Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Skönt Carla, hoppas du sovit gott :) Var det ikväll ni skulle få gäster?

K girl, ja visst är det så, det måste vara bra mycket mer än nån liter? :) Jag tror det är sockret som är värst, att barnet tar upp sockret lätt och blir större. Men ta det jag säger med en rejäl nypa salt, eftersom jag inte vet :) Det är bättre att prata med bm :)

Nu har jag lagat middag och det blir det absolut sista jag gör idag, så fort jag ätit upp tänker jag parkera mig i soffan :)

• Stinis83

Sen ska man väl koka det med jämna mellanrum också tror jag :S Dottern fick röda utslag runt munnen när hon var bebis, och då sa BVC att vi skulle koka alla nappar. Då gick det över :)

• Stinis83

Jag har för mig att jag kokade hela alltet, lika så bra när man ändå är igång :) Jag kokade faktiskt bebisens nappar igår :D Om han nu vill ha napp, och om han nu vill ha likadana nappar som dottern hade... :)

• Stinis83

Mommytwo, låter som om bebisen fixerar sig tycker jag :) Inte mycket att göra åt tyvärr, min håller också på så och det ilar och trycker, och emellanåt känns det nästan som om bebisen är på väg ut.

Aaaahhhh vad förvirrad jag blir av alla dessa nya nick, vissa känner jag igen men vissa inte :)

Nikas, vi hade en ganska stor väska till oss alla tre förra gången och det blir nog samma nu. Däremot funderar vi på om sambon kanske bara sover kvar första natten och sover hemma med dottern på nätterna. Så får han lämna och hämta på dagis, och hänga på sjukhuset med mig och bebis på dagarna :) Det beror ju också på hur länge jag stannar, men de säger ca 3 dagar vid snitt. Åker han hem så får han ta med sina grejer hem så har jag bara mina och bebisens att hålla koll på :)

• Stinis83

Nikis, jag köpte som en skumgummimatta som är pusselbitar med bokstäver och siffror på i olika färger, dottern älskar den. Det är en bra lekmatta :)

Vi har också varit ute och åkt pulka i snön idag, dottern tyckte det var jättekul tills hon ramlade ur och fick snö i ansiktet ;)

Jag har sovit lite, lite bättre inatt men dottern väckte mig kl 6... Så nu är jag död och ska sova middag. Jag är fortfarande superkänslig och gråter för minsta lilla... :)

Ha en bra dag alla finingar!

• Stinis83

Hon är sååå fin Scorpio! En riktig liten skönhet :)

Carla, då tog du det ju inte lugnt direkt ändå ;) Hoppas att ni hade trevligt och att du mår bra idag.

• Stinis83

Carla, du ger mig mindervärdeskomplex... :) Tänk om jag kunde göra hälften av det du gör, då vore jag nöjd! Usch, idag får jag onda sammandragningar för minsta lilla... Undrar om uvi:n kanske är tillbaka? :S

• Stinis83

Man är så dum som gör sådär... Jag gjorde nåt ännu dummare idag när vi skulle ut och åka pulka med dottern. Jag tänkte att jag kanske kunde strunta i kryckorna eftersom vi inte skulle gå långt alls. När vi kom tillbaka in på vår gata kunde jag knappt gå alls för det gjorde så ont, trots att jag tog så små steg jag bara kunde... Idiotiskt. Det kanske är smärtan från bäckenet som triggar igång sdr? Jaja, är huvudet dumt får kroppen lida.

Scorpio, jag måste tacka dig för att du delar med dig av bilder på er underbart söta lilla flicka! Det hjälpte mig att förstå att vi ska få en egen bebis och att han snart är här :) Och söta Enja får mig att tänka på att det är så värt allt det här till slut :)

• Stinis83

Carla, tur att det inte är ett kroniskt tillstånd :) Jag tror att man har väldigt svårt att acceptera att man är så otymplig och låst... iaf är det så för mig, och då räknar jag med att du känner likadant ;) Läkaren som sjukskrev mig på mvc sa faktiskt att smärtan från bäckenet är en orsak till sdr (eller snarare kan vara) och det plus att jag tydligen har en väldigt lättretlig livmoder är nog ingen bra kombination.

Jobbigt bara att dottern varit så kelig och klängig på mig idag, jag kan ju inte låta bli att ta upp henne... Och då drar hela magen ihop sig och så försöker jag vagga med myrsteg till närmsta stol. Vilken syn! :) Jag kan verkligen inte fatta hur min sambo kan älska mig just nu...

Scorpio, ja hon ser ju liksom helt klar ut, bara väldigt liten :) Men ändå inte så liten som jag trodde. Fantastiska lilla tjej!

• Stinis83

Jag har också jättemycket flytningar och minns inte alls att det var så med dottern. Ibland är det så jag tror att jag läcker fostervatten för det är så rinnigt och tunt, och ibland tror jag att slemproppen gått...

Carla, nej precis, jag skriver under på allt :) Skönt att din man skrattar åt det iaf, min misstolkar det till att jag är sur på honom och imorse när jag stönade mig igenom sammandragningar började han sjunga en klagosång om pust och stånk och stön hela dagen och då började jag gråta... ;) Jag tror inte jag är världens roligaste just nu :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)