Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Wielkip skrev 2012-01-12 16:00:21 följande:
    Min bebis ligger fortfarande tvärs över magen, med fötterna på vänster sida och huvudet på höger.
    Hoppas verkligen hon vänder sig snart för jag har hört att dom inte gör vändningsförsök ens om dom ligger i tvärläge :(

Jag läste faktiskt om det där igårkväll i min "vänta barn" bok jag fick av barnmorskan, där står det om tvärläge och att dom som du säger, inte gör vändningsförsök utan att det blir planerat snitt.
    Men det kanske är olika, men det var som stod i boken i allafall. 
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

Jag har inte en aning om hur min bebis ligger, jag vet itne om de fortfarande är moderkakan som är ivägen för mig att känna sånt? Kan det vara det? Jag kan inte på något sätt urskiljad sparkar, om det är händerna, rumpan, huvudet jag känner.. jag bara känner att det rör sig sen har jag ingen aning om vilken kroppsdel så jag har faktiskt ingen aning om hur han ligger Tror jag har en väldigt lugn bebis dessutom, känner ju av honom dagligen men absolut inte mycket. Önskar nästan att han vore mer vild hehe.

• faceprimer
    Nikis skrev 2012-01-12 17:08:35 följande:
    vadå gör dom inte vändningsförsök om bebis ligger i tvärläge?? :O varför?

Bara för att jag sa att jag läste det i min bok så hittade jag det inte nu när jag skulle leta upp vad som stod, haha. Jag VET att jag läste det igår för jag reagerade själv på det, haha  men vid närmare eftertanke var det kanske i en tidning på MVC igår när jag väntade på läkaren, haha. MInne som en fisk
    Men jag har ingen aning om varför dom inte gör vändningsförsök, minns bara att det stod så.
  • faceprimer
    Carla82 skrev 2012-01-12 17:15:54 följande:
    Jag tror det varierar väldigt mycket hur mycket man kan urskilja och inte. Hur livmodern är uppbygt, hur mycket barnet rör sig osv. Ingen aning om moderkakan kan påverka det, jag har också min framtill och känner ändå men som sagt kan det säkert variera från person till person. Sen har jag lättare att urskilja den här gången än den förra... Hade förstått hur hon låg både innan förra ul och det här sista och sen har jag ju fått det bekräftat vid ul. Men jag tror faktiskt inte att de tar ställning till planerat kejsarsnitt vid fel fosterläge förrän längre fram...kanske runt v.35 eller så. Vändningsförsök brukar man ju göra först runt v.37. 

Ja och eftersom min bebis är lugn så kan det ju vara därför det är svårt att känna också

Nej det tror jag inte heller, det vore ju väldigt konstigt om man planerade in snitt redan nu när barnet kan vända på sig senare. Kanske handlar mer om att man säger att man Gör snitt om barnet inte vänt på sig, en plan B liksom. men att det görs kontroller för att se om barnet vänt på sig innan dess. Jag har ingen aning somsagt  

• faceprimer
    Daysis skrev 2012-01-12 14:45:09 följande:
    Och så måste jag berätta lite om mitt läkarbesök som var totalkatastrof! Läkaren sa rakt ut att hon inte trodde att jag hade ont i njuren eftersom jag inte reagerade på att hon slog mig i ryggen. Hon uttryckte sig väldigt oförskämt och otrevligt och jag kände mig verkligen förolämpad och gråtfärdig när jag gick därifrån. Fick trots hennes diagnos en remiss på ul på njurarna, vilket ju var målet med besöket..
    Min oro över mannens stafylokocker avfärdade hon totalt och utan att ens förklara huruvida det är farligt att få det som gravid sa hon bara att det inte var något jag behövde oroa mig över.
    Och sjukskrivning vågade jag inte ens fråga om, kände mig redan tillräckligt korkad och ville bara därifrån så snart som möjligt.
    Hoppas jag får kallelse till ul snart och att de kan ge mig halvtidssjukskrivning direkt på sjukhuset för hos den där läkaren kommer jag aldrig sätta min fot hos igen! Tills dess får jag väl jobba på och är iaf glad att jag har ett lätt och flexibelt jobb..
    Jag kan inte fatta att man som läkare anser ha sig rätten och säga till folk om dom har ont eller inte. Jag känner väl själv om jag har ont eller inte!!

Jag har också blivit dåligt bemött av en läkare, kände mig jätte förolämpad och ledsen. Det var när jag precis hade fått hepatos runt v.22 och skulle träffa en läkare på återbesök (fick av någon anledning en annan läkare än gången innan), och eftersom jag hade sån oerhörd klåda så kunde jag ju inte sova nånting och det förvärrades ju när jag hade kläder på mig och blev varm etc etc... Men läkaren var jätte oförstående, när jag sa att jag inte kunde sova trots att jag åt klåddämpande så sa hon "Ja men för lite sömn dör man ju inte direkt av" så förklarade jag och sa att det inte fungerar att jobba om jag inte får sova någonting, (jag behövde gå upp på nätterna för att lägga mig i badet för det kliade på mycket och kliade nästan sönder mig själv och behövde gå upp och röra på mig för att distrahera mig själv) men hon var totalt oförstående och otrevlig. och sa att jag skulle jobba ändå, "det är ju senare det kan bli jobbigt om man sover för lite men du får väl sova när du kommer hem" och sånt sa hon. och man känner sig så kränkt för hon vägrade lyssna.. 
    Jag visste inte vad jag skulle säga tillslut så jag satt mest tyst. Det är så otroligt tråkigt när personer som jobbar med att faktiskt hjälpa och lyssna på människor vägrar höra vad man säger och nästan dumförklarar en. Nu senast när jag var på MVC var jag noggran med att fråga vilken läkare jag skulle träffa, hade jag fått henne så hade jag sagt att jag velat haft en annan.  
    Så jag förstår att du blev ledsen, vissa personer ska tusan inte jobba inom dessa yrken när dom inte kan ta hänsyn till vad personen ifråga berättar.
  • faceprimer

Såg att det var en som ställt frågan i bildtråden men jag skriver den här för jag är också nyfiken
    Har ni "bestämt" namn än? Eller vad har ni för förslag? Skulle vara så kul att höra vad ni tänker er för namn på er lilla.  

• faceprimer
    StugFrugan89 skrev 2012-01-12 19:51:15 följande:
    Hej har inte skrivit så mjt i denna tråden förut, har mest hängt i bildtråden.

Detta e vårat andra barn, har bf 24/3
    Vet ej könet, men namn e redan bestämt ;)

Undra om det e någon som fäller/ tappar hår?! Har mkt hår men tappar väldigt mkt hårstrån om dagen?! E det normalt?! :-/

Hej

Jag tappar faktiskt inte mycket hår alls, vet inte om det är normalt eller inte. Jag läste på en gravidapp att man istället brukar få tjockare hår? jag har dock alltid haft jättetjockt hår så jag vet inte om det stämmer heller, jag har nog inte märkt nån skillnad åt någon av hållen   
  • faceprimer

Vilka fina namn ni har allihop, vi väntar en Lowe (om han ser ut som det när han tittar ut)

• faceprimer
    Becka 77 skrev 2012-01-12 20:27:16 följande:
    Grattis Scorpio och wockatz! 

Jempalainen - skit! Fortsätt kämpa. Kram

Jag försöker få ihop sista tentan men känner mig sjukt omotiverad.

Min bebis är ju rätt vild av sig och gillar att studsa runt speciellt sent på kvällarna. Men i natt så drömde jag mardrömmar om att den sparkade så att det gjorde ont. När jag sen vaknade insåg jag att den faktiskt for runt så att det gjorde ont. 

Jag har köpt nya mamma jeansleggings från HM i största storleken (46) för att få plats för magen. Fick sy in benen eftersom det blev alldeles för stort men det blev skönt för magen. Hoppas att den inte växer ur dessa också - vad ska man ha på sig då? 

Ska snart posta en bild på monstermagen. Men jag och mannen har varit sjukt dåliga på att fota magen. Skäms.

Jag köpte ett par mamma jeans ganska tidigt i graviditeten, som var mina favoriter, sen gick dom sönder och väntade några veckor innan jag beställde ett par likadana , i samma storlek, men självklart var dom för små,haha. jjag har gått upp ca 1 storlek i byxor, hade storlek 40 innan nu har jag 42. Men dom jag har i storlek 42 tycker jag sitter jättetajt över magen, alltså själva mudden (heter det så?) sitter jättetajt så jag kan typ inte ha den över magen, och storlek 44 är alldeles för stort i övrigt. Så de är ett bekymmer o få ihop det :P Men när jag bara går hemma lever jag i mina mjuka träningsbyxor, jätte sköna dock inga mammabyxor men det går
  • faceprimer
    Therese83tezz skrev 2012-01-12 21:39:23 följande:
    Hej hej!
    Jag läser mest... gjort det ett tag.
    Väntar bebis med bf 15/3, mitt andra barn...

Någon som har erfarenhet el hört ngt ang  Medela Calma flaska?
    Börjat funder om den e bra el inte... kommer vilja ha ersättning o flaska hemma... med dottern (född sep-08) räckte inte mjölken och hon fick flaska... oxå.
    Hejhej Kul att du skrev Du har samma BF datum som jag

Har tyvärr inget svar på de du skrev me de kanske någon annan har  
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)