Chokladälskaren, åhåhåhå om jag har det problemet! Och man känner sig så fruktansvärt otacksam, men jag är pinsamt nog rätt ordentligt kräsen med vad min dotter får ha på sig... Min mamma är otroligt snäll som köper en massa kläder och saker till min dotter, men jag skulle så gärna vara med och välja vad hon köper så det blir nåt man verkligen vill ha och som är bra. Nåt man själv fingrat på men inte unnat sig att köpa till henne. Om hon ändå ska lägga pengar på det liksom... Men jag kan bara inte säga det till henne, jag borde bara vara tacksam över att hon köper kläder och grejer även om det inte är den smak jag har.
Med risk för att få en lynchmobb på mig nu, så är jag en sån mamma som tycker att min dotter är himla fin i rosa kläder :) Många i familjen/släkten hånar mig för det och köper kläder som inte alls är i den stilen. Jag använder de kläderna på dottern när vi ska träffa den hon fått dem av, men inte annars. Jag vill inte verka otacksam. Jag gör ingen grej av att jag klär min dotter i rosa, men när andra gör det till en grej blir jag förbannad och protesterar. För mig ligger det inga som helst värderingar i vad hon har för färg på sig, jag tycker helt enkelt att rosa är fint och att hon passar i det. När jag nu väntar en pojke får jag kommentarer som "Och då ska han BARA ha blått på sig eller?!". Onödigt.
Det värsta var nu när vi renoverade vårt hus innan vi flyttade in i det. Sen jag var liten har jag drömt om att få inreda ett rosa flickrum, min mamma försökte göra mig till en pojkflicka när jag var liten (inget fel i det alls, men jag är raka motsatsen) och jag älskar rosa. Jag var så lycklig när jag öppnade färgburken med ljus, ljus rosa färg och började måla. Inom loppet av tre rollertag med färg, kom tre olika personer och rackade ner på mig för att jag valt rosa. Där stod jag ensam sen i min dotters blivande rum och grät och grät och min dröm kändes faktiskt förstörd. När de sen såg det färdiga resultatet med tapetserad fondvägg och helheten i rummet så sa de att det faktiskt hade blivit otroligt fint.
Förlåt för långt inlägg som kanske är lite OT... :)