Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Vi ska också bara fira hemma, dels är jag inte så full av ork eller på speciellt bra partyhumör och dels är dottern sjuk. Men en kompis kommer hit och firar med oss, så det blir god mat och trevligt sällskap iaf, och man får och kan gå och lägga sig när man vill :)

Ni som har barn sen tidigare, hur är era barn mot er nu? Min dotter slår mig och gör mig illa och skrattar när jag blir arg och säger ifrån... Kan det vara för att hon känner på sig nåt, eller är det helt enkelt så de kan vara emellanåt? Hon är inte alls likadan mot min sambo. Jag blir ledsen när hon gör så...

Nån som har tips på god och hyfsat enkel nyårsmat? :)

• Stinis83

Åh, jag tror det får bli chévretoast till förrätt här också, och så är jag sugen på att prova att göra en vit chokladkladdkaka med färsk ananas och passionsfrukt till. Men varmrätt vet jag inte... snacka om att vara ute i god tid ;)

• Stinis83

Konichiwa, vad skönt att höra att det snarare kanske beror på fas än på att jag är gravid :) Vet inte riktigt var jag fick det ifrån egentligen, tankarna snurrar vilt.

Qatteriin, tack för tipset! Jag får se vilken det blir, och blir det kladdkakan så mailar jag receptet :)

• Stinis83

Åh vilken mysig tradition Kalksten! Jag vill också :)

Ja du, julgodis och annat gott, gör kaos med mig! Noll karaktär och vikten vill jag nog inte ens tänka på eftersom det är en så stor tillväxtfas nu. Jag önskar att jag inte hade foglossning så jag kunde gå ut och gå ordentliga promenader, det saknar jag verkligen!

• Stinis83

Babybluey! Vad roligt att du är tillbaka :D Hur är det med dig och vad har du haft för dig på sistone? :)

Kalksten, vi köpte Teutonias babyskydd till dottern, och det får lillebror ärva :) Vi köpte en adapter till så man kan sätta babyskyddet direkt på chassit till vagnen, supersmidigt :) Så allt som allt gav vi 10 000 kr ca för sprillans vagn med sittdel, fashion liggdel, adapter och babyskydd :)

• Stinis83

Babybluey, usch för att inte må bra :( Hoppas att du får fortsätta må bättre nu och att tiden fram till bf går fort. Här börjar det också bli tufft med sömn och jag känner mig som att nån hängt på mig tyngder. Och konstigt nog känner jag mig tyngre och tyngre varje dag. Kul att du hittat tillbaka hit! :)

Evilem, fy vad jobbigt att din man är borta och kanske missar förlossningen :( Hoppas att han hinner hem!

• Stinis83

Håller med FamiljenCooper, på nåt konstigt sätt klarar man det bara. Man måste :) Jag frågade en kompis som är ensamstående hur fasen hon klarar sig, jag har ju avlastning men får ändå psykbryt. Och hon sa bara "För att jag måste. Jag har inte alternativet att bryta ihop, så jag måste klara det" - så imponerande och härlig tjej!

• Stinis83

Jempalainen, det är så skönt att höra att det finns en förklaring och att det inte beror på att jag är gravid, tack!

J N, ja testad blir man typ dygnet runt känns det som... :) Men min tvååring känner faktiskt också av när det inte är läge, och utan att jag behöver säga ett ord så kan hon titta på mig och säga "Mamma ont!!" när jag har riktigt ont. Trots att jag försöker att inte visa det för henne :) Underbara ungar!

Vilken dag!! Fint väder, folktomt när vi handlade inför kvällen, skruttans feber verkar vara borta *peppar peppar*, vi fick sovmorgon till 08:43 (!!!!) och jag känner mig hyfsat utvilad. Storhandlingen gjorde dock att jag dock att jag fick jätteont i fogarna, men det ska jag försöka vila bort nu. Jag bad sambon om en massage när han sovpromenerat färdigt med dottern :)

• Stinis83

Oj då, stavfels-Nisse... Gott Nytt År till er alla! Hoppas ni får en fantastisk dag och kväll :) Kramar!

• Stinis83

Jempalainen, vad tråkigt att du var så ledsen! Men jag förstår precis, klart du är ledsen över att din sambo inte är hemma... Jag var också lite less över att jag inte hade nånting lite roligare att ta på mig igår, men det fick bli mina "vaxade" svarta mammajeans och en turkos, tight top till och så la jag lite mer krut på sminket.

Härligt att du fick en trevlig kväll iaf! Hur mår du idag?

Jag höll ända till kl 2, sen dog jag mer eller mindre. Jag har inte mått speciellt bra inatt, har haft så ont att jag drömt att jag legat på sjukhus för det... :) Dottern kom in till oss halv 8 och så låg vi och gosade en stund innan vi gick upp hon och jag. Nu är allt undanröjt och jag tänker ta det superlugnt resten av dagen :)

Igår blev det chèvre toast till förrätt (så sjuuuuuuuuukt gott så jag dog en smula), till varmrätt baconlindad oxfilé med potatisgratäng och hemgjord rödvinssås och till efterrätt gjorde jag en vit chokladkladdkaka med färsk ananas och passionsfrukt. Qatteriin, det var supergott så jag inboxar dig sen när jag är vid datorn :)

Kram!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)