Coriander skrev 2012-01-24 23:14:42 följande:
Ska bli spännande att se imorgon vad jag har för sf-mått. Två veckor sedan hade växten nämligen börjat sakta in och v.30+2 var måttet 27cm... då låg jag alltså på den mellersta tillväxtkurvan, fast jag 6 veckor tidigare (ja, det blev hela 6 veckor mellan mina mvc besök pga dålig planering av barnmorskan) hade varit på den översta kurvan. Även viktökningen hade blivit mindre sist jag var där. Under 6veckor hade jag ökat i vikt endast 1,3 kilo, vilket gjorde att jag plötsligt låg under deras viktkurva också.
Meddelar imorgon vad det blev för vikt och mått... jag är lite orolig för att sf-måttet kanske inte ökar som det ska.
Mitt SF mått har ökat väldigt snabbt ändå (tycker jag), sist jag var där så var det på 31,5, vilket var ca 1 månad sen, och nu låg det på 34cm. Har läst om personer som varit fullgångna som haft sf mått 36 och fått normalstora bebisar.
Jag känner nästan tvärtom, att jisses vilken fart det växer för mig. Fast hellre det somsagt än tvärtom.
Min lilla pojke var ju beräknad att väga 2570g nu också vilket jag blev förvånad över, trodde inte det var så mycket. Snart 3 kg liksom! haha.
Hoppas att det ökat som det ska för dig. Om dom inte anser att det ökat som det ska, gör man ett TUL då för att kolla upp det?