Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag har gått upp 7 kilo och känner mig som en liten tjockis .. men .. I LOVE IT ! Känmer mig så nöjd och glad

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Mynnejeny skrev 2011-12-05 15:25:33 följande:
    Det var inte meningen att ta upp viktdiskussionen igen och det var inte det jag ville fokusera på i mitt inlägg. Jag blir bara så irriterad på folk som inte kan låta bli att kommentera huruvida någon annans mage är för stor eller för liten eller skrämma upp mig att jag gått upp för lite. Vi är alla olika och växer olika, det var det jag ville säga. Plus få ut lite av min irritation över folks kommentarer om min mage de senaste dagarna :)
    Jag förstår att det är jobbigt ! Du behöver inte be om ursäkt Man måste väl få gnälla lite ?
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2011-12-07 09:49:14 följande:
    Vems efternamn ska era bebisar få? :)
    Vi kör båda dvs ett blir egentligen "mellan namn" när det registreras . Men fungerar som efternamn .
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2011-12-07 09:56:56 följande:
    Loke har mitt efternamn och det kommer bebisen oxå få, bara för att det är så mycket snyggare :P hahaha
    Men om jag och sambon någongång ska gifta oss, så får alla ta hans efternamn. men inte just nu. Försöker dock få sambon att ta mitt efternamn om vi gifter oss :P hehe 
    hahha vi har båda snygga efternamn men om vi gifter oss så blir det nog mannens ... hans är snyggast
  • TheCoopers
    Ponja skrev 2011-12-07 11:48:13 följande:
    Så tex när man får post då så kommer det bara vara ett efternamn på breven?
    Alltså bara ett man använder?
    Nej på våra barns post står det båda efternamnen .
  • TheCoopers
    Daysis skrev 2011-12-07 15:38:41 följande:
    Mynnej - Förstår att din sambo ville betala av sin skuld så fort som möjligt, men han skulle ju absolut ha diskuterat det med dig först! Jag skulle oxå vara jätte arg i din situation! Vi har förresten oxå en del bildiskussioner hemma, vi har en bil som mannen har till jobbet varje dag o det funkar bra att åka buss till jobbet för mig. Men nu när jag ska vara föräldraledig skulle jag vilja ha en egen bil så jag har lite mer frihet att åka till olika ställen, mannen tycker däremot att det är onödig lyx, vilket det kanske är..

Lokesmami - får man fråga vad lilltjejen ska heta?
    Jag tycker Daisy är ett gulligt namn .. med tanke på ditt nickname
  • TheCoopers

Jag fick en massa sammandragningar igår och sen en jättemkt molkvärk , kändes ungefär som mensvärk . Gick till akuten och de konstaterade att jag har urinvägsinfektion vilket tydligen kan ge de symptomen . Nu är det antiobiotika som gäller ... men har fortfarande ganska ont

• TheCoopers
    k girl skrev 2011-12-16 08:21:10 följande:
    För er som vill göra julgodis är det här ett superenkelt och försvinnande gott julgodis: taffel.se/recept/ljus-muscovadofudge

Man gör det på mindre än en halvtimme och slipper kladda en massa. Jag brukar blanda i 80-100 gram hackad mörk choklad också när smeten kokat klart, tycker att det blir ännu godare. Vispa smeten med elvisp och tryck ut det på ett bakplåtspapper!
    åhh men MUMS ! tack för tips !
  • TheCoopers
    MamaNikita skrev 2011-12-19 02:56:19 följande:
    Haft små jobbig graviditet med illamående o kräkts. Foglossning o graviditets depression. Här om dagen börja mjölken forsa ut sådär lagom kul. Ikväll har jag ont. Känns som mensvärk, ont ned mot svanken o höfterna o magen o ned i benen. Känbs i livmodern o där nere. Lite orolig får se inatt ska till barnmorskan imorrn så får fråga henne. Känner mig trött o orklös :(. Haha gud va jag gnäller
    Jag fick världens mensvärk och jag hade urinvägsinfektion .. kanske samma för dig ?
  • TheCoopers
    Wielkip skrev 2011-12-20 10:17:52 följande:
    Varit på mvc o lämnat urinprov, det misstänks uvi med tanke på sammandragningarna och att jag verkligen ÄR kissnödig hela tiden.
    Hoppas! Så det kan försvinna med medicin :)
    ¨Fick du inte antibiotika på en gång ?
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)