Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

K girl, Vad skönt att höra att du fick en så bra förlossning! Ser verkligen fram emot att läsa förlossningen utifrån "dyk-perspektiv" haha Och grattis till Selma, vilket jättefint namn! Och vad skönt att hon var så pass stor. Hoppas att allt går bra med lilla tösen och att det blir ordning på sockret. Hur mår du nu såhär i efterhand efter förlossningen rent fysiskt?
    Kram och grattis igen! 

I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

Har inte heller sovit bra alls... Men jag lär somna om runt 9 snåret till kl 12 tiden, brukar vara så

• faceprimer

Är det någon här som har hund som har barn innan? Hur gjorde ni när hunden skulle träffa bebisen första gången?
    Jag funderar lite hur vår hund kommer ta det, han är ju världens goaste och snällaste så på så sätt tror jag inte det är något problem. Men jag hoppas bara han inte känner sig "utbytt" av bebisen liksom.

• faceprimer
    TheCoopers skrev 2012-02-10 10:55:11 följande:
    Igår ringde en tjej från försäkringskassan till mig och ville presentera sig som min personliga handläggare . Jag blev jätteförvånad och positivt överraskad . Hon frågade hur jag mådde osv talade om när nästa utbetalning skulle ske och önskade mig lycka till med bebisen Sa att jag kan ringa direkt till henne om jag undrade något osv osv

Jag visste inte att de gjorde sånt ?

Hur som helst  kändes det bra

Nu ska jag måla tånaglarna .. wish me luck !

Exakt det där hände mig igår också! Haha, jag svarade inte först för jag kände inte igen numret och det ringer telefonförsäljare hela tiden så jag undviker att svara, så jag svarade inte först, sen ringde det igen och jag sa för mig själv "Att dom aldrig ger sig!" och sen såg jag att jag hade fått röstmeddelande och då var det från FK så då ringde jag upp, och hon precis som du skrev, presenterade sig och pratade lite. Jag blev också jättechockad haha Men det är ju trevligt att dom gör så
  • faceprimer
    Stinis83 skrev 2012-02-10 13:04:58 följande:
    Nu sitter jag äntligen vid datorn, så här kommer bilder på "lilla" magen. Håll i hatten!

Vecka 36 (förra veckan) 

Vecka 37 (idag)  
    Så fin du är och åh, jag är så avundssjuk att du snart har din lilla bebis här hos dig! Inte många dagar kvar nu
  • faceprimer
    Ponja skrev 2012-02-10 19:52:40 följande:
    Efter att läkaren konstaterat att flödet i navelsträngen var väldigt dåligt så blev det akut kejsarsnitt.
    Ut kom den sötaste tös jag någonsin sett Solig
    1685 g och 41 cm lång. Men hon mår super bra och är otroligt stark och pigg. Behöver ingen hjälp med varken hjärta eller andning.
    Där var en liten uppdatering, hinner inte skriva mer nu :) Hoppas ni andra har det bra!

Åååååå jag blir helt tårögd Ponja!! Vilken skönhet. Vad glad jag är för din skull, GRATTIS!! Och vad underbart att höra att hon mår så bra! Vad ska hon heta?
  • faceprimer

Helt galet vad ni skriver mycket tjejer, Solig 
    jag hinner dock inte läsa igenom, eller hinner, jag har väl all tid i världen egentligen men jag orkar inte rättare sagt hehe, förlåt.

Hur vet man om det är slemmisen som lossnat? Vet ju att man kan få rejäla flytningar som är som klumpar och just det har jag fått, ursäkta den äckliga infon nu men jag låg i badet,  och såg en stor klump som flöt omkring i vattnet (urk!!) och det såg ut som snor i princip, tjockt och slemmigt. Tänkte först att det är flytningar men börjar fundera om de kan vara slemmisen? KÄndes inte så fräscht att bada i sina egna "flytningar" eller vad det nu var, haha så det blev ett kort bad för mig, haha. Livet som gravid är såååå fräscht     

• faceprimer

Usch idag har jag ont :( skulle gått på restaurang med mina föräldrar idag men fick avboka :( har som håll i hela magen o den är stenhård , känns som typ rejäl magknip/håll o känner även som molande värk i ryggslutet. Kan de va smärtsamma förvärkar? Jag känner ju inte att de är något som kommer o går så de går ju inte räkna hur tätt dom kommer för är mer som en ihållande smärta. O jag känner inte heller att magen drar ihop sig bara att den är väldigt hård. Någon som vet?

• faceprimer

Tror inte det var slemmproppen som gick igår, hade likadana idag när jag torkade mig idag och de såg ut som klumpiga flytningar mer, men är ju inte säker.
    Och smärtan har avtagit, tog två Alvedon och la mig i soffan och nu känns det mest bara som mensvärk så ska ta ett varmt bad nu med. Så jag avvaktar och ser hur de känns sen. Tack för era svar

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)