faceprimer skrev 2011-11-28 16:00:42 följande:
Vart sitter egentligen livmodern i v.25? Jag har känt sparkar ca 10 cm över naveln, först tänkte jag att det var mina tarmar men när det blev så igen så insåg jag att det måste ju vara bebis. de känns ju som en "vanlig spark" liksom. Kände de senast idag. Men 10 cm över naveln, låter lite väl högt upp. Nån som vet?
Livmodern runt v 25-26 ska vara ca 3 cm ovanför navlen. Jag tycker mig också ha känt sparkar över det, men bara någon enstaka gång, kan ju lika gärna vart "vibrationer" efter en spark som smög sig upp där :)
Jag ringde iaf min BM idag och frågade om detta ang livmodern och vart bebis befinner sig, och hon sa att jag inte skulle vara orolig att jag inte känner livmodern över navlen, eftersom det ofta på många är väldigt svårt att känna den lite högre upp. Och att bebis bara "går upp" till navlen vid denna tiden.
Nu frågade jag inte om bebis kan sparka ovanför navlen, men rent logiskt så känns det ju inte som att det skulle vara möjligt då varken bebis eller livmodern befinner sig så högt upp?