Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Just nu är vi inne på Alba ( som betyder gryning ) men som också är svärmors andranamn och en av flickorna i den fantastiska boken "Andarnas hus" av Isabel Allende .

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    k girl skrev 2011-11-18 18:51:57 följande:
    Jag har ägnat mycket tid till att övertyga min man om förträffligheten i namnet Hulda (som min mormor heter i andranamn). Nu har han liksom fastnat för det och jag funderar istället på Ingrid (som min farmor hette). Pojknamn? Tja, det har vi inga ännu... Holger kanske? Eller Helmer?

Med sonen var det busenkelt, vi hade båda namnen klara när han föddes.
    Ingrid gillar jag Very swedish !

Helmer är gulligt !

I min vänkrets har pojkar  detta år döpts till Ruben , Frans , Frank , Morris
  • TheCoopers
    k girl skrev 2011-11-18 19:10:31 följande:
    Ingrid är jättefint, med reservation - dock - för att det är ett sådant där möjligt Victoria- och Daniel-namn, och då ryker det från listan fort som tusan.
    hahahah ja det förstår jag ! Min kompis fick en liten Ingrid för ca 2 år sedan . De bor i NYC och där tycker det att namnet är very very Exotic ! hahhaha
  • TheCoopers
    Chetti skrev 2011-11-18 21:43:18 följande:
    Usch ja....

Här kommer vi inte alls överens, tråkigt...
    Marlon ?
  • TheCoopers
    Chetti skrev 2011-11-18 22:06:30 följande:
    Jag vill ha ett namn på 5-6 bokstäver och gärna sluta på en vokal. Maken ratar alla mina förslag men kommer inte med egna Obestämd

Det lär bli svårt. Finns många ok men inget som känns perfekt...
    Carmelo ?
  • TheCoopers
    Carla82 skrev 2011-11-19 21:40:39 följande:
    Nej nej nej...han kommer väl inte från Neapel heller??
    hahahahahha jag tänkte på basketspelaren   Carmelo Anthony
  • TheCoopers

Kom och tänka på en sak ... är det bara min BM som inte vägde mig vid första besöket ?Jag fick gick ge henne en estimerad uppfattning

• TheCoopers
    k girl skrev 2011-11-21 18:02:37 följande:
    Min gjorde inte heller det, gick på vad jag uppgav.
    ahh ok . Tyckte det var lite konstigt 
  • TheCoopers
    Junie skrev 2011-11-23 11:51:45 följande:
    Fråga till er som fött barn tidigare; Hur var förlossningen? Då menar jag inga snaskiga detaljer eller hur snabbt, eller svårt eller ont, utan hur var det runt om? Med barnmorskor, pappor och sådant? Vilka rutiner? Var de duktiga på sjukhuset? Fick ni mat? Var ni ensamma mycket? Hur stöttade de er? osv... Om ni skulle skriva ett förlossningsbrev baserat på er förra upplevelse, vad hade ni skrivit? 
    Jag födde nr 2 på Danderyds sjukhus ( nr 1 i Puerto Rico så det kanske inte är så relevant ) och jag hade en OK upplevelse . Förlossningspersonalen var väl sådär , ganska opersonliga och det var många olika som sprang ut och in . Däremot på avdelningen så var de helt underbara och hjälpte till , svarade på frågor och var så himla gulliga .

Den här gången om allt vill sig väl kommer jag föda på Södra BB . De har en liten mottagning och superfina rum ... så jag hooooppas !

• TheCoopers
    camamill skrev 2011-11-23 12:32:53 följande:
    Jag födde på SÖS och vill aldrig mer föda där!
    De kom inte in till oss, de pratade över huvudet på mig och min sambo, ingen sa vad som hände vad de planerade och övervägde, vi fick inte så mycket med andra ord.
    De kom som sagt sällan in och bytte BM VÄLDIGT ofta, och läkare för den delen också.

Fick inga erbjudanden om mat, min sambo fick be om dricka till mig.

Vi fick vänta alldeles för länge på vårat rum på BB, och fick till slut ett kontor som de ställt 2 sängar i..

jag är INTE nöjjd med SÖS..

Väljer Huddinge denna gång och hoppas på plats där :)
    Nej jag har också hört endel illa om den "vanliga"  BB avdelningen på SÖS . Jag vill bara dit om jag får föda på Södra BB för de är en sån liten avdelning och man har samma barnmorska genom hela förlossningen ( så långt det är möjligt ) rummen ser dessutom ut som små hotell rum och man föder i samma rum och ligger kvar där .
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)