Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

jempalainen skrev 2011-11-30 10:05:37 följande:
    Tack för ditt fina meddelande!! Det är otroligt skönt att få ösa ur sig och vad tråkigt att du är i samma sits! Vilka idioter det finns och när man själv är sån att man ställer upp och fixar tills man själv blöder och knappt kan gå så får man ändå skit för det!! Jag blir så trött!! Bra att du tänker på dig själv och jag ska göra detsamma!! 
    Jag har ju jobbat hela graviditeten och gått dit fast jag varit så trött och haft sjuka humörsvängningar så vi hade samtal om det för jag var så arg på jobbet och hade behövt vara ledig. Så den här gången tar jag ansvar för att jag faktiskt inte kan vara pedagog på något sätt just nu, det blir inte bra för någon! Och då är det besvärligt! 
    Jäkla träskalle!! Tur att föräldrarna är förstående iallafall, har mera stöd från dem än min chef! mycket märkligt!

Det som är jobbigt är att det känns ju bra på morgonen o när jag vilar men sen när jag rört mig ett tag så får jag jätteont. Och att jobba med det jag gör funkar ju inte, lyft, röra sig upp och ner o hit och dit med stor risk att få slag eller bli puttad eller påkörd med 25 kilo cykel i knähöjd...inte så lyckat..plus att jag har ensamarbete flera gånger i veckan. Sen är det den mentala stressen att vara närvarande och se alla barnen som är i ålder 1 till 5 år, att kunna lösa konflikter och se till att ingen liten ramlar ner o slår sig, ta utbrott när de skriker rätt i örat...näää jag orkar inte just nu! Risken är stor att jag lägger mig ner själv o gråter eller skriker på golvet och det känns ju lyckat! Jag är vanlgitvis en stark person och tyvärr tar jag ofta slut på mig själv för just jobbet eller andras skull men nu får det vara nog! Ska göra mina utvecklignssamtal men sen får det vara nog! Det är väl bättre att jag har krafter att kunna handla den nödvändigaste, tvätta och städa samt ta hand om min bebis i magen så jag inte är helt utmattad när hon ska födas! Ursäkta mig stinis! haha berätta var jag ska skicka fakturan!! haha du borde byta karriär till samtalscoach!!;)      

Tack för tipset om vetekudde, ska inköpa en och se om det går att få en tensapparat. Fungerar det inte med vanlig hushållsel? Två fingrar i kontakten?;) Kanske man blir lugn o fin som en filbunke också! hahaha

STORT tack för ditt stöd och du är så himla gullig o fin!! Ta hand om dig också och du får klaga på så mycket du vill med!! ha det så bra och var rädd om dig o magen!! kram kram kramHjärta    
    Ni är så gulliga ! {#emotions_dlg.flower}
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2011-11-30 10:33:36 följande:
    Tomtetack mrs cooper!! :) Du är också gullig!! hihi kram på dig!Hjärta
    tänkte bara flika in att min sambo är från Uruguay så iallafall från samma världsdel som era män och jag pratar spanska men dock förr att jag bott i Puerto Rico ( Västindien ) i nästan 10 år
  • TheCoopers
    ruttenfrukt skrev 2011-11-30 12:40:27 följande:
    Jag blir så förundrad över att folk tror att det är okej att säga vad som helst.
    Är van nu vid att alla frågar om det var planerat men nyss var det en person som jag kände verkligen gick över gränsen till vad som är okej. Jag får från denna mannen, en okänd byggarbetare som arbetar på samma bygge där jag praktiserar, höra att det är synd om vårt framtida barn, att jag är oansvarig som är så ung, att jag förstör både mitt och barnets liv och att jag borde skaffa tv så jag inte håller på att göra barn.
    Denna man har ingen aning om mitt liv, vet inte änns vad jag heter men tycker ändå att han har rätt att häva ur sig detta.
    Jag kommer vara 22 när vårt barn kommer, något jag själv inte alls tycker är så ungt.
    Jag säger inte att jag tycker att en 15 åring är mogen att skaffa barn men det finns inget som säger att en 30 åring är mer mogen att skaffa barn är mig på 21. Allt är ju individuellt.

En annan lustig fråga jag fått vid ett annat tillfälle är: ska du behålla det?
    Vad tror dom liksom?! Att man glatt går runt och berättar att man är gravid om man inte tänker behålla det..
    Folk har åsikter om allt , jag har fått höra att jag är för gammal ( 36 år ) fått frågor om varför vi skaffar ett tredje barn , om vi vill befolka världen ? osv osv . Samma sak med min och min sambos ålderskillnad .. jag är 8 ( !!) år äldre än honom så det får vi kommentarer om rätt ofta . Inte så att det syns att jag är äldre men om vi säger ngt om det .

Man får stänga av öronen och rycka på axlarna ... inte ens värt att ta en diskussion .
  • TheCoopers
    Carla82 skrev 2011-11-30 17:56:43 följande:
    Folk tycker och tänker så mycket...och alldeles för ofta gör de de högt! Är man inte för ung så är man för gammal, eller så har man varit ihop för kort/för lång tid osv osv osv....tröttsamt är vad det är. Huvudsaken är att man känner sig trygg i situationen själv så spelar det ingen roll vad andra tycker. Såååå många kommentarer jag fått av totalt okända människor (och tyvärr även kända) om att vi skulle minsann inte vänta så länge med att skaffa syskon till vår son för än det ena än det andra...ville bara svara att "tyvärr har min man ruttna spermier så det är inte så mycket att göra än att vänta och hoppas på att NÄSTA ivf tar sig" men tyvärr hjälper det föga på såna idioter så jag bet ihop och mumlade fula saker i huvudet istället. När vi väntade första barnet fick vi också som sagt massor av kommentarer om att vi var så unga och hade hela livet framför oss, varför så bråttom osv osv...detta många gånger från folk som fick barn själva mellan 18-20 år så de borde verkligen inte uttala sig...dessutom är uppenbarligen inte kommentarerna konsekventa. Först har vi för bråttom och sen är vi för långsamma.  De människor i min omgivning som bara är energisugare har jag undan för undan gjort mig av med och de som man inte känner kan kvitta...även om man blir sur för stunden. Men jag brukar tänka att de inte har något bättre för sig än att lägga sig i andras liv. 
    hahha det där har vi också hört ... angående vänta länge med syskon Jag har ju en 11 åring och 5 åring .. så jag drygt 6 år mellan barnen och 12 år mellan yngst och äldst när hon kommer .

Personligen har jag bara bra erfarenheter av att ha barnen med några år emellan .

Men jag tycker precis som du att folk borde lära sig knipa käft
  • TheCoopers
    Stronza simpatica skrev 2011-12-01 10:48:20 följande:
    Är jag den enda som tycker det kan vara snyggt med mjukisdress??:D
    Carla:10 dgr efter förlossningen såg du ut som innan graviditeten??
    Hallåååå, jag såg inte ut som innan 4 månader efter förlossningen!:)

När jag fick Oliver hade jag inte tid ibland att ens dusch så fixa sig var det inte tal om då. Jag är super fåfäng men det enda jag tänkte på få var hans behov och det fanns liksom inte utrymme för något annat!

Jag har inga problem med att gå ner till affären precis utanför mitt hus osminkad och i mjukisbyxor, det gör jag nästan jämt men tar jag bussen någonstans fixar jag iordning mig.
    hahah nej det tycker jag med ! Det finns ju jättemånga snygga mjukisar det beror väl på hur man bär den ?
    Man behöver ju inte ha röv-häng bara för att man ha en mjukdress
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2011-12-01 11:15:45 följande:
    nä vad roligt att han är från samma kontient!:) jag har en kompis från uruguay! Vad häftigt att du bott i Puerto Rico i tio år! Jag blir grymt avundsjuk! Träffades ni där och vad bra att du kan prata spanska då med han och hans släktingar! :) Hur var det, skulle ni flytta till sverige eller har jag blandat ihop dig med någon annan? Drömmer
    Ahh nej min sambo nu är född och uppvuxen i Sundsvall så han är en riktig norrlänning han ... åååå jooo hahahah

Men han pratar flytande spanska han med eftersom de alltid pratat spanska inom familjen . Han har en stor släkt i Uruguay och det känns skönt att kunna prata spanska med dem och dessutom föra språket och kulturen vidare till våra barn .

jaa det var fantastiskt att bo där , jag jobbade som flygvärdinna för American Airlines så det passade bra att bo på en liten ö Jag träffade min första dotters pappa där och flyttade hit med min dotter 2004 . Träffade min sambo kort därefter och sen kom lillasyster 2006 Snabba ryck !
  • TheCoopers
    jempalainen skrev 2011-12-01 12:10:40 följande:
    hahahaha minst sagt otippat!! Sundsvall?? hahaha , helt sjukt, jag har bott o pluggat i härnösand i fyra år så jag har varit mycket i sundsvall o skulle lätt kunna flytta upp dit!

Vad häftigt att ni har både spanskan och svenskan gemensamt och du kan prata med hans släkt och föra det vidare till era barn! :)

Vilket spänande liv du har haft, låter underbart att bo där och härligt att flytta till olika platser! Har du något land där du känner dig mera hemma?

Snabba ryck är bättre än inga ryck! haha ombyte förnöjer!;) Du måste ju ha väldigt vackra barn med den blandningen! :)

Vad roligt med alla sammanträffanden, världen är liten!:){#emotions_dlg.flower}          
    Ja jag brukar säga att han är svenskare än vad jag är

Jag känner mig hemma i både San Juan , Stockholm men även i NYC där jag hade min bas som flygvärdinna . När jag är där längtar jag till Sverige och tvärtom

hahahah ja så kan man också se det ! ahhh tack .. ja jag tycker ju att de är finast i världen naturligtvis Bruna och fina året runt

Jaaa världen är mycket mycket liten !
  • TheCoopers
    ruttenfrukt skrev 2011-12-01 12:04:02 följande:
    Tack vad ni alla är snälla. Jag förstår inte folk som är så himla fixerade vid ålder.
    Jag har aldrig varit en person som tycker om att festa varje kväll och prioriterat att resa jorden runt.
    Så för min del så ser jag det inte alls som att jag förstör mitt liv som skaffar barn så "tidigt". För det är inget jag känner att jag behöver få gjort innan.
    Självklart hade det ultimata varit om jag hade haft fast jobb innan. Men jag blir klar med min elektrikerutbildning imorgon, pojkvännen har fast jobb, vi har köpt bil och ska flytta till radhus. Så jag känner att jag har hyffsat bra tillvaro ändå ;)
    Sen ser ju elektrikerbranchen just nu katastrofal ut där hur många företag som helst tvingas varslas så jag känner att tidpunkten ändå är ganska bra. Så hoppas jag att marknaden blivit bättre sen när jag ska ut :)
    Så ja, nu tänker jag skita i vad alla säger. Jag vet att jag och sambon kommer kunna ge vårt barn ett bra liv där den kommer bli överröst med kärlek och det känns som det viktigaste :)

Och sen du som hade en åtta år yngre man, hur orkar folk bry sig om att ha åsikter om det?! Ibland undrar man hur folk tänker...
    Många kramar till er alla!
    Äsch men lyssna inte . Saker och ting ordnar sig ...   viktigast är kommunikation , respekt och mycket kärlek !

Jag har alltid tjänat mer ( mycket mer ) än min sambo , när vi träffades så pluggade han på univeristetet men det har aldrig stoppat oss .
    Nu har jag turen att ha ett jättebra jobb med bra lön men jag tycker folk ska skita i saker som inte rör dem .
  • TheCoopers
    camamill skrev 2011-12-05 07:41:25 följande:
    ja precis, när jag pratat med dig om det så har du varit så positiv, eller hur man ska säga. så det känns ju tryggt.

oj du hade 24 och det var stort? oj oj.. då är mina 28 STORT..
    nää jag ska försöka, men är alltid så när det är något som avviker så blir jagh så orolig...
    ska dit efter jul nästa gång.. känns så långt bort..
    Jag hade SF 22 i vecka 24+5 .

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)