• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • Sömnstörd
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 22:32:05 följande:
    Självklart har jag läst den. 
    De va enligt artikeln YTLIGA sår.

Sen att de krävdes 4poliser så javisst e de överdrivet, borde räckt med 2isf...
    Men vad vet jag... dom hade väl inget annat för sig kanske? 
    Ja och YTLIGA säger bara att det inte var KÖTTSÅR som behöver sys.
    Det kan vara en liten rispa men eftersom katten troligen var panikslagen handlar det om LITE mer än en liten rispa.

Har du verkligen katt? Jag fattar mycket väl att du inte jobbar inom vården men du BORDE veta vilka sår en rädd katt kan åstadkomma.
  • Sömnstörd
    Loriyana skrev 2011-07-09 22:30:42 följande:
    Nej det tycker jag absolut inte. Jag tyckte det var rätt att polisen kom, det jag skrev är att jag är förvånad över att de ryckte ut för en sådan sak. Kan som sagt inte tänka mig det i Malmö...här hade katten förmodligen hunnit äta upp en innan polisen behagade dyka upp.
    Okej, de flesta i den här tråden har något helt annat att säga om just den biten. Ber om ursäkt för min barska ton.

Polisen gör sånt här när de inte har vettigare saker att göra, hellre det än att drälla omkring och de ska inte jaga bus bara för att utan när det behövs.

Kommer det ett högre priolarm släpper de sånt här och sticker därifrån fortare än ögat.
  • bastardized

Sömnstörd och education, ni förgyller min afton med era briljanta och begåvade inlägg.Tack!

• finskaflikkan
    education skrev 2011-07-09 22:25:09 följande:
    Hur ser du på djurskyddslagen förresten? Vad är din tolkning?
    Mina djur, mitt ansvar. 
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:34:57 följande:
    Ja och YTLIGA säger bara att det inte var KÖTTSÅR som behöver sys.
    Det kan vara en liten rispa men eftersom katten troligen var panikslagen handlar det om LITE mer än en liten rispa.

Har du verkligen katt? Jag fattar mycket väl att du inte jobbar inom vården men du BORDE veta vilka sår en rädd katt kan åstadkomma.
    Ja jag vet precis vilka sår de kan bli när en katt e rädd, har själv blivit attackerad en gång. Inte fan ringde jag polisen för den saken utan gick till Vc. 

• Sömnstörd
    bastardized skrev 2011-07-09 22:39:49 följande:
    Sömnstörd och education, ni förgyller min afton med era briljanta och begåvade inlägg.Tack!
    {#emotions_dlg.flower}

Ibland funderar jag varför man i all världen försöker banka in vett i en del skallar eftersom det är så totalt meningslöst. Det är mycket enklare att tex sätta ut lite glykol, ingen kan bevisa något och när ägaren upptäcker det är det redan försent.
  • Sömnstörd
    finskaflikkan skrev 2011-07-09 22:45:48 följande:
    Ja jag vet precis vilka sår de kan bli när en katt e rädd, har själv blivit attackerad en gång. Inte fan ringde jag polisen för den saken utan gick till Vc. 
    Och nu var det inte din katt hemma hos dig det handlade om. Du missade inte ganska mycket i resonemanget med polisen tycker du? Du har väl läst sa du?
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 22:46:45 följande:
    Och nu var det inte din katt hemma hos dig det handlade om. Du missade inte ganska mycket i resonemanget med polisen tycker du? Du har väl läst sa du?
    Ja jag har läst och kmr med MINA åsikter och tänk. Passar de inte dig så ge fan i att svara. 
    Jag precis som ni har rätt att skriva härinne.

Och jag fattar precis varför polisen va där.

Men JAG tycker fortfarande att de va förhastat att skjuta kattstackarn.
    MIN ÅSIKT och låt mig HA DEN!  
  • education
    bastardized skrev 2011-07-09 22:39:49 följande:
    Du är inte så dum du heller! Det måste ligga i höskolepoängen helt enkelt.
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?