Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ellieott, usch hoppas du klarar dig! Det värsta är att man blir psykiskt magsjuk varje gång man hör det... Testa gamla dagisknepet vi körde när jag jobbade på förskola - svälj 10 hela vitpepparkorn, det dödar eventuella bakterier :)

• Stinis83

Jag helgarderar mig alltid och tar vitpepparkorn så fort jag hör om magsjuka och det verkar funka på mig :) Tror jag har varit magsjuk 5 gånger i hela mitt liv, varav två när jag var vuxen. Usch, jag har kräkfobi i alla former och vill inte åka på sånt där, speciellt inte nu som höggravid. Jag skulle aldrig hinna få iväg den här kroppen till toaletten i tid ;)

Saltkråkan är min absoluta favorit, jag älskar miljön, karaktärerna, citaten - allt! Som Pelle sa nyss när han blev tvingad att äta spenat "Ju illare nånting smakar, desto nyttigare är det för barn..." :) Men jag gillar Nalle Puh också, och gamla Nicke Nyfiken. Men allt blir ju tjatigt om man ser det för många gånger :)

• Stinis83

Jempalainen, jag har rätt många kraftiga sdr men inte lika många som i söndags... alltid nåt :) Jag tror att jag ska ringa och be att få komma in imorgon för säkerhets skull, känner mig inte helt trygg. Dottern la sig ner med fötterna mot min mage och sen började hon sparka som en liten galning, och bebisen svarade tillbaka inifrån... :) Jag hann få emellan armarna så det var inte många sparkar som tog på magen, men skönt var det inte.

Hoppas du blir frisk snart, det räcker ju liksom med foglossning och grejjer, man slipper ju gärna vara sjuk också. Skönt att du kunnat sova iaf, hoppas att det gör sitt till :) Hur länge kan det dröja innan du får svar från Migrationsverket?

Ta det lugnt nu och vila, jag sitter och räknar ner tills dottern ska sova middag så jag också kan göra det ;) Och svärfar ringde nyss och bjöd oss på middag ikväll - lite som en skänk från ovan! :)

• Stinis83

Nikis, jag hade så med dottern och då ställde jag mig på alla fyra mot soffryggen, det hjälpte för mig. Då halkade hon liksom ner i magen kändes det som. Inte den skönaste eller mest smickrande positionen ;) Men det kanske kan vara värt att testa?

• Stinis83

Nikis, du ställer dig på knä i soffan med knäna ganska långt ut mot kanten, och så sätter du armarna på ryggstödet på soffan (du tittar alltså mot ryggstödet) så du får lite lutning men ändå inte är helt nere på alla fyra. Just eftersom det kan vara ganska svårt att komma upp sen ;) Jag fastnade ett par gånger så sambon fick komma och hjälpa mig upp, då kände jag mig lite som en flodhäst :)

Jempalainen, nej nedra ungar att kivas med varandra redan! Och det värsta är att dottern gör sig så söt när man ska bli arg på henne... Nu har hon ätit en stor portion tomtegröt och har precis somnat i sin vagn. Jag har petat i mig två Alvedon och parkerat mig på soffan. Snart ska jag sova :)

Lyckligtvis så ringer man och bokar tid på spec mvc, så jag slipper sitta med kölapp. Nej jag känner att det vore skönt att få komma in och kolla upp det, bm på mvc igår sa att jag inte ska vänta flera dagar med att åka in.

På torsdag har jag fått tid hos naprapaten! Wihoo! :)

Jösses, vilken apparat det där verkar vara... Vad är det de sitter och gör i 7-9 mån?! Jag hoppas verkligen att allt går som det ska och lite bättre ändå, men jag förstår att du målar fan på väggen... Jag håller alla tummar och tår för att han sitter på planet 28 feb!

Nu ska jag sova lite hoppas jag, så jag orkar vara lite social på middagen ikväll ;) Kramar!

• Stinis83

Daysis, vad tråkigt med dottern! Hoppas antibiotikan biter fort!

Coriander, anytime :) Jag minns hur positivt överraskad jag blev när jag fick första riktiga värken. Dels för att man verkligen kände att det var på allvar och nu det skulle hända, men också att det gick så bra att hantera det :)

Qatteriin, stackars, hoppas det går över! Du får ta en lugn dag idag.

Jag sov middag 1,5 timme men känner mig fortfarande så himla trött. Dottern har varit feberfri hela dagen idag så jag hoppas att det håller i sig så hon kan gå till dagis imorgon. Jag har så dåligt samvete över att hon fått noll stimulans de här dagarna, och över att jag tycker att det vore väldigt skönt om hon kan gå till dagis imorgon...

• Stinis83

Åh du är så duktig Bekka! Superfint :)

Daysis, hoppas ni får bra hjälp och att njurarna ser bra ut. Jag håller med dig helt, oron man känner när de ligger i magen är ingenting jämfört med när de kommit ut. Och att se dem sjuka eller ha ont är som tortyr. Undrar om oron nånsin går över... :) håller tummarna för er och dottern!

Carla, skönt att mannen kunde skjutsa dig och att ni fick undan ärenden på Ikea :)

Qatteriin, usch hoppas att det går över snart! Haha, dottern är helt seg, så jag frågade hur det är med henne egentligen. Hon svarade inte. Så frågade jag om det är mamma som är så tråkig, och då nickade hon ;)

• Stinis83

Godmorgon alla fina! Jösses vad ni skrivit :) Chetti, jag beklagar verkligen, det måste kännas hemskt för er alla :(

Jag ska ringa spec mvc på SÖS idag och be att få komma dit på koll, hade ett par onda sdr igår och fick några förvärkar så det skulle kännas skönt att bli kontrollerad. Hoppas de vill ge mig en tid :) Dottern ska få gå till dagis idag och jag tänkte att jag skulle åka och storhandla, men då sa sambon nej och tyckte att jag skulle vila en dag :)

Förresten, han har fått ny befattning på jobbet och de ska fixa företagsabonnemang till honom. Så gissa vems abonnemang som blev avstängt igår och vem som inte har någon fungerande telefon nu?! Det känns ju lagom lägligt när han har en flickvän som är höggravid och har en massa sdr och förvärkar... Men jag såg till att få numret till två av hans kollegor, nojjig som jag är ;)

Ha en bra dag alla!

Daysis, hur har det gått för er med dottern?

• Stinis83

Ja jag blir lite orolig att det är uvi som är tillbaka, sdr och förvärkar kom så plötsligt :S Åh, såg just att de inte har telefontid förrän kl 9... Hehe, ja han får göra det mesta här hemma stackaren ;) Lycka till hos mvc! :)

Lyckobebisen, vi har ju bf samma dag och jag ska snittas 27 feb (38+5), dock inte pga sätesbjudning. De lägger det ju helst så nära bf som möjligt, men så att det förhoppningsvis inte ska hinna dra igång innan. I mitt fall tog de hänsyn till när dottern föddes (38+2) och att jag tror att hon blev felberäknad efter ul. Enligt mina beräkningar föddes hon i 39+5 :) Så den här lille krabaten föds i 38+5 om han inte bestämmer sig för att titta ut tidigare :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)