Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Lokesmami, inte jag iaf :) Det är kanske inte så många som vet det redan nu? :)

Hulken, man får absolut kommentera magen men man behöver inte säga att man är tjock eller stor, det kan vara väldigt känsligt :) Sen vet man aldrig vad folk har i bagaget, jag t.ex. har haft mycket problem med ätstörningar och har lite svårt för förändringarna min kropp går igenom trots att de beror på graviditet.

Men annars får man gärna kommentera min mage, och känna på den om man frågar :)

• Stinis83

Wielkip, säger som KHjärtaJ att strålar det inte ända ner till foten så är det falsk ischias som kan bero på foglossningen och den har du ju en hel del problem med. Har du stödbälte? Be din bm om att få en tid hos läkaren så du kan få hjälp, sådär ont ska du inte ha.

Åhåhå, hur många gånger har jag inte fått frågan om jag verkligen är säker på att det bara är en därinne?! Jag brukar faktiskt oftast försöka markera på mitt sätt att jag inte uppskattar sån typ av kommentarer. Och det är oftast genom att kommentera tillbaka, jag är ganska rapp i käften och hinner inte alltid styra vad jag säger. På gott och ont ;)

Åh Chokladälskaren, vad tråkigt att höra! Hur är det när ni inte bråkar, kan ni sitta ner tillsammans och prata igenom saker då eller skiter det sig? Vad jobbigt det måste vara att ha det så här tjafsigt och att känna som du gör... Tror du att du kan prata med honom om det när allt lugnat sig lite? Är det nån av er som är lite mer drivande till att det triggas igång såna här bråk om du ser objektivt på det? Det enda tipset jag kan ge är att låta allt lugna sig och sen tala om för honom exakt hur du känner. Stor kram, hoppas att allt löser sig! Det gör det på ett eller annat sätt.

• Stinis83

Carla, tack för att du är likadan med de gamla kläderna! :) I mitt fall kan jag inte skylla på gravidhormoner för jag var likadan innan. Jag har varit jättepetig med hennes kläder och jag har ju liksom gått och valt allt själv. Vissa saker har jag trånat efter innan jag "unnat mig" att köpa dem till henne... Säkert jättelöjligt, men jag vill inte göra mig av med dem. Om jag ger dem till en kompis känns det på nåt sätt bättre än att sälja dem på Blocket. Och du - surprise surprise - jag har också lyckats döda kaktusar! ;)

Jempalainen, ja jag lyckades somna och sov en timme ungefär, sen ställde jag mig och lagade lasagne :) Till efterrätt blev det hembakad semla ;) Nu är jag helt slut igen, vet inte vad som händer med min kropp? Det blir en tidig kväll i säng tror jag, ska bara bädda spjälsängen med de nytvättade sängkläderna först ;) Kram och sov gott inatt!

• Stinis83

Jag måste förresten fråga er... Jag har alltid varit superdålig på att dricka vatten och så på dagarna, och får jag i mig nåt överhuvudtaget så kan jag vara nöjd. Nu under graviditeten är jag ännu värre eftersom jag inte vill springa på toaletten hela tiden. Men idag har jag varit så törstig och druckit och druckit, tror jag kommit upp i 2 liter! Kanske inte så konstigt, men vad som däremot är konstigt är att jag inte gått och kissat förrän en gång nu på kvällen, och då var det jättelite och koncentrerat :S

• Stinis83

KHjärtaJ, Hua :S Så nu kommer jag börja svälla då kanske? Huvudvärk har jag fått också...

• Stinis83

KHjärtaJ, vad mycket du kan! :) Huvudvärken släppte när jag la mig i sängen :)

Förlåt men nu kommer ett "klaga och ösa ur sig"-inlägg... Just nu är jag så jävla trött på att vara gravid och skulle mer än gärna få ut bebisen. Det gör så jäkla ont när han bökar runt därinne så jag kvider till, och sambon undrar vad som är fel. Är det normalt att det gör såhär ont?! Jag älskar tanken på att jag ska få ett till barn, men jag älskar inte tanken på att det är 7 veckor kvar, det börjar kännas som en evighet. Jag är så trött på att vara fånge i min egen kropp! Och nu får han fasen ligga still ett tag och inte göra kaos med sin mamma.

Och varför får jag dåligt samvete gentemot bebisen för att jag skriver såhär? Vilket hormonmonster man är, stackars min sambo...

• Stinis83

Tack alla för era peppande ord! Jag somnade 21:30 igår men har sovit ganska oroligt inatt. Tror det får bli en lugn dag idag också så kanske det slutar göra ont i magen. Jag ska till bm på fredag, får se vad hon säger om allt. Tänkte be om att få nytt recept på Citodon också. Usch jag var så less igår så jag bara ville gråta! Sambon blev förskräckt när jag kved och han såg hur ja såg ut, och frågade vad han kunde göra. Jag sa bara "Ta ut ungen!!!". Han klappade mig och sa att han tyckte jag var duktig som orkade.

Lustgasen var min absolut bästa vän på förlossningen! Innan jag tog den var jag också rädd för att spy och känna mig borta, men jag blev snarare förvånad över hur närvarande jag kände mig. Jag kände mig precis som normalt i huvudet, men hörde att jag lät lite full när jag pratade. Min sambo tyckte däremot inte att det jag sa lät lika vettigt som jag tyckte, så jan bad personalen om ursäkt och sa att jag inte brukar vara sådär ;) Men jag tyckte det var vettigt att berömma barnmorskans söta örhängen, de var ju supersöta! Sen att jag lät som en kronalkis när jag gjorde er kunde ju inte jag rå för ;)

• Stinis83

Carla vad skönt att din son verkar må bättre :) Ja usch, kläderna... och det lär ju bli ännu värre den här gången eftersom jag vet att det är sista gången jag har en liten bebis... men man får väl bita ihop ;)

Ja usch, just nu är det tungt att vara gravid och jag längtar bara tills det är över och jag har honom i famnen. Och det värsta är att när det är över så kommer jag sakna det :) Jag skulle bara behöva en dag som icke gravid och sen skulle jag vara tillbaka på banan igen, men det går ju inte. Imorgon är en ny dag som kanske är bättre :) Idag orkar jag inte ens tänka. Tur att jag ska på middag med en kompis ikväll, få tankarna på annat lite.

Åh, jag älskade verkligen lustgasen! De fick bända den ur mina händer och när narkosläkaren kom in för att lägga EDA så hade jag värk och låg och andades i den. Han sa åt mig att sluta när värken var klar, men jag fortsatte. Då lutade han sig över mig och sa "Stina... nu ligger du och okynnes andas..." och jag skakade febrilt på huvudet. Han sa "Stina... jag ser att du inte har någon värk längre, ta bort masken nu :)" ;) Jag gjorde nämligen misstaget att sluta andas i den för tidigt under en värk, och det gjorde jag inte om! Sen tog jag några andetag extra för varje värk :)

• Stinis83

Faceprimer, jag tror att de flesta sjukhusen har börjat göra om så det är enkelrum, men det finns säkert fortfarande rum för flera. Jag och sambon fick eget rum och egen toalett sist, men jag fick rätt stora komplikationer som gjorde att vi fick det rummet. Den här gången blir det snitt och då är vi garanterade ett eget rum tillsammans åtminstone första natten, sen får man se. Fråga sin bm vad som gäller på sjukhuset du ska föda på :)

• Stinis83

Angående lustgas förresten så glömde jag säga att det låter rätt mycket i masken när man andas i den, och jag fick det på nåt sätt till att det lät som en technolåt, så jag hade världens party och låg och andades i takt med musiken i masken ;)

Lokesmami, jag vet inte hur det funkar med EDA så... men jag vet att jag fick en pump till min EDA så jag slapp be om och vänta på påfyllning. Jag kunde fylla på själv ;) När jag skulle opereras sen försökte jag få dem att ge spinalbedövningen i EDA pumpen som satt kvar, men det kunde de inte. Den här gången blir det ju spinalbedövning direkt, totalförlamad från midjan och neråt.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)