Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

jempalainen skrev 2012-01-11 21:45:19 följande:
    Faceprimer: hahaha stackare! men lika bra att må illa av dem istället för att äta ihjäl sig! Nu har du ju ett lager ifall du blir sugen igen;) haha förut var det julmat och julgott, nu semlor...undrar vad nästa grej blir..våfflor kanske? :)

Haha komiskt att du sa våfflor, vi var i affären och både jag och sambon "ååh, våfflor, det äter vi på fredag!" haha. Så våfflor är nästa grej här iallafall
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer
    jempalainen skrev 2012-01-11 22:01:01 följande:
    hahaha förlåt!! men är det inte våffeldagen snart? hahaha ja det är gött..har dock inte provat langosvåfflor! :)
    faceprimer skrev 2012-01-11 21:56:40 följande:

Haha komiskt att du sa våfflor, vi var i affären och både jag och sambon "ååh, våfflor, det äter vi på fredag!" haha. Så våfflor är nästa grej här iallafall
    näää haha det måste vara något som går! haha ja vi startar en ny trend..våfflor..ooo pankakor med grädde och sylt! :)Kan det vara foglossning? även om det känns i skinkan? Jag får så när jag överansträngt mig..skrikit rätt ut några gånger för att det just känns som att någon kör in en kniv i ryggen! och så kan jag knappt röra mig.

Haha men är du synsk på något sätt? vi åt pannkaakor med grädde o sylt idag! haha! Galet

Ja jag funderar på om det kan vara det, fortsätter det måste jag nog ringa o be om kryckor för det funkar liksom inte att gå ordentligt när det gör så pass ont :S O precis som du skriver, jag skriker rakt ut när det blir ett sånt hugg, för hela kroppen typ stannar upp på något sätt.     
  • faceprimer
    Carla82 skrev 2012-01-11 22:20:42 följande:
    faceprimer skrev 2012-01-11 21:55:16 följande:
    Är de nån här inne som har SJUKT ont i ena skinkan? Har för mig om att jag läst om någon som hade de för ett tag sen. De är på en viss punkt i vänstra skinkan som jag känner av hela tiden när jag går, o i vissa rörelser så känns de som ett rejält hugg, som typ en kniv, de gör så sjukt ont så hela jag typ stannar upp av smärtan.
    Låter som falsk ischias och kan höra ihop med din foglossning. Hade så med sonen. Gyn sa den gången att undvika att göra rörelser som gör ont (jovisst det är ju lätt) att inte sitta med benen i kors, vagga lite lätt när du går och att rulla ur sängen med benen ihop. Låter sexigt va?

Aha ja de kan det ju vara, jag träffade ju läkaren idag men hon gav liksom inget svar på de, utan hon trodde väl de var något med musklerna men de tvekar jag på.
    Haha oerhört sexigt,. Jag fick tipset att gå som en anka av en sjukgymnast, liksom svanka ut med rumpan när man går, det är väl inte direkt något som jag känner att jag vill göra när jag ät ute och går haha. Som om man inte går tillräckligt sakta dels pga att det är halt och sen tar jag ministeg pga foglossningen, och så ska jag se ut som en anka också, haha nejtack det undviker jag helst
  • faceprimer

Just det, min läkare jag träffade idag tipsade om en träningsskiva man kan få gratis härifrån: http://www.corewellness.se/ , hon sa att de jättebra om man kunde göra lite redan under graviditeten, men speciellt att man gör det efteråt för att stärka musklerna igen, och att det är bra för man kan ju göra det hemma.  Man ska tydligen bara behöva registrera sig och får sen en gratis dvd hemskickad så tänkte att jag kan ju alltid tipsa er om den också.

• faceprimer

Eller tydligen fick man ingen dvd, utan man får se träningsprogrammet på hemsidan när man registrerat sig. handlar om att bygga upp musklerna i bäckenområdet, och stärka bäckenbottenmuskulaturen
  • faceprimer
    Scorpio skrev 2012-01-12 03:39:15 följande:
    Kl 02:17 tittade en liten tjej ut! :) Rättare sagt, flög ut!! Jag födde nästan inne på toan! 1870 gram o 42 cm ungefär, de har ej kunnat mätt så bra än! Jag har bara sett henne lite snabbt för de grejar med henne på neoavdelningen nu. Sambon har iaf fått pillat lite på henne. Jag klarade mig med bara lustgas men det gjorde skitont stundvis!! Men helt klart värt att slippa sndra bedövningar ;) Nu ska vi fika och sen träffa henne igen! :)

Åh, stort grattis  en liten flicka så härligt! Vad skönt att allting gick bra! NU är ni föräldrar, så underbart! STORT grattis!
    wockatz skrev 2012-01-12 06:14:12 följande:
    Nu kan jag inte hålla mig längre! Har smugit här sen i höstas med bf den första mars. Har inte skrivit nåt i tråden men glatts åt att jag inte varit ensam med foglossning, illamående och oförstående sambo etc. I början av dec fick jag havandeskapsförgiftning och lilla Moa föddes den 9e Dec med akut kejsarsnitt i vecka 28+1. Hon vägde 995 gram och var 35 cm lång. Vi kämpar på på neoavdelningen och hittills går det bara framåt! Där fick vi gör att vi ville ha en vårbebis! :) hursomhelst, jag kommer fortsätta följa er eftersom min dotter kommer att jämföras med marsbarn några år. Jag vill önska er alla lycka till och tacka för att ni varit ett stöd, om än omedvetet.
    Vad kul att du skrev   och vad skönt att höra att allting har gått med med Lilla Moa!  
    Stort lycka till med allting i fortsättningen och tack för fina ord! 

• faceprimer
    Carla82 skrev 2012-01-12 08:09:25 följande:
    Face: Dags att skaffa en fortsättningtråd för bebisarna??

Ja bra idé, jag fixar en nu
  • faceprimer

Fortsättningstråd för bebisarna: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

Av någon anledning blev allt i små bokstäver i rubriken fast jag inte skrev så? Aja 
    jag lägger in den i TS inlägget också   

• faceprimer
    canjjj skrev 2012-01-12 11:59:03 följande:
    Hej hej allihopa!

Jag är så dålig på att skriva här inne, men läser ofta. Jag kollar mest från mobilen och då är jag för lat för att skriva/svara på inlägg, det är ju lättare att skriva från en dator. =P

Någon kanske minns mig från när jag har skrivit tidigare? Jag bor iallafall i Huddinge och jag har förstått att det är en del som bor här i närheten, roligt! Det är sån himla bra stämning härinne och det är roligt att följa er alla, jag ska försöka bli mer aktiv och skriva i tråden, ska också se om jag vågar visa mig själv och lägga upp bilder i bildtråden.

Är det någon förresten som kan länka till hallonbladste tråden? Jag hittar den inte men vet att jag läst den förut och att den kommit på tal här för några dagar sedan.

Jag ska besöka barnmorskan i eftermiddag så jag får uppdatera er efter det!

Ha det så fint allihopa nu!
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m56843608.html 
    Ska du börja dricka det? Jag funderar på det, men jag avskyr te så jag vet inte hur det kommer gå , haha.

Ha det bra    
  • faceprimer
    Marlin16 skrev 2012-01-12 11:19:07 följande:
    Faceprimer; jag har haft en del foglossning sådär i skinkan som du beskriver.
    Det enda som jag kan se som udda råd är att jag iaf upplever det tusen gånger mer om jag är spänd och förväntar mig att det ska göra ont i nästa steg. Spänningen gör att det sannolikt hugger till. Om jag slappnar av och går långsamt är det mindre sannolikt att smärtan kommer. Hoppas det hälper dig att tänka så. Jag vet hur nojjig man blir att man väntar på det där hugget och försöker vara beredd- men det är alltså något som försämrar..
    Tack för ditt svar!
    Jag har inte tänkt så mycket om det kan spela någon roll, jag känner liksom av det hela tiden när jag går, men dom värsta huggen kommer vid vissa rörelser som jag inte kan förutse när, tex när jag böjde mig konstigt när jag skulle ta på mig skorna så högg det till ordentligt. Men jag ska försöka tänka på det du sagt och se om jag märker nån skillnad   
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)