Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Såg att ni skrev om SF mått tidigare i tråden idag, jag har från början legat över kurvan, låg typ 5cm över kurvan runt v.27 där nångång, men sen har det jämnat ut sig lite, ligger fortfarande lite grann över kurvan men ändå följer jag min egna kurva precis som jag ska. Sen hade jag en stor bebis enligt beräkningarna, han var beräknad att väga 2570g i v.33, tror det var +24% nånting sånt, och nu i v.35 låg mitt SF mått på 36, om det har någon koppling med stort SF mått och att han är stor vet jag inte.  Och sen vet jag ju inte hur pålitliga dessa mätningar är heller
    Undrar hur stor han kommer vara när han föds. En jätte bebis kanske jag får, hehe.   

I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer

Becka 77, åh så fina grejer du fått
    Stackars lilla dottern som ramlade och slog sig, hoppas hon mår bra trots allt och skönt att det inte blev värre skada. Jag var med om en sån sak på jobbet (jobbar på förskola) och en liten tös ramlade ner när hon skulle klättra upp för en liten stol, och slog läppen rakt i kanten och det bara forsade blod, man blev livrädd för det såg otroligt otäckt ut med allt blod också, men "tur i oturen" så klarade hon sig med en fläskläpp, men det är jätteotäckt när det händer sånt där.

• faceprimer
    lillaknytet skrev 2012-02-12 22:24:48 följande:
    God natt tjejer och alla magar.

Haft en jobbig kväll med mkt FV ska försöka lägga mig och sova nu, imorgon blir det jobb sen vid 11 ska vi till Karolinska för TUL med tanke på att magen har drastiskt sjunkit och att lilla stumpan ligger fixad :)

Sov gott !

Vad jobbigt med mycket förvärkar, hoppas du sover gott nu iallafall Spännande med TUL, du får uppdatera sen imorgon hur det gick
    Kram!
  • faceprimer

God morgon tjejer

Kom och tänka på föräldrapennig, när ska man söka ersättning? Alltså gör man det i förväg, eller får man göra det när som helst? Tänkte om det tar ett tag innan man får ersättningen från det att man sökt? allt är färdigt med FK i övrigt så jag bara kom och tänka på när man söker för dagarna, man kan ju göra det på internet nu mera så de ska jag göra, men väljer jag helt själv när jag vill börja söka?

• faceprimer
    Stronza simpatica skrev 2012-02-13 09:33:54 följande:
    Har Carla vart här och uppdaterat förresten???

Nu vart jag nyfiken så jag gick bak i "arkivet" och kollade, och nej hon skrev senast den 11. Minns inte om hon skrev att hon skulle göra något i helgen så de kanske är därför hon inte skrivit, eller så kanske det är bebis på gång? hade hon inte en känsla av att de var pågång? Eller är jag ute och cyklar nu?
  • faceprimer
    Stronza simpatica skrev 2012-02-13 09:43:28 följande:
    Nej hon födde en flicka igår eftermiddag. :))
    Resten får hon själv upplysa er om:))!

Ååååååh vad kuuul!! nu ser jag fram emot uppdatering från henne
  • faceprimer

Jag gick in på en sida om stjärntecken nu, jag är oxe och sambon lejonet och det var tydligen inte alls en bra kombination, haha! Står att de ofta inte håller i längden etc, det var ju.... mindre kul! haha. Men jag tror inte direkt på sånt där så de är inget som påverkar mig alls

• faceprimer

Men wow, vad många bebisar som är påväg nu! Önskar er lycka till! Så spännande! Man längtar ju inte mindre efter sin lilla knodd när man läser om alla som är pågång nu

• faceprimer
    olivian skrev 2012-02-13 11:15:20 följande:
    Oj, så Carla har en bebis nu!? Vad roligt för henne!

Hos oss verkar det också vara en på gång! Det trodde iaf barnmorskan på förlossningen som jag pratade med.

Värkarna höll i sig under natten så jag vaknade av dem ibland, men jag fick ändå sova ganska bra, tack och lov! Är i latensfasen tydligen, har själv svårt att fatta det eftersom att det inte gör sådär fruktansvärt ont än. Men det blir värre och värre. Inte för varje värk men ändå gradvis, och de är inte regelbundna än men ganska täta. Har väl haft 3 på tio minuter nu varav en gjorde verkligt ont. ÅÅÅh det här är så spännande! Jag håller er uppdaterade!

Åh så spännande!
  • faceprimer

qatteriin, har också BF den 15 mars Går du in i ny vecka på torsdagar eller fredagar?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)