• Ponja

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stronza simpatica skrev 2011-10-14 15:51:38 följande:
    Har nyss fått reda på att jag har protein i urinet och alltså redan början på havandeskapsförgiftning IGEN, är idag i ve 19. Hur ska detta barnet kunna klara sig till ve 30 åtminstonne. Känns som chansen är väldigt stor att han inte kommer överleva:(((, har gråtit en massor!
    Fy vad jag lider med dig! Men jag har googlat runt en massa nu, och det står att det oftast brukar gå jätte bra ändå fast man får detta hemska tidigt. Man ska tänka på att vila och ta det lugnt mycket, och kolla sig ofta.
  • Ponja
    faceprimer skrev 2011-10-14 22:07:39 följande:
    Trooooor jag känner bebis, men det är så diffust.. men som blir fladder känns det. Men är fortfarande osäker att de kan vara tarmarna... vill ha en riktigt spark nu! Kom igen nu bebis
    Jag tror det är bebis, för man reagerar liksom, o även att man tänker att "det är kanske tarmarna" så förstår man efter några dagar att det verkligen är bebis :) Eller så var det för mig iaf. Gick fort från att ha känt bara lite grann, till mycket och starkt!
  • Ponja
    Kalksten skrev 2011-10-14 22:12:50 följande:
    Nej men hu usch vad hemskt, men vad säger BM???
    Tänkte också precis fråga det.. Vad säger dem, och hur ska ni gå tillväga?
  • Ponja
    Lyckobebisen skrev 2011-10-14 22:14:28 följande:
    Det blir en emmaljunga citycross.. Sittdelen i Pro Bordeaux och liggdelen i Creme Leatherette
    Precis en sådan jag tänker köpa så fort jag hittar någon fin begagnad!! Så otroligt fina, och grymt bra och stabila!
  • Ponja
    faceprimer skrev 2011-10-14 22:20:59 följande:
    Ja, jag har pratat med henne jag köpte av som inte vill betala tillbaka. Så just nu står den här hemma och skräpar.. :/ blir så förbannad på denna kvinna som inte vill betala även att jag hotat med att polisanmäla henne. Hon säger att hon inte visste att den var fejk, men jag menar, då borde man ju kunna betala tillbaka? De hade inte ens gått en månad sen jag köpte den och dessutom hade jagi nte ens använt den, och trots detta vill hon inte betala tillbaka. Usch vilka idioter det finns.
    Så var på er vakt ni som köper begagnat. Tror dock inte de är så vanligt med fejk vagnar inom Emmaljunga. Utan det är nog mer Bugaboo och dom vagnarna som är dyrare och som finns över hela världen i princip (ca över 10 000) som folk gör fejk för att dra in pengar.  Hemskt är det iallafall!
    Hur kom ni på att den var fejk? Borde ju vara jätte svårt, kopiorna görs ju ofta så dem blir så himla lika originalet..
  • Ponja
    Mary Jo skrev 2011-10-14 22:28:49 följande:
    Ehum,det där klingar ju jäkligt illa i mina öron. Om man nu är OSKYLDIG och hotas av polisanmälan (efter att du som köpare antagligen trevligt bett om pengarna tillbaka först) så betalar man tillbaka. Om man har rent samvete!
    Håller med! Hon kanske inte är så oskyldig som hon verkat? Eller så är hon bara fruktansvärt elak.
  • Ponja
    IEmelieI skrev 2011-10-14 22:30:43 följande:
    Jag förstår henne faktiskt, hade jag köpt en vagn som va fejk och sen hade jag sålt den och då kom de fram att den va fejk. Så hade inte jag heller velat betala tillbaka. Hon är ju i precis samma sits som dig?!
    Nej jag hade inte heller VELAT göra det, men jag hade definitivt gjort det. Jag hade INTE velat ha på mitt samvete att blåsa någon på pengar på det viset, även om det inte var med flit från början. Karma säger jag bara.
  • Ponja
    IEmelieI skrev 2011-10-14 22:41:17 följande:
    Det tror jag verkligen inte på. Tänk dig själv att sitta 5000-10000 minus för att du har köpt en vagn ny som är fejk. Då tror jag inte att du bryr dig om nån annan än dig själv när du har blivit så blåst när du tror att du köpen en ny äkta vagn
    Du behöver inte tro mig, för jag kommer ju antagligen aldrig kunna bevisa det ändå det så spelar ju ingen roll.
    Men hur eller hur så skulle jag känna mig nästan lika dålig som människan som visste att han sålde en oäkta vagn till mig om jag inte tog tillbaka den och lämnade tillbaka pengarna. Jag skulle tycka att det var mitt ansvar att fixa det, inte trycka över problemet till någon annan!
  • Ponja

Håller verkligen med om att det känns mer som typ muskelryckningar eller vibrerande än som sprattlande!
    Och faceprimer precis när jag började känna så kände jag det bara en enda gång någon enstaka gång då och då. Kanske 2 gånger om dagen. Och då var det endast om jag låg väldigt still. Men sen gick det fort och efter en vecka blev det starkare och oftare!

• Ponja
    Lelle87 skrev 2011-10-14 23:58:41 följande:
    faceprimer: Jag har hört om ditt fel köp och är ledsen att detta inträffat.. Men måste hålla med om att jag hade inte betalat tillbaka om jag själv inte visste. 

Man har oxå som kund en skyldighet emot köper om man köper begangat och du kunde kollat upp detta på plats om du visste att det fans fejk vagnar.

Jag skulle inte klandra henne när du inte har bevis mot henne.
    Jag skulle bli jätte ledsen om någon ringde o krävde mig på pengarna tillbaka om jag inte ens visste. Att du har samvete till de..?

Tycker hela situationen är jobbig. Men om du har kvitto tycker jag du ska kontakta butiken själv o göra en anmälan. 
    Tycker definitivt som faceprimer att har man rent mjöl i påsen så tar man tillbaka vagnen och lämnar tillbaka pengarna, för att HON (som face köpte vagnen av) sedan ska kontakta dem hon köpte vagnen av för att försöka lösa det, och går inte det så ska hon polisanmäla dem som lurat henne. (om dom nu ens gjort det) Det tycker jag verkligen inte är faceprimers sak att sköta!
    Fattar inte hur ni kan få det till att hon borde få dåligt samvete för att hon vill ha tillbaka sina pengar som hon faktiskt lika gärna kunde HA spolat ner i toaletten! Kräks

Men håller med om att vi borde avsluta denna disskusionen då den är rätt osammanhängande med allt ifrån barnvagnar, barn i afrika, "socialfall".
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)