Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ja Konichiwa, det var konstigt :S Min bm verkar dock ha fått för sig att jag går upp för mycket i vikt och är för stor. Då är jag 165 cm och vägde 55 kg när jag blev gravid, nu väger jag 66 kg. Så stor är jag ju inte, hon verkar bara vilja tro det av nån anledning :S

• Stinis83

Nej jag är verkligen inte stor, så jag fattar inte varför hon ska hålla på och nämna det så mycket. Men men :)

Jag tror att min bebis ligger lite hur som helst, igår låg vi och tittade på hur han verkligen gled runt inne i magen som en liten alien :)

Nu har jag precis varit hos läkaren som inte tyckte att jag skulle jobba mer med min foglossning och mina sammandragningar, så nu är jag helt sjukskriven resten av graviditeten. Det känns lite dubbelt, men det känns skönt att man kan fokusera mer på familjen nu.

• Stinis83
    Evelinas skrev 2011-12-06 10:38:05 följande:
    Har nyss vart hos sjukgymnasten igen och nu sitter jag med himmelriket! TENS måste vara Guds gåva till den gravida kvinnan, detta är underbart!!

Jag skriver under! Så fantastiskt underbart att ta på sig TENS när man har ont :) Jag hyrde en för två veckor sen och använder den dagligen, det är verkligen himmelriket :) Min rutin har blivit att så fort dottern somnat för natten så tar jag två alvedon mot smärtan, sen tar jag på TENS och lägger mig på soffan med den på mer eller mindre resten av kvällen :)

Chokladälskaren: Nej fy vad tråkigt... hoppas verkligen att det löser sig och att ni hittar nåt annat som är ännu bättre!

Jempalainen, ja jag måste ju ha en rätt konstig bm, men jag tar henne med en nypa salt. Alla andra säger att jag ser ut precis som innan, fast med en stor bebismage. Bakifrån syns det inte att jag är gravid (säger de) :)

Vår lille son har varit helt och hållet vild och galen de senaste dagarna! Han snurrar runt och sparkar och slår och fäktar och har sig mest hela tiden, det spelar liksom ingen roll om jag är uppe och rör mig eller om jag ligger och vilar. Men när jag däremot vilar så blir han ännu vildare :) Herregud, hur ska det bli när han kommer ut?! ;)       
  • Stinis83

Jag tycker också att det känns konstigare den här gången, dels för att man på nåt sätt är mer medveten nu, men också för att moderkakan är i bakvägg så nu känns sparkar och allt mycket tydligare. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg.

Jag känner antingen huvudet eller rumpan emellanåt igenom magen, sen kan jag även känna en hand/fot/knä/armbåge som drar förbi. Jag har ingen aning om vad det är, men det är nåt som känns lite småvasst nästan. Sen som Wielkip säger så blir jag liksom som rullad inifrån, och jag ser hur han glider runt i magen om jag ligger på rygg Hjärta  

Han börjar ta rejält med plats därinne nu, jösses vad han bökar runt. Och jag älskar det :D  

• Stinis83
    Mary Jo skrev 2011-12-06 13:39:07 följande:
    Ja,det är ibland lite läskigt att man har en pytteliten människa i kroppen.. shit alltså!

----------------

Bättre sent än aldrig heter det väl? Håller på att inreda dotterns rum (hon blir 2 i feb ) nu.. Har varit och handlat färg,tömt grejer från hennes rum och imorgon börjar jag måla. PHU! Man blir liiiite tröttare än vanligt när man är gravid,haha.
    Men till helgen är slut,då är det färdigt. Hon ska få en storflickesäng nu och så ska jag skruva upp spjälsängen till bebisen och tvätta madrasskyddet och spjälskyddet! Nu börjar det kännas verkligt!
    Hjärta 

Åh vad mysigt att inreda hennes rum! Vi flyttade till hus i maj i våras, och då fick dottern eget rum som jag gjorde i ordning nästan själv. Jag la nytt golv, målade väggarna och fick hjälp att tapetsera en fondvägg. Det blev hur bra som helst och hon älskar sitt rum! :D Visa gärna bilder sen :)
  • Stinis83

Faceprimer, det är rätt stor skillnad för min del mellan att ha i framvägg och bakvägg. Men sparkarna och biffarna kommer bli tydligare och du kommer också se magen hoppa :) Jag ska ärligt talat säga att sparkarna man kan känna när moderkakan är i bakvägg är riktigt obehagliga emellanåt. Det känns som om han ska sparka igenom huden vissa gånger och sparkarna är skarpare och gör lite ondare. Så det är på gott och ont, och inte bara roligt :)

• Stinis83

Vår dotter har min sambos efternamn och det kommer den här bebisen också få. Jag gillar inte riktigt mitt namn och hoppas att en dag få gifta mig med sambon och få heta samma namn som min lilla familj :)

• Stinis83

Tror ni jag blev förbannad när jag var på sjukhuset för va 3 v sedan och såg en tjej komma gående med barnvagn... Först blev jag förbannad för att barnet som var ca 6 mån-1 år var alldeles för tunt klädd, sen böjer sig mamman åt sidan för att fimpa sin cigarett - och när hon gör det ser jag att hon är höggravid!! Jag blev så arg så jag kunde inte låta bli att stirra på henne och faktiskt äcklas...

• Stinis83

Grattis på födelsedagen Lyckobebisen! :))

Wielkip, gör de inte ont så är det ingen fara :) Jag hade onda sd hela eftermiddagen och kvällen igår, så fort jag rörde mig kom de... Men jag ville inte åka in. Nu känns det bättre, men fogarna har gjort så ont så jag inte kunnat sova inatt. Det blev att jag gick nästan 7 km totalt igår, och så provade jag vattengympa för gravida.

Ja det finns verkligen folk till allt... Trevligt ex din sambo verkar ha ;) Folk får ju såklart göra som de vill, men jag gillar det inte. I början av graviditeten kan jag ändå förstå om man röker men försöker sluta. Men är man i slutet undrar jag om man ens försökt.

• Stinis83

Daysis, kan det vara sammandragningar? Jag fick sådär igårkväll så fort jag rörde mig, magen blev alldeles stenhård och gjorde ont.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)