Buster78 skrev 2011-07-09 15:39:09 följande:
det va inte ja som sa det!!!!
education skrev 2011-07-09 15:16:04 följande:
Jag upprepar frågan för säkerhets skull ifall du missade den:
Vad gör du?
Jag skiter i alla trångsynta katthatande mäniskor, och hoppas dom straffas riktigt grymt!Mina katter är det minst synd om, däremot är det mer synd om er, som har såååå tråkiga liv, att ni kan tänka er att döda för att få lite fart i ert misserabla liv!!
Sömnstörd skrev 2011-07-09 15:25:00 följande:
Aha, lika naturligt som att jag säger att du får leta reda på alla kor, skator och hundar som gnager på din grindstolpe?
Oki.
Så du menar alltså att katten är en olägenhet som förstör dynorna men du tänker inte betala.
Intressant felsägning där...
Nyss hävdade du nämligen att katten har rätt enligt beslut att vara på andras tomter och nu medger du att du bryter mot djurskyddslagen.
Intressant.
jag har sagt det innan, att när det kommer till djur, så har jag INGA problem med vad dom än ställer till!!!!
Så om en ko mot förmodan vill gnaga på mina grindstolpar som jag inte ens har, så varsegod, eller om hästen vill äta upp mina äpplen be my guest!!
och vart ska jag ha sagt att jag bryter mot lagen????
Men hur inskränkt får man bli som djurägare?
*Newsflash*
Att du inte har några problem med andras husdjur betyder inte att andra tycker, tänker och resonerar på samma sätt.
Djurskyddslagen är upprepad här ett antal gånger, du har ombetts kommentera den ett antal gånger och du har även svarat ändå så fattar du inte? Hur lyckas man? Hur??
#753.
Visa endast på education så hittar du det snabbt.
"Bestämmelser om ansvar för den som har en hund eller katt finns i lagen (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter. Enligt lagen skall hundar och katter
hållas under sådan tillsyn och skötas om på ett sådant sätt som behövs för att förhindra att hunden eller katten orsakar skador eller andra olägenheter."
Anledningen att du erkände att din katt är en olägenhet var ditt resonemang om dynorna. Du betalar inte allt för du kräver bevis samt att dynägaren letar upp 20 kattägare till. Därför att: dina egna ord:
Varför ska jag bekosta ANDRA katters olägenheter!!! #779
Det här är typiskt för de som håller utekatter, de hävdar rättigheterna och stödjer det på länsrättens beslut men skiter fullkomlig i lagen för den "minns" man helt plötsligt inte.