Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Qatterin, så du vågade se Breaking Dawn iaf? Vad tyckte din höggravida kompis? Min bebis var också helt vild under hela filmen :)

Usch vad jag lider med alla er som kräkts och fortfarande kräks! Jag har fobi mot att kräkas och att se andra göra det (tyvärr även när min dotter gör det) så jag är helt överlycklig över att jag haft två graviditeter utan att kräkas en enda gång.

• Stinis83

Jempalainen, är du stressad eller orolig över något? Annars upplever jag tryck mot bröstet mest på kvällarna, det är en väldig massa som trängs undan därinne för att göra mer plats för bebisen. Men jag upplever det inte som att det gör ont, mer att det är tungt att andas så jag går runt och suckar och har mig. Du kanske borde ringa vårdguiden? :S

• Stinis83

Haha, ja jag var helt oförberedd på snittscenen och eftersom jag ska snittas själv så tyckte jag att den var rätt obehaglig ;) Jag mådde verkligen fysiskt illa och mina kollegor satt och stirrade på mig med vita ansikten och gapande munnar ;) Jag är iaf glad att jag kommer få bedövning och att jag inte blir sönderbiten efteråt!

• Stinis83

Jempalainen, jag förstår att du har ont av foglossningen idag om du var igång så som du var på lucia. Du får se till att vila ordentligt nu så det inte blir värre!

Du kanske får träffa din bebis tidigare än bf, man vet aldrig ;)

Haha, vad mysigt - min bebis har hicka nu! Det liksom tickar i magen :) Han verkar inte gilla det för han sparkar och bökar runt därinne :D Men hans mamma gillar det!

• Stinis83

Jempalainen, hur känns det i bröstet idag? Hoppas att det känns bättre :) En sväng igår kändes det som om bebisen lagt sig i min ena lunga! :) men det gick som tur var över rätt fort.

Ja man känner sig lite som fånge i sin egen kropp... När man är lugn så gör det ju inte ont, men skulle man då få för sig att göra något (whatsoever) så får man ont. Ibland tänker jag att det får vara värt det, och ibland inte. Men det är iaf väldigt skönt att veta att det kommer gå över efter förlossningen :) Tänk om det hade varit nåt kroniskt liksom.

Har du några planer för helgen? Vi ska åka och köpa julgran och så ska det bakas lite julgodis tror jag :) Kram och trevlig helg!

• Stinis83

Ponja, fy vad tråkigt! Varför vill hon inte göra det du vill att hon ska göra? Kan ingen kollega till henne hjälpa dig! Usch, jag vet hur du känner, jag har också varit med om ett riktigt dåligt frisörbesök en gång och man blir så ledsen... Hoppas att det går att rätta till idag! Kram :)

• Stinis83

Camamill, vad mysigt! Jag har bakat julgodis förut, men förra året gjorde jag mitt livs första julskinka :) Hoppas också att man lyckas lika bra i år :)

Vi har gått upp lika mycket du och jag :) Enda gången jag känner mig tung är på kvällarna, och magen är så stor så jag inte kan knäppa jackan :)

Det ska bli så mysigt med jul! Och jag tror att jul/nyår kommer gå snabbt så det blir lite närmare mars lite snabbare :) Gud vad jag längtar efter att ligga på bb med vår lilla nyföding! Jag är så nyfiken på hur han ser ut och vem han är som person :) Och på vad han ska heta, det vet vi fortfarande inte ännu...

• Stinis83

Jag har också en typ 60 år gammal hushållsassistent från Electrolux, jag fick den av min bonusfarmor och den är GULD värd! :) idag tror jag att jag ska försöka mig på att göra lite wienernougat om en stund :) Har dragit ut på bakningen av julgodis eftersom jag förmodligen skulle hinna äta upp allt själv innan vi hinner bjuda på det ;)

Jag har kunnat knäppa jackan när jag drar in magen, men med vilda protester från den lille i magen ;) Men magen måste ha växt över natten för imorse gick det bara inte?! Och när jag skulle cykla med dottern till dagis (lättare att cykla än att gå med foglossningen) så tog benen plötsligt i i magen :) Det har de inte gjort tidigare.

Foglossningen var hyfsat i schack, men så glömde jag ta på stödbältet när vi åkte till dagis... Det hade nog gått bra om inte min dotter hade puttat en annan flicka som jag lyckligtvis lyckades fånga innan hon ramlade. Men jag satt på huk och sträckte mig i en konstig vinkel så det sa pang i fogen bak. Får se hur det blir sen :)

Jag brukar faktiskt köpa lättrimmad skinka som jag sen steker i ugn och griljerar. Loves it! Haha, "brukar", det här är ju andra året jag gör det ;)

Vecka 29 idag!!! Bara en vecka kvar till magiska vecka 30! :) Bebisen väger enligt en av apparna 1,4 kg nu

• Stinis83

Jempalainen, jag svarade lite till alla i inlägget ovan ;) Låter som om du har en väldigt skön helg framför dig :) Vad skönt att det onda gick över går, man blir ju lite rädd när man har ont i de trakterna.

Carla, blev det fler onda sammandragningar?

Åh, jag har en barndomsvän som ska föda barn idag, jag sitter som på nålar!! :)

• Stinis83

Vad skönt Carla :)

Camamill, haha ja man blir ju lite road av krabaterna i magen när de protesterar sådär :) Åh vad mysigt att din kompis fick barn igår! Hoppas att allt gick bra :) Haha, vad roligt att de uppdaterade på facebook via mormor! Jag låg och sms:ade tills jag blev tvungen att börja ta lustgas, då kunde jag inte av naturliga skäl ;) Men när jag hade fått epidural så var jag fit for fight i ett par timmar igen!

Hua, jag fick ett ryck och började baka julgodis. Men jag hann bara till wienernougaten (som gick superfort!) innan fogen som fick sig en smäll imorse sa ifrån... Men vad mysigt det var fram till dess, julmusik på hög nivå, förkläde på och så julbak :) Så synd att man ska bli så begränsad av foglossning :(

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)