Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Försäljningsknep... :) Men tråkigt när man kommer hem och upptäcker det. Vet du vad det är för mått på Jysks junior sängkläder?
Försäljningsknep... :) Men tråkigt när man kommer hem och upptäcker det. Vet du vad det är för mått på Jysks junior sängkläder?
Jag kollade Jysks junior sängkläder, de har 40x45 cm på kuddarna och 115x130 cm på täckena... Varför kan man inte bara ha universalstorlek som till vuxna?!
Marielle, great minds think alike ;)
Ellieott, jag gick in på Hemtex hemsida, de har 35x55 på kudde och 100x130 på täcke, så påslakanen passar inte Ikeas som har 110x125. Åh, en djungel!
ZJN, jag har en avlägsen släkting som blev igångsatt med liten bebis eftersom den inte växte. Men jag vet inga detaljer tyvärr :( Kanske Nippertippan kan ge bättre svar?
Nikis, klart Jysks funkar, fördelen med att täcket inte var så stort var att det inte blev för varmt, det blev luftigt men ändå varmt liksom :) Vi kommer ha det till den här bebisen också till att börja med :)
Oj Camamill, vad läskigt! Men allt såg bra ut med bebisen iaf? Är det på gränsen till havandeskapsförgiftning du har? Jag håller tummarna för dig!
Nippertippan, hoppas att det inte blir värre så er bebis får stanna så länge som möjligt. Det är väl på gott och ont att veta nästintill exakt vad som ska hända om den föds nu?
Mrs Marlin, ring mvc och be att få en läkartid snarast, jag tror inte det skulle vara några problem att bli sjukskriven och sen få det godkänt av FK. Du måste få vila och ta hand om dig innan det är dags att föda.
Nippertippan, håller tummarna för dig och att TUL ser bra ut.
Jempalainen, jag fick till en middagslur när dottern sov, somnade i samma stund jag la mig på soffan och sov en timme. Sdr är aningen lugnare men fortfarande ganska kraftiga när de kommer så för säkerhets skull skulle jag nog vilja åka in. Dottern är feberfri idag, men har 37,5 så jag ska ringa dagis vid halv 8 och fråga om hon får komma idag eller om hon måste vara hemma. Måste hon vara hemma så känns det dumt att ta med henne till sjukhuset...
Det är så svårt att veta varför man har så mycket sdr, om det är för att man faktiskt är i 8:e mån, för att man har så ont i bäckenet eller för att bakterierna är tillbaka :S
Hur är det med dig idag, har du sluppit mer frossa? Hoppas att du mår bättre. Vad skönt att de hade skickat papprena till Norrköping, hoppas allt går fort nu. Tänk, om liiiiite mer än en månad kan han vara här hos dig! :) Kram!
Mary Jo, stort lycka till idag. Gå dit med inställningen att du ska ha snitt och inget annat, det som hände, din rädsla och dina besvär är mer än tillräcklig grund till det. Jag håller tummarna för att allt går bra!
Stugfrugan, grattis till kontraktskrivningen idag :) Det får ni fira sen! Vad roligt med besök hos bm också, hoppas allt ser prima ut. Tråkigt med hästarna, speciellt din första... :(
Kram till er alla och ha en bra dag!
Coriander, jag förstår precis vad du menar när du pratar om förvärkarna! Aldrig har man blivit så glad över att ha ont ;) Och smärtan är så konstig, så väldigt ont men ändå hanterbar. Det kanske har att göra med att man vet att man får så fin belöning för det. Att bryta benet gör ju bara jävligt ont liksom, men värkar ger en ju en bebis :)
Var inte orolig för smärtan, du klarar det. Jämfört med hur länge man är gravid så är det så väldigt kort tid man har ont, och det är liksom målgången på det hela. Så man tål mer än man tror :)
JN, grattis till er stora lilla tjej :) Jösses, jag förstår att du inte kan röra dig, vad duktig du är! Hoppas ni kan fira dottern ordentligt idag :)
Haha, och jag som kände mig duktig som plockade i och ur diskmaskinen och rensade i köket igår när jag fick psykbryt till slut ;)
Jag tänker som du varje gång jag är och handlar Isavanna :) Jag står där vid bebisgrejjerna och drömmer och försöker välja, men så tänker jag att äh, jag tar det en annan gång :) Blöjor har jag faktiskt köpt redan. Imorgon ska jag åka och storhandla om dottern är på dagis, och då ska jag handla till bebis också :)
Här hemma är det sjukstuga idag igen, men dottern är bättre så hon får nog gå till dagis imorgon. Vi tittar på Saltkråkan och jag bara älskar kommentarerna! "Du har inte den rätta knycken farbror Melker!" "Hörrö du, jag kan knycka till dig om du inte går härifrån!"
Jösses, jag är så galet trött så jag kan knappt hålla ögonen öppna... :)