Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Konichiwa, hoppas att dina sdr håller sig borta idag och att det bara var lite övning. På förlossningen igår sa de att så länge de inte gör ont så är det normalt, men mina var så täta och gjorde ondare och ondare så till slut tyckte de att jag skulle komma in. Och urinvägsifektion var det, då är det iaf lätt att behandla :)

Här vaknade jag med huvudvärk, täppt näsa och ont i halsen, så här blir det definitivt vila idag. Jag längtar bara så fruktansvärt mycket efter min dotter... Men känner att min kropp behöver få vila. Jag har vaknat ett par gånger inatt och haft ont i magen och haft sdr, även nu på morgonen. Jag ska försöka att inte tänka på det. Är det någon som vet om sdr kan triggas igång av att bebisen borrar sig neråt?!

• Stinis83

Konichiwa, hur tätt kom de? Var det så att du fick andas dig igenom dem? Jobbigt att ha så långt till förlossningen, då kan man ju inte direkt åka in för att vara på den säkra sidan liksom... Men du har ju varit i kontakt med bm iaf :) Är det lugnt nu? Kan du vila idag?

Qatteriin, min lille vilde har börjat fixera sig, så här kommer det också in små fötter som sparkar under och mot revbenen emellanåt. Mycket behagligt ;)

• Stinis83

Tack Jempis :) Jag hade tänkt åka till dottern nu snart, men huvudet dunkar och jag är helt slut efter igår, så det får nog bli mot eftermiddagen istället. Jag har fortfarande sammandragningar men inte lika starkt och tätt som igår som tur är :) Han är rätt lugn idag, men det kan ju vara för att det var rätt intensivt för oss båda igår...

Hoppas att du får en bra dag :) Kram!

• Stinis83

Är det någon som har något supertips mot förkylning med huvudvärk och halsont? Alvedon hjälper inte och så fort jag böjer mig framåt så känns det som om huvudet ska sprängas :(

• Stinis83

Tack för tipsen! Saken är den att med förkylningen så känns det som att jag inte sover ett enda dugg, och dottern är hemma från dagis den här veckan så jag har liksom inte riktigt alternativet att vila så mycket. Det är fullt ös hela tiden.

Jag knarkar Alvedon och bafucin, får prova strepsils eller zyx också kanske. Jag dricker skållhett te med massa honung i och kaffe för att hålla mig vaken. Får ta en promenad till affären sen när jag ska på sovpromenad med dottern :)

Krya på dig du med! :) Kram!

• Stinis83

Qatteriin, det är en så konstig typ metallisk huvudvärk :( Jag känner mig helt mosig i huvudet men måste ändå funka eftersom jag är ensam hemma med dottern. Huset skulle verkligen behöva städas också, jag mår dåligt bara av att se allt som behöver göras men som jag verkligen inte har ork till.

• Stinis83

J N, jag blir också supervarm på kvällen och kan typ inte ha kläder på mig, och så håller det i sig hela natten! Man känner sig så fräsch... ;)

Vad skönt att de börjat dagis och fritids, är du sjukskriven så du kan ta hand om dig?

Vad mysigt att åka iväg och kika på grejer till bebisen, det skulle jag också vilja göra :) Men dels har jag ingen bil för den har sambon till jobbet, och så är dottern hemma den här veckan också. Jag skulle vilja åka till typ Barnens Hus och köpa en supermysig filt till bebisen :)

Det låter hemskt med din foglossning :( Det är knappt jag vågar säga det, men min har faktiskt varit rätt okej nu när sambon varit hemma. Men det känns ju fortfarande. Herregud så jag längtar efter att börja gå låååååånga promenader med barnvagnen! Nu känner jag mig som en fånge i min egen kropp. Kram!

• Stinis83

Min sambo har faktiskt haft lite svårt att förstå min foglossning och vad den innebär, men nu när han varit hemma så verkar det som att han förstår och han har blivit annorlunda mot mig :)

Ja alltså de där promenaderna... varje morgon går jag och lämnar dottern på dagis och jag är så sugen på att bara fortsätta gå sen när hon är lämnad. Det ska bli så skönt att kunna göra det sen! :)

Ja jag brukar också trotsa foglossningen ibland, annars skulle jag nog bli galen. Idag gav jag mig själv förmiddagen till att slappa och försöka komma igång, så snart ska dottern få lunch och sen blir det sovpromenad och fix här hemma medan hon sover. Har jag tur så är jag snabb och hon sover länge, då hinner jag vila lite :)

Visst älskar man sina barn över allt annat... Men man får så otroligt dåligt samvete när man inte kan eller orkar leka med dem. Man har inte alls samma tålamod som när man är smärtfri. Men när de sen är på dagis så längtar man halvt ihjäl sig efter dem! :)

• Stinis83

Jag bor i Täby en bit norr om Stockholm :)

Jag har också problem med aptiten, jag blir hungrig men är inte sugen på nånting. Och så blir jag mätt jättefort. Mat är lite av ett nödvändigt ont just nu :)

• Stinis83

J N, det är verkligen inte långt ifrån :) Vilket fantastiskt väder det är ute! Jag tog en promenad med dottern i vagnen och fick ihop en timme iaf :) Skönt med frisk luft, foglossningen gör att det inte går speciellt snabbt... eller vad sägs om 3 km på en timme? ;) Men då handlade jag förvisso en liten stund också.

Konichiwa, skönt att allt verkade bra! Då var det säkert min bebis fixering i kombination med uvi som triggade sdr så mycket. Hoppas att du fortsätter må bra!

Daysis, när jag åkte in häromkvällen och lämnade prov så hade jag kissat en timme innan, och det gav utslag. Helst ska det vara morgonurin som man ska ha hållit i minst 4 timmar, annars ska det gärna ha gått minst två timmar. Men mig visade det för iaf :)

Lyckobebisen, vad skönt att hon blivit sjukskriven, hoppas att det kan göra att hon tar det lugnt och får mindre ont :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)