-
Nej jag vet. Inge kul :( Men får kämpa på :)Lyckobebisen skrev 2011-08-30 22:57:25 följande:Okej, ja då går det ju inte. :(
-
Jag fick frågan på mitt inskrivningssamtal om jag ville göra kejsarsnitt, jag sa då nej. Men nu har jag börjat fundera vad jag sa nej till, jag har ju ingen aning. Min vaginala förlossning var inte direkt trevlig. Är det någon här som har gjort ett planerat snitt och kan berätta om hur det går till,eller någon som ska göra planerat snitt och varför?
-
Oj vilken vecka är du i nu när hon kunde se könet? :O :) Gud va kul. Va de vul eller? :) åååh vill oxå veta Grattis :)Stinis83 skrev 2011-09-01 10:46:00 följande:Nu är ultraljudet klart och vi har fått se vår lilla bebis! Jag hade räknat rätt på dagen så jag blev inte flyttad :) Det var en aktiv liten en därinne, låg och sparkade och slog efter ultraljudsdosan, och jag kände det! Moderkakan ligger bak, så hon sa att det är fullt möjligt att jag känner den redan nu.
Och vi frågade om hon kunde se vad det var för kön, och hon sa att det kan man inte såhär tidigt. Men efter en stund sa hon "Jo... Jag vågar faktiskt gissa! Titta! Pojke!" :)
Jag är i sjunde himlen, svävar på moln och är överlycklig! Bebisen mår bra, var lite kissnödig sa hon, och vi fick absolut lägsta sannolikheten :) -
Nu har jag fått hem mitt bälte som jag beställt för min foglossning, vet inte om de är så bra, men jag ska testa iaf :)
Är de helt klart att alla här ska amma? :) -
Är de ditt första barn? :) Vill du föda vaginalt oxå?enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 18:08:56 följande:Kommer absolut vilja amma om jag kan
-
Åååh om jag endå visste hur jag skulle göra, jag har ingen aning alls. Jag fick ju välja snitt om jag ville, men sa nej till det. Men jag vet inte varför jag sa nej, det kanske är jättebra för mig. Varför väljer du igångsättning? Får du ett datum som du vet om förväg då eller?enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 18:14:04 följande:Vi har en ängladotter men henne ammade jag ju aldrig. Så gällande amning blir det första försöket, förlossning blir andra Fick möjligheten att välja snitt men valde istället igångsättning och ser väldigt mycket fram emot förlossningen! Hur ska du göra?
Jag vet inte om jag vill amma, jag försökte med sonen, men de gick inte. Har haft piercing i ena bröstvårtan och är jätteöm där :/ Och sen fick jag så jäkla mycket mjölk som bara rann, rann rann, men sonen kunde inte tamina bröst. så de gick inte bra. Vet inte om jag ska försöka denna gång oxå, eller om jag ska be om piller direkt. -
En fråga till dig om vagnen du valt, vad ska man ha för åkpåse på vintern till en sådan liten sittdel? Tror inte min son skulle ens få plars i en sån. Jag måste hitta en vagn som ä en skön sovvagn eftersom bebisen kommer sova i vagn på dagis sen.enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 18:14:04 följande:Vi har en ängladotter men henne ammade jag ju aldrig. Så gällande amning blir det första försöket, förlossning blir andra Fick möjligheten att välja snitt men valde istället igångsättning och ser väldigt mycket fram emot förlossningen! Hur ska du göra?
-
de är väll olika ifrån dagis till dagis om de sover ute eller inne, på min sons dagis (där även den nya bebisen ska gå) sover alla som sover ute i vagnen. Jag tycker Nowalex är fina vagnar, men har aldrig hört om dem, dom är billiga i pris oxå.enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 18:31:12 följande:Glömde; vid en igångsättning har de stenkoll på mig och bebisen från det att man kommer in. Ytterligare en bonus!Vilken åkpåse som helst? De har dock en egen som är skräddarsydd för sittdelen men vilken som helst funkar. Sittdelen är inte alls liten, kolla i Bugaboos bildtråd här på FL - där finns bilder på femåringar som får plats både på bredd och längd utan problem Som förskolevagn tänker vi nog köpa en begagnad som får stå där...om det nu behövs, de flesta sover ju inne.
Jo de är säkert olika ifrån barn till barn, ska prata med min barnmorska om ammning, fick kanske inte den hjälpten jag behövde sist, man kanske kan testa amma med sånna där skydd? :P kom inte på vad de heter :P -
Om du blir igångsatt så får du en tid en vecka innan bf ungefär eller? Tänk om de drar igång tidigare. Sist blev jag inte igångsatt men fick dropp som gjorde så värkarna blev lite värre, och de va jobbigt bara. Hur fungerar en igångsättning?
-
Min kompis var helt 100 på att hon inte ville amma eftersom de va så jobbigt med hennes fösta barn så när dottern va ute så fick hon tablett som stoppade mjölktillverkningen. Jag fick oxå tabletter när jag hade fött min son fast de va efter två veckor ungefär för jag försökte amma ett tag, sen blev jag fruktansvärt sjuk, livmordersinfektion, över 40 i feber och fick ligga inne med dropp i fem dagar på sjukhuset, då kunde jag inte längre försöka med amningen så då fick jag mina piller.Lyckobebisen skrev 2011-09-01 18:37:07 följande:När man inte vill amma, är det vid förlossningen man får stoppande tablett då?