Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag som inte skulle gnälla mer måste verkligen gnälla av mig... Sambon har gått och varit grinig i flera dagar och jag har frågat flera gånger vad som är fel, men det är inget. Jag skaffade barnvakt ikväll och inatt så vi skulle kunna gå på bio och göra nåt mysigt han och jag, men då ville han inte. Jag försökte prata med honom flera gånger igår och fråga vad det är. Men det var inget, så jag gick och la mig för jag inte orkade vara med en surpuppa.

Efter ett tag kommer han upp och börjar prata om att det inte är roligt att vara med mig, att vi inte gör nåt tillsammans och att jag inte gör nåt här hemma. Jag sa att jag tycker det känns som att precis allt jag gör är fel, och då sa han att han också känner att allt jag gör är fel! Kul att göra nåt då liksom. Så jag bad om en lista över vad jag ska göra idag och hur jag ska göra det eftersom jag tydligen är hemskt ineffektiv.

Jag somnade ledsen igår, vi hann aldrig prata klart för dottern vaknade och somnade inte om förrän jag la henne hos oss. Så jag vaknade dessutom ledsen och känner mig totalt tömd på energi och motivation. Jag har gråten i halsen och vill bara skita i allt vad jul heter. Kul stämning vi kommer ha här liksom... Han har inte ens köpt nån julklapp till mig.

Förlåt för långt, negativt inlägg... Hoppas ni får en mycket bättre dag än vad jag kommer ha :)

• Stinis83

Tack Camamill :) Ja jag vet inte vad jag ska säga... jag tycker bara det är så taskigt att hålla på så här precis innan jul. Vi ska ha julfirandet hos oss i år, och det känns ju inte direkt kul att jag handlat och gjort all mat själv och så får man nåt sånt här slängt i ansiktet precis innan. Motivationen till att fortsätta är ju inte direkt stor...

Hade det inte varit för dottern så hade jag ärligt talat ställt in skiten. Jag hatar julen. Jag är skilsmässobarn och för mig har julen alltid inneburit bråk, tjafs, besvikelse och ett jäkla knåpande om var man ska vara och när. Ett jäkla farande. Undantagslöst, och det verkar fortsätta.

Jag vet inte om det som gör att jag är mest ledsen är att jag börjar inse att han och jag inte kommer vara för alltid. Dels för att jag älskar honom, men också för att jag verkligen inte vill att mina barn ska bli skilsmässobarn. Eller så är det bara stundens hetta som gör att jag känner så...

Nu är jag inte speciellt materialistisk av mig, men på julafton kommer jag vara den enda som inte får någon julklapp. Vi har sagt att vi inte ska köpa oss vuxna emellan i år, men vi har foton och sånt på dottern som vi ska ge bort. Usch, allt det här ger mig ångest och jag sitter bara och gråter och vet inte vad jag ska göra... Kram!

• Stinis83

Sweetpea, jo tyvärr så minns du helt rätt.

Tack för era ord och tankar tjejer! Är på väg hem från dagis nu och självklart halkade jag så jag ramlade och gjorde mig illa... Det small i både ryggen och magen och jag linkar fram och gråter. Fan ta den här dagen! Jag håller mig borta härifrån idag så jag slipper smitta er med min negativa energi. Stor kram!

• Stinis83

Tack alla, ni är så fantastiska så ni får mig att gråta ännu mer! :D han är en idiot som beter sig så här, och jag är så galet irriterad på honom så jag vill faktiskt helst inte se honom just nu. Tur att han är på jobbet så jag slipper ett par timmar iaf. Jag blir så less på att han ska bete sig såhär och vräka ur sig ogenomtänkta dumheter.

Fasen vad ont jag har efter att jag ramlade, jag kan verkligen knappt gå, och ännu mindre böja mig... lycka till med att få nåt fixat här hemma... så nu får jag väl ännu mer skit när han kommer hem.

Ska man se nåt positivt mitt i allt så gick jag in på mina sidor på FK - och de har redan godkänt min sjukskrivning som kom till dem förra veckan! Jag ansökte om sjukpeng bara häromdagen - och pengarna kom in på kontot IDAG! Prisa Försäkringskassan! Tur att de funkar like a charm när inget annat gör det just nu.

Pussar och kramar på er alla fantastiska tjejer!      

• Stinis83

Jag kan bara hålla med. Jag tänkte säga till honom igår att jag önskar att jag kunde tillfoga honom den foglossningssmärtan jag har, men så kom jag på att jag inte ens önskar min värsta fiende sån smärta. Jag önskar bara att hans syster som faktiskt är obstetriker kunde få honom att förstå vad det innebär. Men han är så tjurskallig så det skulle väl ändå inte gå in.

Jag älskar honom, men just idag älskar jag honom lite mindre... :)

• Stinis83

Återigen stort tack för era tankar, ord och kramar :) Det som känns värst är att min tvååriga dotter fick stå och trösta mig till slut... Jag kämpade verkligen för att inte börja gråta så länge hon var hemma, men när hon började trilskas när hon skulle kläs på för att gå till dagis så brast det för mig och jag började storgråta. Hon stannade upp och stirrade på mig och sa "Mamma ledsen!" och kom fram och gav mig kramar. Då kände jag mig som en riktigt låg och dålig människa. Usch.

Grattis till bra glukos och beviljad graviditetspeng :)

• Stinis83

Det är lite det som är grejen, till och med när man är förtvivlat ledsen ska man vara en pedagogisk förälder... Jag hoppas att jag lyckades, hon satt i mitt knä och kramade mig och jag sa att mammor också blir ledsna ibland men att det går över. Och så skrattade jag när hon försökte skoja och busa. Underbara unge!

Shit, jag har gråtit så jag fått vätskebrist känns det som. Och precis när jag skulle somna middag så ringde de från dagis och ville acceptera mitt erbjudande om att jag hämtar tidigare eftersom de är så underbemannade idag. Så jag ska hämta henne halv 3. Det känns ändå bra, och jag hoppas att jag kan verka glad så hon slipper bli orolig. Hon ska sova hos mina föräldrar inatt. Det är lika bra även om jag och sambon inte gör nåt tillsammans. Antingen så kan vi prata ut eller så kan vi ignorera varandra hela kvällen. Det går ju inte om hon är hemma. Nu måste jag försöka sova lite innan jag ska hämta min dotter på dagis, jag har så ont så jag knappt kan tänka :( Stor kram och ännu större tack!

• Stinis83

Isavanna, åderbråcken kan ju brista och då blöder man en hel del... Så kolla upp dem om du är orolig. Tack för kramen, och kram tillbaka!

Carla, jag har tänkt på det du skrev om att han kanske är svartsjuk... det låter kanske inte så dumt faktiskt. Men lite löjligt om det skulle vara så. Det är ju honom jag har gjort barnen med liksom!

Det ska bli kul att se hur han är när han kommer hem vilket borde vara precis när som helst. Jag har satt på jättehög festmusik och dragit fram en stol till spisen. Nu ska jag göra köttbullar av 2 kg köttfärs.

• Stinis83

Lyckobebisen, är hon sjukskriven fram till bf så behöver hon inte börja ta ut fp förrän vid förlossningen. Såvida hon inte har för stora besvär av foglossningen, då kan hon bli sjukskriven och du får vabba eller ta fp :) Osäker på om man kan vabba en nyfödd, men det borde man väl kunna? :S Men läkaren som sjukskrev mig för foglossningen sa att jag skulle veta att det om jag har stora problem även efter förlossningen så sjukskriver han mig igen :)

Nu är köttbullarna äntligen klara och jag ligger på soffan och håller på att förgås av smärta... Sambon hade tydligen tänkt att vi skulle gå på bio ikväll iaf, men jag tror inte att jag kan det. Vi har pratat men jag vet inte om vi har löst något... återstår att se. Jag har iaf fått sagt vad jag tycker, tänker och känner så det känns åtminstone skönt. Kram till er alla!

• Stinis83

Tack Camamill :) Vad härligt med nedräkning och julmys på jobbet!

Chetti, vi pratade och bråkade precis hela kvällen igår och jag vet egentligen inte om vi kom fram till något... Vi är väl sams nu även om vi båda går och tänker på det såklart, men vi orkar liksom inte tjafsa mer. I nuläget ger det inget. Jag har sagt att jag vill att vi går och pratar med någon för vi behöver hjälp att kommunicera, och vi båda har saker vi behöver jobba på, men inte de rätta verktygen.

Vad skönt att du fått en kortare runda som känns lite mer hanterbar :) Jag tänker faktiskt på dig så fort det är halt och undrar hur fasen du klarar det... :) Kram!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)