Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
jempalainen skrev 2011-11-30 10:05:37 följande:
Tack för ditt fina meddelande!! Det är otroligt skönt att få ösa ur sig och vad tråkigt att du är i samma sits! Vilka idioter det finns och när man själv är sån att man ställer upp och fixar tills man själv blöder och knappt kan gå så får man ändå skit för det!! Jag blir så trött!! Bra att du tänker på dig själv och jag ska göra detsamma!! Jag har ju jobbat hela graviditeten och gått dit fast jag varit så trött och haft sjuka humörsvängningar så vi hade samtal om det för jag var så arg på jobbet och hade behövt vara ledig. Så den här gången tar jag ansvar för att jag faktiskt inte kan vara pedagog på något sätt just nu, det blir inte bra för någon! Och då är det besvärligt!
Jäkla träskalle!! Tur att föräldrarna är förstående iallafall, har mera stöd från dem än min chef! mycket märkligt!
Det som är jobbigt är att det känns ju bra på morgonen o när jag vilar men sen när jag rört mig ett tag så får jag jätteont. Och att jobba med det jag gör funkar ju inte, lyft, röra sig upp och ner o hit och dit med stor risk att få slag eller bli puttad eller påkörd med 25 kilo cykel i knähöjd...inte så lyckat..plus att jag har ensamarbete flera gånger i veckan. Sen är det den mentala stressen att vara närvarande och se alla barnen som är i ålder 1 till 5 år, att kunna lösa konflikter och se till att ingen liten ramlar ner o slår sig, ta utbrott när de skriker rätt i örat...näää jag orkar inte just nu! Risken är stor att jag lägger mig ner själv o gråter eller skriker på golvet och det känns ju lyckat! Jag är vanlgitvis en stark person och tyvärr tar jag ofta slut på mig själv för just jobbet eller andras skull men nu får det vara nog! Ska göra mina utvecklignssamtal men sen får det vara nog! Det är väl bättre att jag har krafter att kunna handla den nödvändigaste, tvätta och städa samt ta hand om min bebis i magen så jag inte är helt utmattad när hon ska födas! Ursäkta mig stinis! haha berätta var jag ska skicka fakturan!! haha du borde byta karriär till samtalscoach!!;)
Tack för tipset om vetekudde, ska inköpa en och se om det går att få en tensapparat. Fungerar det inte med vanlig hushållsel? Två fingrar i kontakten?;) Kanske man blir lugn o fin som en filbunke också! hahaha
STORT tack för ditt stöd och du är så himla gullig o fin!! Ta hand om dig också och du får klaga på så mycket du vill med!! ha det så bra och var rädd om dig o magen!! kram kram kram