. 
    De va enligt artikeln YTLIGA sår.

Sen att de krävdes 4poliser så javisst e de överdrivet, borde räckt med 2isf...
    Men vad vet jag... dom hade väl inget annat för sig kanske? 
  • Sömnstörd
    education skrev 2011-07-09 22:28:56 följande:
    För att "grilla och kola"?? Nej, nu gick du för långt igen!
    Men kattburen däremot. Får man ha såna? Eller faller det under glykol-förbudet? Det har jag inte ens tänkt på. En snäll bur då alltså. Bara så att jag slipper att sitta uppe och vänta.
    Grillad katt lär vara gott har jag hört och kattpäls är fint som snus mot reumatism. Recykling.
    Försummad dunboll blir till finfint käk och päls till mormor.

Man har ju enligt kattmaffian rätt och skyldighet att freda sin tomt och sitt hus så jag ser inga hinder för fällor.
    Katthem använder sig av dem så jag tar förgivet att de är snälla.
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?