Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Min läkare förklarade det med att man i början får såna sjok av smärta, att när man fått det så sitter det i ett par dagar innan det blir bättre igen. Sen kan det, om man har otur och mycket besvär bli tätare och tätare mellan de sjoken. Stavas det så? :)

Det är nog ingen dum idé att träffa båda. Då har du det dokumenterat ifall det blir värre. Jag förstår att det måste vara kämpigt att jobba på förskola och vara ute hela tiden, jag har problem med att ta hand om min dotter... och det är ETT barn. Lycka till! :)

• Stinis83

Lyckobebisen, behöver hon läkarkontakt med hänsyn till foglossningen så är det läkaren på mvc hon ska kontakta :) Förstår att hon helst vill jobba så länge det är möjligt.

Det känns faktiskt sådär att vara sjukskriven så länge... Men man vänjer sig nog hoppas jag. Som det är nu så är det omöjligt att jobba :(

Sofia, fy det är så hemskt! Jag var också med om det när dottern var ca 6 mån, men jag lyckades få upp matbiten innan vi ringde 112... men shit vad allt gick i ultrarapid, och vad mycket man hann tänka... Jag är nog en miljon gånger oroligare nu efter att hon är född än vad jag var när hon låg i magen.

Konichiwa, det låter inte skönt att få bäckenet tillrättalagt, men det är nog skönt när det är gjort :) Jag skulle också vilja rätta till det, just nu gör det fruktansvärt ont... Men som du säger, min sjukgymnast sa att hon förvisso kan göra det, men inte när jag är gravid. Jag funderar på att gå till min naprapat och se om hon kan göra nåt, om inte annat kan hon rätta till min bröstrygg som känns som att den ligger snett.

Carla, Lundmyr är rätt stora i storlekarna :)

• Stinis83

Sofia, som operatör på en sån tjänst borde de snarare vara glada när ett så skarpt läge rings in men slutar lyckligt av sig självt... Men man kanske inte tänker så. Den som ringer in däremot, och som ser framför sig hur barnet kvävs och allt därefter är nog väldigt glad att man ringde "för tidigt". Som sagt, hur skulle ni kunna veta att godisbiten skulle komma upp så lätt? När det gäller ens barn så chansar man inte. Så enkelt är det. Jag tycker ni gjorde rätt, och jag är glad att det gick så bra! Jag vet hur panikslagen man blir och hur otroligt känsligt allt känns efteråt. Stor kram!

• Stinis83

Min bebis verkar trivas bäst på höger sida, den buktar liksom ut mer än vänster :) Men han rullar runt lite överallt känns det som, och ligger och kör Fame-hopp eller nåt därinne ;) Och vi som har diskuterat våra navlar, min har blivit helt slät nu och ser ut att ploppa snart! På kvällarna buktar den ut lite. Jag bävar lite för hur det kommer gå, jag mår ju så illa om nån kommer åt naveln ;)

• Stinis83

Isavanna, gnäll så mycket du vill, du är i gott sällskap ;) Jag läste igenom min gamla blogg från när jag var gravid med dottern, och där var ett inlägg där jag skrev om att jag letat gravidbloggar där folk kände som jag. Men alla var bara rosa fluff och lull-lull, och så kände jag inte alls. Inte varje dag iaf :) Så gnäll du, det måste man få göra!

Jag har missat vilken vecka du är i? Vad obehagligt det låter med blygdbenet... Kan det vara foglossning tror du? Det finns en fog på framsidan, den heter SI-nånting och sitter ganska långt ner. Typ vid blygdbenet. Det kanske kan vara värt att nämna för din bm så hon kan hjälpa dig? Använder du stödstrumpor? Det kan hjälpa mot åderbråcken, om inte annat är det rätt skönt att ha på sig. Men man känner sig ju inte som den sexigaste direkt ;)

• Stinis83

Qatterin, jag är också superkänslig runt naveln :) Och när bebisen får in en spark just precis där så känns det nästan som om han ska sparka igenom huden :)

Faceprimer, ja man har definitivt sett bättre dagar ;)

Isavanna, det låter som foglossning tycker jag, speciellt om det strålar ner i ljumskarna. Aha, då är jag med, sorry! Men det kanske du också kan ta upp med bm? Är det nåt som går tillbaka av sig själv sen? Var är din man nånstans? Måste vara jobbigt att inte ha honom hemma :(

Herrejösses, min bebis är helt sjövild!! Jag vet inte vad han gör därinne, men hela magen hoppar så hela jag gungar till. Nyss sa jag åt sambon att titta på magen för att han höll på så rejält därinne. Sambon tittade en stund, sen tog han på mig täcket igen och sa att han inte ville se för det såg så läskigt och obehagligt ut... :) Då skulle han bara veta hur det känns ;)

• Stinis83

Men fy vad läskigt Junie! Men vilken tur att det gick så bra ändå. Herregud vad rädd du måste varit! Såg du nånstans hur starka kramperna var? Läskigt att matförgiftning kan ha sån effekt... Du och mannen får vila upp er ordentligt nu, det psykiska är nog minst lika jobbigt som det fysiska. Ta hand om dig!

• Stinis83

Isavanna, oj då sliter ni ju inte på varandra iaf :) Nej visst att man vet vad man ger sig in på, men det behöver inte betyda att man gillar det varje dag :) Jag håller tummarna för att han är hemma under förlossningen och att ni får mysig jul och nyår tillsammans så ni kan ladda batterierna! Vad roligt med 3D ul, hoppas han gillar det. Visst börjar man bli nyfiken på att se vem som ligger i magen? :)

• Stinis83

Junie, hua, var det lilla orsaken till det stora som hände? :S Får man fråga vad det var för mat? Jag har hört att man ska undvika vakuumförpackad mat typ som skinka när det börjar närma sig bäst före datum, men trodde inte att det kunde ha sån effekt. Vilken himla tur att det gick så bra! Kram på dig, och ha en bra dag :)

• Stinis83

Jempalainen, det börjar faktiskt kännas okej med snitt, längtan efter Lillebror är så stor ;) Det är jätteskönt att man kan planera, men det känns märkligt att veta att man ska sätta sig i bilen lugnt och sansat och åka in och få barn :) Jag gissar att jag inte kommer sova speciellt mycket natten innan ;) Men jag är lite nervös för att det ska dra igång av sig själv tidigare så jag får göra akut snitt, dottern föddes till slut i 38+2 efter två veckor med värkar och 3 cm öppen. Lillebror kommer födas i 38+5.

Jag kände inte alls att jag sprack som jag gjorde, så jag blev lite chockad när läkaren berättade det för mig. Tiden efter var ärligt talat inte speciellt kul, men å andra sidan är det det som är det normala för mig om du förstår vad jag menar :) I min mammagrupp satt vi och pratade förlossningar och tjejer som haft vad jag upplevde som drömförlossningar satt och klagade. När de hörde min berättelse skämdes de nästan och sa att de inte hade rätt att klaga. Men man kan inte se det så, och det sa jag till dem. Min förlossning är det enda jag vet och det normala för mig, och det förändrar ju inte på nåt sätt deras upplevelse av sin förlossning. Upplevde de den som jobbig så var den ju det och det är klart man får klaga, även om nån annan hade det "värre". Däremot blev jag rätt irriterad på en som gnällde över att det inte fanns radio på rummet... ;)

Hur är det med din foglossning nu? Och hur går det att vara ifrån din sambo? Du måste ju längta ihjäl dig efter honom... Men visst hade han intervju 12 jan? Hoppas verkligen att han kommer hem i god tid till förlossningen!

Tack vad du är söt! Jag hade faktiskt en mindre rolig kväll igår, jag hade så ont och det har jag fortfarande :( Snart ska jag gå och lämna dottern på dagis, sen blir det hem och bädda ner sig på soffan med tens och sova lite middag :) Jag fattar bara inte varför jag får så ont av att inte göra nåt speciellt?! När jag går med henne till dagis så blir det totalt 3 km så det kan jag ju förstå. Men nu i helgen har jag bara varit mamma, det kanske räcker gott och väl?

Hoppas du får en toppendag! Kram :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)