• Ponja

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

IEmelieI skrev 2011-10-15 00:13:44 följande:
    Det jag menar med barnen i Afrika är att dom är det synd om på riktigt men dom flesta skänker inte 5000 till dom? Har du själv gjort det? Jag tvivlar på att folk gör det. Men du säger att du skulle kunna ge dom till nån annan som har blivit lika blåst som dig själv ?! Jag tycker verkligen inte att det låter rimligt. Sen är de så att hon verkligen har lurat dig så ska hon verkligen bli anmäld och få sitt"Straff" för det. Men jag utgår från att folk är ärliga och säljer saker ärligt
    Du fattar inte grejen va? Det är inte faceprimers fel att barnen i afrika har det svårt.
    Men däremot så skulle det vara på hennes samvete om HON sålt en oäkta vagn till någon stackare, även om hon inte visste om det! Och då hade hon velat göra rätt för sig!
  • Ponja

Jag undrar hur man ska göra med jacka.. Måste köpa en vinterjacka då det börjar bli väldigt kallt här nu.
    Men känns så dumt att köpa en mamma jacka när man inte har en jätte stor mage? :) Hur sitter en sådan jacka då??

• Ponja
    IEmelieI skrev 2011-10-15 00:24:47 följande:
    Haha men hallå snälla ;) det jag menar är att man bara inte ger en människa 5000 kr bara för att det är synd om den.
    Du har uppenbarligen inte ens begripit varför vi anser att man borde lämna tillbaka pengarna, så jag anser att det verkligen inte finns en enda anledning till att fortsätta skriva om detta.
  • Ponja
    Mynnejeny skrev 2011-10-15 00:25:24 följande:
    Sedan känns det ofta små buffar när jag ligger eller sitter i en viss ställning, så nog tror jag det är bebis allt. Jag tror inte bebisen gillar det riktigt, men det är kul att testa :)
    Haha jag har märkt att bebisen verkligen INTE gillar när jag har lite tajtare tights på mig, för då brukar det bli riktigt bökigt därinne ;) Men det kan ju vara så att jag känner bebisen mycket bättre med eftersom byxorna trycker in magen :)
  • Ponja
    Lelle87 skrev 2011-10-15 00:31:10 följande:
    Säg något jag har skrivit som har med socfall eller barn i afrika att göra? 
    Det var inte du som skrev om det, skrev i meningen innan "NI", inlägget var menat till dig OCH  Emelie.
  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-10-15 00:24:17 följande:
    Föresten, påtal om ingenting alls, igår på RUL:et så inledde barnmorskan med att säga;
    "Här ser ni en svart prick"
    (typ 2x2 cm stor på skärmen) och sen var hon bara tyst i typ 3 sekunder, höll på att smälla av! Haha!
    "....det är magsäcken fylld med fostervatten, det är bra!"

Och sen "här är hjärtat.....och.."
    zoomade in, tyst i 4-5 sekunder...
    "..klaffarna man kan se öppnas och stängas, fint!"

alltså dom där pauserna, aldrig varit räddare i mitt liv typ :D
    i övrigt var hon underbar, både jag och sambon är överens om att vi inte kunde fått nån bättre barnmorska för ultraljudet!
    Haha ja fy fan, var med om något liknande.
    Han sa bara högljutt (MEN VAAAAA) Sen gick säkert 7-8 sekunder innan han sa att han inte kunde hitta min muskelknuta :) Fy jag ville verkligen säga en massa fula saker till han just då, hjärtat satt fast i halsen på mig!
  • Ponja
    Lelle87 skrev 2011-10-15 00:37:04 följande:
    ja men förlåt du är ju gud o jag ska till be dej ikväll för du verkar ju veta när alla människor ljuger.. kommer lämna denna tråd för här får man inte ha en annan åsikt än TS
    Så fruktansvärt omoget skrivet. Med den inställningen och med sådana påhopp så tror jag inte du kommer bli saknad.
  • Ponja
    IEmelieI skrev 2011-10-15 00:39:59 följande:
    nej man får passa sig nu när dom gaddar ihop sig ;)

Jag fattar att det är sjukt trist att köpt en fejkvagn. Men som sagt man får ha lite koll på det man köper på blocket. För den sidan är ju inte känd för att ha dom mest ärliga människorna.
    Jag gaddar inte ihop mig överhuvudtaget, utan skriver bara precis vad jag tycker. Och det var typ jag som fick denna diskussion till att uppkomma, och jag har skrivet bra mycket mer än faceprimer om detta, så förstår inte varför det är henne ni (eller snarare mer lelle87) hoppar på och är otrevliga mot!
  • Ponja
    IEmelieI skrev 2011-10-15 00:43:21 följande:
    tycker själv att du har lite barnsliga inlägg bara för att folk inte tycker som dig. Kolla på dig själv innan du börjar kommentera andra. Man behöver verkligen inte sjunka lågt när man diskuterar.
    När har det på NÅGOT vis verkat som att jag inte kan acceptera att man tycker olika?
    Det jag blivit lite irriterad över är att hur många gånger jag än förklarat saken så har DU ändå inte förstått, utan ältat och ältat korkade saker runt ut sagt. DU har dragit in massor med saker som inte har med detta att göra! DU har påstått att vi i princip ljuger när vi säger att vi skulle lämna tillbaka pengarna om situationen var tvärtom. NI har varit allmänt uppnosiga, och jag begriper verkligen inte varför!?
  • Ponja

Vad dåligt temprament man har ibland Obestämd Men ibland så blir man bara trött.
    Så nu tänker jag faktiskt strunta i att skriva mer om detta, och istället gå och lägga mig och hoppas att vi alla kan vara sams igen imorgon! Flört

Natti!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)