Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ponja skrev 2012-01-25 10:27:30 följande:
    Att det stämmer till 100% tror jag ju absolut inte. Det där kan ju bero på vad man har ätit och sådant.
    Men frågan är lite om det är logiskt att det KAN stämma? Om man får något ämne i urinet om man väntar en pojk? Får man det så är det ju faktiskt möjligt att det kan stämma, eller?

Jag har ingen aning hurvida det kan stämma eller inte, men på mig så stämde de flesta testen. Pendlande ringen, bikarbonat, och sen detta med magens form, inget illamående, kinesiska kalendern, etc... Allt har stämt in på mig fast jag tar ändå testen med en nypa salt
    Det enda jag litade på var min magkänsla, både jag och sambon kände jättestarkt att det var en pojke, jag var helt säker att det var en liten kille där inne, kallade bebisen för Han innan vi hade kollat det på UL och kände att det var en kille där inne, och visst var det de
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

Måste fråga er om en sak, upptäckte förut idag att jag var ganska så blöt i trosan, ingenting som syndes utan det bara var blött.. Jag luktade på det och det luktade... inte gott. Typ, salt eller väldigt speciell doft. Tänkte inte på det utan tänke att det var flytningar. Sen nu när jag kom hem och satt på toa så kände jag att trosan va blöt igen, och det är liksom ingenting som syns somsagt, och lukten är detsamma.

Kan de vara fostervatten? och vad gör man isåfall? Jag har liksom inte känt att de "runnit" eller något utan har snarare märkt att det bara var blött i trosan när jag satt på toaletten och det är inte urin för det luktar väldigt speciellt somsagt.

• faceprimer

Jag måste också klaga lite, har till råga på allt nu stukat tån så jag typ haltar fram. Dels går jag som en snigel redan pga foglossningen men nu ska man gå ännu sämre pga detta... Blää!
     Får hoppas det går över snabbt.

Jempa: Åh, lider med dig stackare :(  Förstår att de känns tungt just nu, o speciellt med allt kring allt din man också.    Vill bara skicka en kram såhär via en datorskärm. *Kram*

• faceprimer

Har ni skrivit erat förlossningsbrev ännu?
    Vad skriver man egentligen? Jag har ingen koll på sånt här överhuvudtaget..  

• faceprimer

Ni som har barn innan ,vad vägde era barn när dom föddes?

finns det något typ "genomsnitt" , ex. mellan 3,5-4,5kg eller liknande? Insåg precis att jag inte riktigt har koll på vad en bebis brukar väga när dom föds? haha. Självklart förstår jag att det är jätte inviduellt men kan inte låta bli att tänka på vad min lilla prins kommer väga när han tittar ut. Han var ju beräknad att i nuläget väga 2570g, nästan 2600g i v. 32+4, vilket jag tycker låter ganska så mycket? Iallafall när jag läser vad andra runt samma vecka väger. Jag kanske får en jättebebis hehe.    Fast det är ju iof bra att han har en bra vikt om han nu skulle komma tidigare av någon anledning Sen vet jag ju iof inte hur pålitliga dom där mätningarna är och hur bra det stämmer, men blev så förvånad att han redan vägde så mycket.

• faceprimer

Zjn, ska absolut hålla tummarna för dig!

• faceprimer

Enligt tabellen motsvarar ju min pojkes vikt som om jag vore i v 35-36. Min bm sa inget om att han var stor utan typ " ja han växer ju bra iallafall " med ett leende, men jag har ju legat över kurvan på sf mått hela tiden så hon kanske utgick från det med? Sen sa hon på ett annat besök att man oroar sig inte om bebisen är stor för sin vecka utan bara om det är tvärtom att bebisen inte växer som den ska.
    Men ja, han får gärna vara stor för den delen, det är ju bara bra att han visar att han växer ordentligt, då är jag nöjd

• faceprimer

Här är en som inte kan sova :/ halsont som tusan o vrider o vänder på mig. Funderar på att ge upp och gå upp och sätta mig vid Tvn lite och kanske slumra till där.

• faceprimer

Tänkte att jag bjuder på en magbild, tror de var över 10 veckor sen sist eller nått hehe Och ja, jag är töntig som vattenstämplar mina bilder Jag vet

v.33
    32+6  

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)