Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
I vårat fall så vet jag att problemet ligger hos mig. Jag har börjat tänka på och analysera saker som jag inte kan påverka. Bland annat så har jag börjat störa mig på min sambos tidigare sexliv. Jag vet! Det låter helt galet! Vi var ju vänner innan vi blev tillsammans så jag känner ju honom ganska väl och då störde det mig inte allt som han hade gjort, inte ens när vi blev ihop så brydde jag mig då allt jag ville var att VI skulle bli ett par. Men nu stör jag mig på det..
Känns helt ologiskt eftersom jag själv inte varit guds bästa barn alla gånger och har oxå ett tidigare sexliv och jag skulle bli galet frustrerad om min sambo behandlade mig som skit pga ett förflutet jag inte kan ändra på. Nu har jag iaf tagit tag i detta och ska träffa en psykolog imorgon. Det ligger nämligen mkt bakom detta som jag måste prata ut om och bearbeta innan våran bebis kommer. Vi älskar ju verkligen varandra och vill vara tillsammans. Han har tom föreslagit att vi ska prata med någon tillsammans, men jag vet vart skon klämmer och dåär det bättre att jag tar tag i det först.
Nu kanske ni redan besvarat frågan, men vet ni om bråk påverkar barnet. Alltså att den plötsigt blir så deprimerad av mitt mående att den dör i magen eller nåt? Jag älskar min bebis över allt annat och vill den verkligen inget ont, därför ska jag ta tag i detta nu en gång för alla eftersom hon förtjänar lyckliga föräldrar.
Apropå din fråga så nej jag tror inte att bebis i magen kan bli deprimerad och sedan dö av detta . Däremot känner bebisen med all säkerhet av ditt sinnestillstånd . Jag menar den bor ju i dig
Det finns studier som visar på att stress kan sätta igång förlossningar och orsaka missfall men du ska du också komma ihåg att barn även föds i krigshärjade områden där mammorna utsetts för oerhörd stress varje dag
Du har ju redan tagit det första steget mot att må bättre , det tyder på att du är en alldeles utmärkt mamma som vill det bästa för både dig och barnet .
Oroa dig inte för bebis ! (L)
och Lycka till !