• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • bastardized
    honkie skrev 2011-07-09 18:48:09 följande:

och ändå insisterar du på att jag ska PM:a?
    din uppfattning är helt riktig... enligt dig. 

Du får mycket gärna fortsätta "jävlas" med mig via pm då tråden handlar om annat.

• education
    Moonis skrev 2011-07-09 18:49:17 följande:
    Vill inte ha några tips på avlivningsmetoder på vildkatter i tråden. Då ber jag dom stänga ner den!
    Avlivningsmetoder på vildkatter? Nej, det vill inte jag heller ha. Måste få förtydliga det.
  • finskaflikkan
    Moonis skrev 2011-07-09 18:49:17 följande:
    Vill inte ha några tips på avlivningsmetoder på vildkatter i tråden. Då ber jag dom stänga ner den!
  • education

Tips på hur man får bort lukten av kattpiss i dynor då? Det kanske vi kan ta? Vad ska man använda för medel? Finns det något särskilt som är avsett för kattpiss?

• finskaflikkan
    education skrev 2011-07-09 21:45:06 följande:
    Tips på hur man får bort lukten av kattpiss i dynor då? Det kanske vi kan ta? Vad ska man använda för medel? Finns det något särskilt som är avsett för kattpiss?
    Nej inte vad jag vet....  
    För kattpiss sitter verkligen i så in i helskotta.....
    Har nämligen tvättat mina byxor som va nerpissade i först 95grader och massa medel.
    Luktade fortfarande så körde en gång till....
    Lät dom torka och de lukta fan fortfarande.... Så iaf jag skulle ha kastat och köpt nya för kattpiss sitter verkligen långt in i saker och ting.... Kräks 
  • Gurkburk
    education skrev 2011-07-09 21:45:06 följande:
    Finns ett medel som heter Piss-off som man kan köpa i djurbutiker. Efter en operation rråkade en av våra katter ut för en olycka på en tjock matta. Trodde aldrig lukten skulle försvinna, men efter två behandlingar med piss-off var allt borta. Att katter kissar på dynor är dock ovanligt. Det handlar då vanligtvis om en sjuk katt eller en okastrerad katt som urinmarkerar. Det senare har en väldigt skarp lukt och kan vara svårt att ta bort.
  • education
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 21:48:59 följande:
    Nej inte vad jag vet....  
    För kattpiss sitter verkligen i så in i helskotta.....
    Har nämligen tvättat mina byxor som va nerpissade i först 95grader och massa medel.
    Luktade fortfarande så körde en gång till....
    Lät dom torka och de lukta fan fortfarande.... Så iaf jag skulle ha kastat och köpt nya för kattpiss sitter verkligen långt in i saker och ting.... Kräks 
    Ok. De kostade drygt 1000:- kr/styck när de var nya förra sommaren. Tycker du att jag kan sätta upp en lapp i området med mitt kontonummer och be att alla kattfamiljer sätter in 100 kr på mitt konto? (Det bor cirka 20 familjer som har katter i området så någon av katterna är det men eftersom jag inte har riggat kameror ännu och inte såg när det hände så vet jag inte vilken katt jag ska knacka på hos). Hade du tyckt att det var ok. Hade du satt in pengarna? (Minns inte om du hade utekatter men om du hade det)
  • education
    Gurkburk skrev 2011-07-09 21:54:57 följande:
    Finns ett medel som heter Piss-off som man kan köpa i djurbutiker. Efter en operation rråkade en av våra katter ut för en olycka på en tjock matta. Trodde aldrig lukten skulle försvinna, men efter två behandlingar med piss-off var allt borta. Att katter kissar på dynor är dock ovanligt. Det handlar då vanligtvis om en sjuk katt eller en okastrerad katt som urinmarkerar. Det senare har en väldigt skarp lukt och kan vara svårt att ta bort.
    Piss-off? Vilket lustigt sammanträffande. Ska kolla på det.
  • Sömnstörd
    education skrev 2011-07-09 21:56:10 följande:
    Piss-off? Vilket lustigt sammanträffande. Ska kolla på det.
    Tror du att samma ägare kommer att betala det? Det lär inte vara gratis iallafall.
  • education
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 21:57:17 följande:
    Tror du att samma ägare kommer att betala det? Det lär inte vara gratis iallafall.
    Jag vet tyvärr inte vilken katt det var. Men om jag gör ett påslag direkt och ber om 110 Det kostar 129:- såg jag när jag googlade men om jag får 1,5 flaska per år genom att be om 110:- varje sommar så borde det gå jämnt ut ungefär.
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?