Stinis83 skrev 2011-08-13 20:55:47 följande:
Lokesmami, jag hade en superkomplicerad förlossning, men känner mig konstigt nog inte rädd för att göra det igen. Däremot får jag inte göra det igen, risken att det går illa är alldeles för stor för mig. Och det grämer mig lite, jag ville göra det igen, men det blir snitt.
Får man fråga vad det var som hände? Är du rädd så kan du gå i Aurora-samtal och se om det hjälper, kanske kan vara skönt att prata om det? Be att få träffa läkaren hos din bm, och lägg upp en rigorös förlossningsplan så du kan undvika att få en jobbig förlossning igen.
Nej allt gick bra och jag fick dropp, badade, och hade de mysigt. Tills dem stack hål på vattnet och allt gick så fort, jag tappade kontrollen helt över mig själv, fick aldrig någon bedövning fast jag bad (skrek) om det, låste in mig på toan och va helt förstörd. Jag minns inte mycket, men min stackars sambo minns mer :P. Usch ja de va jobbigt faktiskt.
Jag va innan förlossningen väldigt rädd för att tappa kontrollen och jag och min bm skrev ett förlossningsbrev om hur jag ville ha min förlossning vad jag förvändade mig och vad jag ville ha för bedövning. Tyvärr blev de ju inte alls så. Jag hoppas att denna gång kan bli mer lugn och fin.