Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Therese, Julia kräktes tack och lov inte så mycket, och mjölkspya klarar jag. Dock inte det som luktar kräks när de börjat med mat... Vi behövde byråer till lillebrors rum så vi kan börja tvätta och vika in hans kläder :)

Carla, ja usch, det finns en miljard trevligare saker än spya! Hon är sig inte lik, hon brukar alltid äta åtminstone nånting men nu ratar hon t.o.m bulle :S Piggelinglass äter hon dock nu.

Stackars A, hoppas verkligen att han inte blir sjuk igen! Jag vet inte hur jag ska klara att ha dottern hemma själv imorgon... Samtidigt är hon hyfsat pigg :S

• Stinis83

Ja Jempa, en Fat Boy vore nog inte dumt! ;) Hon är hyfsat pigg, bara blek och äter inte annat än Piggelinglass. Hennes mor däremot skulle lätt kunna gå och lägga sig och sova ett tag till. Ska se om jag kan få i henne nån lunch och sen få henne att sova middag, det börjar bli dags. Annars får sambon ta henne... Kram!

• Stinis83

Gaaah, nu har jag smugit upp på övervåningen och lagt mig i sängen för att sova middag, och hoppas att sambon och framförallt dottern också somnar nere på soffan. Hon har fått utslag i ansiktet och på kroppen, de ser typ ut som små myggbett och kommer och går?! Jag fick iaf i henne lunch, ställde mig och stekte pannkakor.

Och nu upptäckte hon att jag inte är därnere och går och gråter efter mig... får jag inte sova nu så finns det inte en chans att jag klarar att vara ensam med henne ikväll när sambon är på kalas. Ja, jag är också fruktansvärt trött, sover jag inte middag på dagen så funkar jag inte som människa resten av dagen.

• Stinis83

Marlin, jag har både NäsFrida och en OtriBaby och jag vet inte varför, men tycker OtriBaby är bättre :) Där byter man liksom ut alla delar som kommer i kontakt med snor, i NäsFrida byter man bara ett filter och får diska resten.

Vilken tur att man har en läkare i familjen! När dottern vaknade ur sin middagslur så vred hon sig som en mask, hade utslag över hela kroppen, kved, grät och kliade. Sjukvårdsrådgivningen sa att vi skulle åka in på akuten, men jag ringde svägerskan som skrev ut Tavegyl så snart kommer sambon hem med det. Stackars liten! Och skönt att slippa sitta på akuten... Hata nässelutslag!!

Tack för tipset Konichiwa, hoppas att det här var första och sista gången. Hon bara kved och grät och hängde på mig, och var bara lugn och nöjd om jag bar runt på henne. Nu har jag öppnat ett fönster så det är lite svalare härinne, hon har ätit en glass och druckit nästan en hel Festis och nu är hon piggare tack och lov :) Hur länge måste man hålla dem hemma för nässelfeber/utslag? Hur snabbt och bra hjälper Tavegyl?

• Stinis83

Marlin, jag började förresten med rumptermometer men vi köpte även en örontermometer och den använder vi nu. Den är guld värd, mäter snabbt och man kan tempa utan att väcka barnet på natten. Däremot funkar de inte förrän barnen är ett par månader.

Therese, tack för ditt svar! Jag försökte ge min tvååring Tavegyl med spruta nu... jo men tjena. 5 ml lyckades jag få i henne, de sista 5 får jag hälla ner i vällingen tror jag. Är de mest dåsiga i början eller är det under hela behandlingen? Jättedåsiga? Hur länge ska man ta det, är det bara när de får utslag? Jag tänker att hon får imorgon bitti också sen kan man kanske kolla av om det kommer några fler utslag?

• Stinis83

Carla, tack för svar :) Utslagen blev bättre innan jag hann ge Tavegyl, men jag gav henne iaf. Fick i 5 ml med spruta och de sista 5 ml i vällingen precis nu. Men nu har hon fått tillbaka utslagen?! I ansiktet och på armarna och benen... Hur lång tid tar det innan man blir dåsig av det? Hon är inte dåsig ännu, men jag är sjukt trött och har inte kunnat äta nåt ännu. Sambon skulle mer än gärna få komma hem nu... Åh vad jag hoppas att jag får sova inatt!

• Stinis83

Tack och lov så är det mycket bättre nu även om de fortfarande kommer och går. När det var som värst hade hon utslag över hela bålen, i ansiktet och på armar och ben. Tack för tipset om att åka in om hon svullnar runt ögon eller mun! Jag blev hänvisad till barnakuten av sjukvårdsrådgivningen men kände ingen större lust att sitta där med henne i flera timmar... tur att vi kunde få Tavegyl utskrivet ändå :)

Usch, jag är inte avundsjuk på dig som brukar få så här! Jag har haft det en gång i vuxen ålder och det var inte så kul även om det inte var så illa som dottern har nu.

• Stinis83

Wielkip, ring din bm och förklara läget och hör om du kanske kan få Citodon utskrivet? Det är min räddare i nöden, jag tar en till natten de dagar det är som värst så man får sova. Be om kontakt med sjukgymnast och hyr en tensapparat via dem, sådär ont ska du inte ha :( Och testa akupunktur, jag har inte testat det själv, men allt som kan hjälpa är välkommet :)

• Stinis83

Bekka, fy fasen - stackars din syster! Kommer det aldrig gå över?

Qatteriin, jag blev förkyld och började använda Otrivin Comp som är den enda som funkar för mig i vanliga fall, men nu blev det snarare värre så jag bytte till Nezeril. Jag tog två sprayningar tre ggr om dagen, sen trappade jag ner till 2x2 och nu är jag på 1x2 - morgon och kväll bara. Jag får PANIK om jag inte kan andas genom näsan, jag verkligen hatar att andas genom munnen :( Hoppas det blir bättre för dig! Vilken dag som helst tänkte jag försöka klara mig med att bara ta till natten. Krya på dig!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)