Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Och jag blir helt förvirrad (värre än vanligt ;)) av alla som bytt nick överallt :) Håller med om att det tar 100 år att komma in i trådarna...
Och jag blir helt förvirrad (värre än vanligt ;)) av alla som bytt nick överallt :) Håller med om att det tar 100 år att komma in i trådarna...
K girl och Qatteriin, hon älskar böcker och vi har typ en miljon här hemma :) Jag har läst ett gäng för henne sittandes i soffan, hur mysigt som helst! Så märkte jag att hon verkade lite frånvarande och då hade hon somnat :) Det blir kaos med hennes tider, hon sover alltid mellan 12-14, men det får bli som det blir idag då. Vi går kanske ut och leker lite en sväng sen så hon får frisk luft.
Hon vaknade halv 6 imorse och då gick sambon upp med henne. Och så älskar hon att hjälpa till, så vi röjde lite i bebisens rum hon och jag. Nu är hon väl helt slut :) Och hennes mamma också, har bäddat ner mig på soffan och ska försöka sova lite.
K girl, typ exakt så som jag hade det inatt också! Jag fick vagga upp och ta två Alvedon som inte hjälpte... Vi får försöka vila och ta igen oss idag, skönt att du har barnvakt :)
Tack Bekka :) Vi har försökt dansa lite idag, och så älskar hon att få hjälpa till så vi röjde lite i bebisens rum, och lekte lite i hennes eget rum. Sen fikade vi lite bulle, och sen hade vi sagostund som hon somnade ifrån sittandes ;) Stackars min lilla unge, det kan inte vara lätt att ha en mamma som är så tråkig så klockorna stannar!
Jag tycker det är jättejobbigt att känna att jag inte orkar med henne, sambon eller hemmet... Igår röjde jag undan lite när vi kom hem från middagen vi var bjudna på, för jag stod bara inte ut. Och det fick jag betala för inatt. Usch, vet inte om det är hormoner eller sömnbrist, eller kanske kombinationen, men nu gråter jag :(
K girl, ja så kanske man kan tänka på det, att det är övning inför att få syskon. Även om det gör mig lite mer ledsen just precis nu, att jag kommer ha lika dåligt med tid för henne sen :) Sen vet jag inte vad jag har inbillat mig, jag tänkte att bara bebisen är ute så kommer fogarna bli bra och då kommer jag orka allt, leka med dottern, gå promenader, städa hemmet när bebisen sover... Det där med vakna nätter har jag inte haft en tanke på.
Nu har jag iaf lyckats sova en liten stund. Hoppas du också kan vila så ni får en trevlig kväll med företagarmiddag :)
Jempa, tack för dina ord! Personalen på dagis sa likadant igår när jag öppnade mig lite för dem, att man kan inte ha kul jämt. Men jag vill så mycket för henne, jag vill göra allt! Det får nog bli lite pysselstund med klipp och klister sen när hon vaknat och vi ätit. Funderar på en liten promenad till affären så vi kan köpa lite lördagsmys, jag får skita i fogarna och knapra Citodon ikväll.
En av fröknarna på dagis såg förvånad ut häromdagen när jag lyfte upp Julia i famnen och sa "Oj, kan du fortfarande bära henne?!" och jag sa att nej, men jag har inte mycket till val... :) Usch nu gråter jag igen, måste vara hormoner.
Jag känner mig så stressad över allt som behövs göras men som det inte finns ork till, och det är så skönt att kunna pricka av när en sak är gjord. Tyvärr ser jag bara det som inte blir gjort, och det känns så orättvist mot sambon som får göra allt...
Men, var det om två veckor Melodifestivalen börjar? Då jävlar ska jag njuta :) Vad mysigt att du har så nära relation till din syster och dina syskonbarn, det måste vara fantastiskt!
Coriander
Men åh, hela mitt inlägg försvann för att jag hade ett "lika-med-tecken"... Coriander, antar att du är Babybluey? :) Usch din stackare, det låter inte skönt alls... Jag har haft så med fogarna och det är ett helvete. Hoppas verkligen att det går över illa kvickt! Haha, ja det är svårt att hitta på ETT nick (och jag har ju fantasi som jag vet inte vad...) så jag orkade inte byta, bytte lösenord bara :)
K girl, ja så kan man också se på det, har inte tänkt på det tidigare. Att hon får förbereda sig på att bli storasyster och att man har mindre tid för henne. Men det gör mig så ledsen att tänka på, jag har gått och inbillat mig att bara bebisen är ute så kommer allt bli som vanligt. Jo tjena... :) nu har jag iaf sovit en stund, hoppas du också kan vila så ni får en trevlig företagarmiddag :)
Jempa, ja personalen på dagis sa faktiskt samma sak igår när jag öppnade mig lite för dem... Att man kan inte ha roligt jämt, man måste lära sig att ha tråkigt också. Nu har hon sovit 2,5 timmar - så rolig är mamma ;) Tack för tipset, det får nog bli lite klippa och klistra sen när hon vaknat och vi ätit lunch. Får sabba fogarna också och gå ut en liten stund så hon får frisk luft.
Jag insåg med full kraft igår att jag varit så otroligt naiv! Jag tänker att bara bebisen är född så kommer fogarna bli bra, och då kan jag leka med dottern, gå promenader, städa hemmet när sonen sover... Men det där med vakna nätter då?! Huvudfokus kommer ligga på dottern, jag vill göra allt för henne.
Var det om två veckor Melodifestivalen börjar? Åh så jag ska njuta! Vad mysigt att du har så nära relation till din syster och dina syskonbarn :) Det måste vara fantastiskt!
Angående tuttstorlek så är jag så sjukt nöjd med mina nu! Fylliga och stooooora :) Men det syns inte riktigt eftersom jag har en enorm mage. Däremot har jag börjat nämna för sambon att jag inte är främmande för att fixa till dem sen när amning och allt är klart. Däremot kanske jag inte gör dem lika stors som de är nu, tror att fylliga 75D på min normalt lilla kropp skulle se oproportionerligt ut. Jag vill inte se ut som en Slitz-brud, bara fylla upp dem och känna mig nöjd med dem, jag vill inte att det ska vara helt uppenbart att de är fixade :)
Tack för tipset Carla, har tänkt att jag ska göra egen sån deg nångång :) Ja usch, det känns som att man fick kroniskt dåligt samvete i samma ögonblick som dottern föddes... Och att vilja så mycket men kunna så lite är så sjukt jobbigt. Jag gillar inte att känna mig så begränsad av mig själv och så blir man förbannad och gör saker iaf, och så får man sota för det sen.
Vad jobbiga nätter du börjat få! Är det en liten som vill ut tidigare tro?
Ibland har sambon jättestor förståelse, och ibland lite mindre. Nu har han fått ny befattning på jobbet och är väldigt trött när han kommer hem. Då blir han frustrerad och irriterad över att det ser ut som det gör här, och det förstår jag. Nu om nångång skulle jag vilja kunna lägga i en extra växel och göra mer. Men jag ignorerar att han tar ut sin trötthet på mig, och tänker på att man tar ut sånt på de som står en närmast. Jag är nog inte världens roligaste mot honom heller... :) Men jag älskar honom så otroligt mycket och är så glad att vi funkar tillsammans ändå :)
Jempa, du är så go jämt! Tack fina du :) Kag försöker se det jag faktiskt gjort, och varje dag sätter jag upp saker som ska vara gjorda. Men när jag inte orkar med dem känner jag mig så dålig... Men som du säger, snart är det över. Haha, kombinationen sömnbrist, gravidhormoner och mammahjärta är inte att leka med... :)
Stor kram till dig du fina!
Ni har så rätt tjejer och ni är så fina! Vi tog en promenad ner till affären så hon fick lite frisk luft, men innan vi ens hunnit halvvägs så sa fogarna stopp. Jag vet inte vad det är med mig idag, jag är jättekänslig och gråter för minsta lilla. När sambon kom hem var bland det första han frågade om jag hade tvättat dotterns sängkläder idag (blöjan läckte kiss inatt) och jag satte mig i trappen och började storgråta. Han menade ju inget illa, men jag är så trött och har så ont och får inget gjort, och känner mig så värdelös och oduglig. Jaja, det kanske känns bättre imorgon.
ThereseX, jag förstår precis hur du känner! Vad tråkigt att du fått graviditetsdiabetes också... Vi får försöka se ljuset i tunneln, med tanke på hur lång tid vi har varit gravida så är det otroligt kort tid kvar. Även om den tiden känns som en väldigt jobbig uppförsbacke. Kram till dig!
Jag fick ett samtal från förlossningen på SÖS idag - en lördag! Jag åkte ju in på förlossningen 1 jan och hade uvi, men skulle få svar på odlingen jag tog. Det fick jag aldrig, men jag åt klart pencillinbehandlingen ändå. Läkaren som ringde idag hade fått mina provsvar av misstag och det var därför jag inte fått svar. Men jag hade tydligen streptokocker i urinen?! Så det var en himla tur att jag åt klart kuren, och nu måste jag göra ny odling för att se så det verkligen är borta. Kan det vara därför jag har så ont därnere i magen? Skulle jag föda vaginalt den här gången så hade jag fått antibiotika via dropp. Konstigt :)
Scorpio, hur går det för er med lilla Enja? Hoppas att allt går bra :)
Marlin, plåga dig inte med att sitta och läsa i änglarummet vännen... Jag gjorde också det när jag väntade dottern och jag höll på att få totalt hjärnsläpp. Visst att det kan hända saker, men fokusera på att allt kommer gå bra :) Det mår man bäst av :)
Scorpio, underbara nyheter! Åh så vi längtar efter bilder på "vår" första trådbebis! :)
Shit Angelique, du fick mig att börja gråta igen :) Jag är så jäkla känslig idag! Jag går bara med kryckor ute när jag inte har vagnen att stödja mig på. Nu gör fogarna så ont så jag knappt kan röra mig... Det blir en tidig kväll i säng - ikväll också. Tack för dina ord vännen!
Ponja, när jag väntade dottern så fick jag förmaning om att inte äta eller dricka för mycket socker för det gör att barnet blir större så min bm. Men fråga din bm nästa gång du är där. Koffeinet i cola är väl inte heller så bra i alldeles för stora mängder? Men jag vet inte vad som räknas som för stora mängder...