Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag försöker tänka att det bara är 6 veckor kvar nu... men 6 veckor känns som en evighet. Jag är så otymplig, orörlig, har jätteont i magen och får mensvärk i rygg och mage till och från. Halsbrännan är tillbaka med besked. Nu vill jag ha min lille son i famnen... :)

• Stinis83

Lokesmami, ja jag ska snittas och det är klart det känns bra att ha ett absolut slutdatum :) Men samtidigt vet jag ju också att det inte blir nånting innan dess, såvida det inte drar igång innan. Och drar det igång innan så blir det akut snitt och då får jag inte vara med min familj på ett par timmar. Det vill jag inte eftersom det blev så med dottern :(

Grattis till graviditetspeng Kalksten! Jag är konstigt nog inte orolig över att nåt skulle gå snett med bebisen, men det kanske är för att jag inte riktigt fattar att vi ska få ett till barn... :)

Carla, jag vet inte om man får säga såhär egentligen, men tack och lov så blev dottern dåsig av medicinen, så hon har sovit som en klubbad säl mellan mig och sambon hela natten :) Nu är hon bättre men hon hade ett par prickar imorse så hon fick Tavegyl i vällingen. Nu sitter vi och myser i soffan och tittar på Saltkråkan :)

Nej gud, ta det lugnt idag! Gå på marknaden när du mår lite bättre :)

• Stinis83

Jag tror att det beror på vad man blir sjukskriven för, foglossning tex blir ju inte bättre förrän barnet är ute, då blir man sjukskriven fram till förlossningen. Sdr dock blir man bara sjukskriven för fram till att barnet inte räknas som prematur längre, det tror jag gäller allt som har med barnets bästa att göra. Så sa iaf min handläggare på FK :)

Jag undrar om man fattar sämre andra gången än första gången? Det känns så overkligt att jag ska få gå igenom allt det där igen... nu när man vet vad det innebär :)

Carla, jag håller med :) Jag minns när dottern var på sitt allra grinigaste humör i början av graviditeten och jag bara inte orkade höra "maaaaaaaaaammaaaaaa" en gång till... Hela familjen satt och åt middag och till slut började jag storgråta och sprang upp och stängde in mig i sovrummet och lyssnade på hög musik för att slippa höra ;)

Vad skönt att sonen verkade hyfsad iaf idag! Hoppas att det håller i sig :) Och bra att du tar en lugn dag på soffan! Dottern sover middag så nu ligger jag också och vilar :)

Tvättmaskinen med bebisens kläder går för fullt! Jösses vad mycket vi har, och då har jag ändå bara kommit till det könsneutrala efter dottern ;) Hon måste haft huuuuuuur mycket kläder som helst om det här bara är det som är neutralt! Lite tråkigt dock, för vi kommer inte behöva köpa nånting förrän kanske stl 62-74... Jag är shoppinggalen efter kläder till mina barn :)

Men tänk att man snart ska ha en liten som ska ha på sig de där kläderna...! Åh vad jag längtar efter honom!

• Stinis83

Carla, ja min dotter är också väldigt enkel och nöjd som person så jag tror att min toleransnivå inte är på topp... Man är bortskämd av henne! :) Blir spännande att se hur sonen är ;)

Åh vad skönt med en dag i pyjamas! Det ska jag nog ta imorgon om dottern är på dagis :) jag gjorde våfflor till lunch i brist på fantasi, till middag får det bli lax... Skönt att bli bortbjuden på middag!

Visst är det lustigt när det går upp för en sådär pang bom att man ska föda igen! :) Nu ska ju inte jag föda på samma sätt som sist, men det jag tänker på om och om igen är när jag hör hans skrik för första gången, och när de lägger honom på mitt bröst :) Sen när vi är på uppvaket och jag ammar första gången och vi får vara tillsammans :) Underbart! Undrar hur lång tid det tar innan man fattar att man är mamma till TVÅ :)

• Stinis83

Haha Carla, mat som mat ;) Ibland får man strunta i att äta med ögat ;)

Lyckobebisen, jag håller med, klart man kan lägga in bilder här också :) Vet du, det är helt sjukt - jag drömde om er inatt! Vi skulle åka på roadtrip nånstans norrut och skulle ha med era hundar, två stora svarta hundar var det :) Vi hann dock aldrig längre än till Mc Donalds, sen vaknade jag :) Men vilken konstig dröm!

Familjen Cooper, vad skönt att det inte var nåt att oroa sig för :)

Nu har jag hängt två fulla klädställningar med bebiskläder och har en till maskin igång. Jag hade glömt hur små och söta bebiskläder är! Och snart är lillebror här och ska ha på sig dem, tänk vad mysigt att klä på honom och fixa och dona :)

• Stinis83

Carla, jag känner igen det där! Jag hade på mig sambons tröja igår när jag stekte pannkakor, och när jag sen av en händelse drog upp tröjan över magen såg jag en väldig massa fläckar från min pannkaksstekning... UNDER magen :) Dessutom hittade jag chokladfläckar från när jag försökte smygäta choklad... Busted! Man har ju helt klart haft fräschare dagar ;)

Jag tror bebisen har fått för sig att han är en sprattelgubbe idag. Det buktar ut knän och armbågar (tror jag det är) på båda sidor om magen, och ibland skojar han till det med att köra upp rumpan mot revbenen. Det ser väldigt roligt ut när man tittar på magen :)

• Stinis83

Lyckobebisen, kul hur hjärnan funkar :) I drömmen tänkte jag dessutom att det var så kul att jag skulle på roadtrip med Lyckobebisen från familjeliv :) Haha, jag måste vara knäpp! Ja men det vore jättekul att ses med våra små grabbar sen när de kommit :)

• Stinis83

Bra initiativ Canjjj, och fin mage :)

Är det någon som har fått hormonrand på magen? Med dottern hade jag rand ända nerifrån blygdbenet typ och nästan upp mot brösten, men den här gången har jag ingen rand alls :S

• Stinis83

Vet du vad du väntar Marielle? :) Jag hade med dottern men inte nu när jag väntar en pojke :) Men det kan ju vara olika :)

Stugfrugan, så fick jag när jag väntade dottern! Hela jäkla vägen och grova, mörka strån! Mycket charmigt måste jag säga ;) Den här gången tror jag att jag sluppit det dock, kan inte se från naveln och neråt ;)

• Stinis83

Ett middagstips om man gillar lax och verkligen inte orkar laga mat (och om man gillar typ hollandaisesås):
    Ta laxfiléer och lägg i en ugnsfast form, salta och citronpeppra, häll på Abba's citronsås som finns i portionspåse och ställ i ugnen på 175 grader medan potatisen kokar. Klart på 20 min och riktigt gott för att vara prefab och så lätt! :)

Är det nån som har tips på snabba, enkla, goda maträtter? Jag funderar på om man ska börja laga och frysa in lite olika "enhandsmat" som bara är att ta fram och värma sen när bebisen är här :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)