• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Fått tid för rul. 25:e oktober. Känns jättelångt dit :P

• Nikis

då är jag nästan i vecka 21 ju :( kunde fått gå lite tidigare tycker jag allt.

• Nikis
    Lyckobebisen skrev 2011-08-13 10:43:55 följande:
    Vi kommer vara i v 19 på rul (18+6) eller om det är prick v 20 beroende på när man byter dag..
    Tyckte vi hade sent. Förstår att du tycker du har lite sent..
    Jag kommer vara i vecka 19+5 tror jag :( men de är ju ganska sent. sist gick jag i vecka 18 någongång och blev tillbakaflyttad.. Jag är nyfiken och vill se bebis nu :P
  • Nikis
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-13 15:44:53 följande:
    RUL i vecka 18 är väldigt ovanligt, man ska helst vara i 19 eller 20 då det är då de ser bäst. RUL är ju inte bara en mysig titt utan ett ultraljud där de går igenom varenda liten del av bebisen och då är det ju bäst att de ser så bra som möjligt för att kunna upptäcka ev skador.
    Jag tycker de är mer ovanligt att gå i nästan vecka 21 än 18. Jag vet vad man går igenom på ul. Men jag kan ändå längta och man ser bra i vecka 18 oxå, de gjorde de ju sist.
  • Nikis
    Stinis83 skrev 2011-08-13 17:33:56 följande:
    Lokesmami, ja var det inte lite väl sent rul? Det kanske är för att du blev tillbakaflyttad på det förra? :S Jag trodde att det blev svårare och svårare att tidsbestämma bebisen ju större den blir, för så länge den inte får plats på en och samma bild så hinner den ju röra sig innan nästa tas...

Ring och fråga om du inte kan få en tidigare tid tycker jag, man kan ju alltid diskutera med dem så får du åtminstone svar på varför det är så sent.
    Ja jag ska nog ringa och fråga varför jag fått en sån sen tid iaf. Blir orolig när du säger att de blir svårare med att bestämma tiden :P hehe vill ju veta ganska bra när den kommer :P
  • Nikis

Är det någon här som är i vecka tio (9+2) och fått tid till RUL? När isf?? ;P

• Nikis
    Stinis83 skrev 2011-08-13 20:03:52 följande:
    Åh nej Lokesmami, det var inte meningen att göra dig orolig :( Det var bara vad de sa till mig när jag frågade varför man skulle göra just de veckorna :) Men å andra sidan blir det ju lättare för dem att se fostret med allt som ska gås igenom. Att det kan bli svårare att beräkna är egentligen ganska litet problem, jag tog deras beräkning med en rejäl näve salt förra gången :)

Men ring så kan du åtminstone få svar och motivering till varför det är så sent. Det kan ju kanske hända att de missat på några dagar hit eller dit?
    Ja men de är väll likabra att ringa och kolla om man kan komma veckan innan ist. Fast de kanske inte gör så mycket på storleken :P Tiden va ganska jobbig oxå, men de kanske man inte kan skylla på :P
  • Nikis
    Coriander skrev 2011-08-13 20:10:58 följande:
    Jag är v10 (9+1) och har inte fått någon tid till det. Jag måste först gå och göra första UL undersökningen den 5/9 och därefter ger de mig en ny tid till nästa undersökning. Där gör de en bedömning om hur gammalt fostret är. 

Får ni inte göra UL mellan veckorna 11-13 i Sverige? Här i Finland har alla kvinnor rätt och ska göra en UL runt de där veckorna innan vidare undersökningar eller UL.  
    Nej inte vad jag vet.. Jag har gjort vaginalt, men de va i vecka sju eller åtta typ. Bara för att se att bebisen låg där den skulle. 
    Så efter 5:e september får du en ny tid till RUL? 
  • Nikis
    Coriander skrev 2011-08-13 20:22:53 följande:
    Japp. Fast för mig kommer det ju vara lite knepigare än för andra... jag ska flytta i slutet av september till en annan stad och där får jag liksom starta om från längst bak i kön. Plus att det tar tid innan jag ligger registrerad i deras system i nya staden... så jag är lite orolig för ifall jag ens "hinner" få någon tid för RUL.... Men men, efter 5/9 lär jag få fler svar på det också. Man ska inte oroa sig i onödan. 

Jag säger som andra i denna tråd - kolla upp varför du fått en sådan himla sen tid... v.21 har jag aldrig hört tidigare att man skulle göra RUL. v20 är det senaste jag hört...  
    Jag kommer ju fortfarande vara i vecka 20 då om jag räknat rätt. Vecka 19+5 tror jag de blir.så de kanske endå är normalt, jag jämför mycket med den tidigare graviditeten :P hehe
  • Nikis
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-13 20:31:36 följande:
    Någon här som blivit/ska bli igångsatt? Har ju blivit igångsatt i v.23 men det går ju knappast att jämföra med att bli igångsatt när man är fullgången. Är så fundersam på hur det går till...
    Jag gick fulla tiden,men åkte in med värkar sen stod de still så dem fick sticka hål på fostervattenhinnorna och sätta dropp. vet inte om de räknas som igångsättning. de kanske är normalt. :)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)