Jempalainen, det börjar faktiskt kännas okej med snitt, längtan efter Lillebror är så stor ;) Det är jätteskönt att man kan planera, men det känns märkligt att veta att man ska sätta sig i bilen lugnt och sansat och åka in och få barn :) Jag gissar att jag inte kommer sova speciellt mycket natten innan ;) Men jag är lite nervös för att det ska dra igång av sig själv tidigare så jag får göra akut snitt, dottern föddes till slut i 38+2 efter två veckor med värkar och 3 cm öppen. Lillebror kommer födas i 38+5.
Jag kände inte alls att jag sprack som jag gjorde, så jag blev lite chockad när läkaren berättade det för mig. Tiden efter var ärligt talat inte speciellt kul, men å andra sidan är det det som är det normala för mig om du förstår vad jag menar :) I min mammagrupp satt vi och pratade förlossningar och tjejer som haft vad jag upplevde som drömförlossningar satt och klagade. När de hörde min berättelse skämdes de nästan och sa att de inte hade rätt att klaga. Men man kan inte se det så, och det sa jag till dem. Min förlossning är det enda jag vet och det normala för mig, och det förändrar ju inte på nåt sätt deras upplevelse av sin förlossning. Upplevde de den som jobbig så var den ju det och det är klart man får klaga, även om nån annan hade det "värre". Däremot blev jag rätt irriterad på en som gnällde över att det inte fanns radio på rummet... ;)
Hur är det med din foglossning nu? Och hur går det att vara ifrån din sambo? Du måste ju längta ihjäl dig efter honom... Men visst hade han intervju 12 jan? Hoppas verkligen att han kommer hem i god tid till förlossningen!
Tack vad du är söt! Jag hade faktiskt en mindre rolig kväll igår, jag hade så ont och det har jag fortfarande :( Snart ska jag gå och lämna dottern på dagis, sen blir det hem och bädda ner sig på soffan med tens och sova lite middag :) Jag fattar bara inte varför jag får så ont av att inte göra nåt speciellt?! När jag går med henne till dagis så blir det totalt 3 km så det kan jag ju förstå. Men nu i helgen har jag bara varit mamma, det kanske räcker gott och väl?
Hoppas du får en toppendag! Kram :)