• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

faceprimer skrev 2011-08-28 17:07:27 följande:
    Är det någon av er som känner igen märket Jumper X? Är ett barnvagnsmärke och har hittat en favorit vagn där i precis de färger vi vill ha men då det inte är så känt märke blir jag lite skeptisk om det är värt att satsa på. Har dock hört goda åsikter om den så helt kass kan den ju inte vara kommer lägga upp bild sen i bildtråden för nu sitter jag vid
    Mobilen
    Var tvungen att kolla upp den :P Den va riktigt fin, men ser lite liten ut. Till sonen hade vi en trehjuling och den liggdelen växte han ur vid fyra månader, de va lite tidigt tyckte jag så denna gång vill vi ha en liten större vagn därför har vi tänkt en emmaljunga. 
  • Nikis
    Chetti skrev 2011-08-28 18:12:55 följande:
    Samma här.

Jag blir andfådd för ingenting och känner mig inte alls lika smidig och alert som innan.

Känner igen det där med illamåendet också. Jag kan också äta ett tag och plötsligt säger magen stopp och illamåendet kommer...
    Jag kan känna mig jättehungrig, men sen när jag ätit en tugga så är jag inte alls hungrig. de smakar inte alls med mat. Det tar väldigt lång tid för mig att få i mig något, vilket är väldigt ovanligt, haha :P
  • Nikis
    Chetti skrev 2011-08-28 18:31:50 följande:
    Eller hur. Jättehungrig så äter man någon tugga för att man måste och då kommer antingen illamående eller mättnad direkt. haha
    haha ja de har jag aldrig vart med om innan så det känns verkligen konstigt :P
  • Nikis
    Coriander skrev 2011-08-28 19:01:35 följande:
    Exakt så är det för mig också! Irriterande som fanken är det. Vill ju kunna äta allt och precis som förr. Liksom, när kommer den fasen, då man äter som häst? Orkar allvarligt talat inte längre detta.
    I min förra graviditet så hade jag "äta som en häst Fasen" hela tiden. Detta känner jag inte alls igen faktiskt. Känns inte som jag. Jag gick ut med en vän för att äta pizza, åååh min favoritpizza som jag inte ätit sen sist jag va gravid (08), jag fick inte ens ner halva pizzan även fast jag tyckte att de va svin gott. hel skumt..
  • Nikis

Jag har ju börjat känna bebisen lite tror jag och nu börjar jag tänka om jag kanske är längre gången? :P Jag försöker fundera över sista mensen som jag tror var 9/6 men jag blir så fundersam :P Hade jag verkligen mens då? usch vad konstigt jag tänker nu :P haha

• Nikis
    Coriander skrev 2011-08-28 19:53:10 följande:
    Hmm... då kanske det är olika från graviditet till graviditet... 
    Jag beställde pizza idag och även om det smakade helt okej gick det bara inte att få ner. Fick ligga mig ner två gånger under middagen, då det kändes som att maten inte gick ner... sammanlagt 1 timma och 10 minuter tog det för mig att äta halva pizzan. Och mot slutet var den ju alldeles kall. 

Imorgon drar plugget igång och jag vet inte hur jag ska klara av det. Vi har en lunchrestaurang på skolan, men det blir tungt att stå där och köa först ca 20 minuter för att få ta mat, välja sedan "rätt" bland olika rätter och äta upp allt innan man ska tillbaka till nästa lektion... vi har timma lunch, men brukar bli ca 20 - 30min att käka och ta sig till nästa lektion.  

Måste nog förbereda lite snacks att ha i väskan, för annars lär jag tuppa av. Kanske skiva lite saltgurka, en smoothie som man kan dricka under första lektionen, lite nachos, babymajs, körsbärstomater... haha, låter ju mer som man ska ut på en picknick än till skolan  
    Haha ja jag tror det blir bra om man tar med sig något, det känns som att man inte alls har någon koll nu när suget sätter in och om man verkligen är sugen. och oftast när jag äter blir jag så jävla illamående, men jag kräks aldrig. fyy de är jobbigt faktiskt.
  • Nikis
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-29 06:32:11 följande:
    Slänger in ett tips på sköna, snygga mammajeans! Mörkblå med lite lätta slitningar från HM för 399:-...Slim heter modellen och sitter åt hela vägen. Och inget plotter på fickorna som mammajeans brukar ha...
    Hm har faktiskt väldigt mycket mamma jeans, blev överraskad över deras utbud. Jag har två olika modeller hemma :)
  • Nikis
    Stinis83 skrev 2011-08-29 07:17:40 följande:
    Luscious, visst har HM ovanligt bra mammakläder nu! Jag blev så glad när jag såg det :) Deras mammachinos är fantastiska!
    åååh mammachinos hur ser dom ut? :) fast tror inte de finns i min storlek på dom kanske, jag har så stor röv :P
  • Nikis
    Stinis83 skrev 2011-08-29 21:01:18 följande:
    Lokesmami, Lyckobebisen la ut bild på dem en bit tillbaka i tråden, de är verkligen fantastiska! Sitter som en smäck och är hur sköna som helst :)

Grattis alla till era lyckade ul och låga snnolikheter, vad roligt!

Apropå det där med stora magar som diskuteras hit och dit; jag tycker min har blivit mindre :S Nån mer som upplever det? Jag har inte gått upp mer i vikt, har gått upp totalt 2,5 kg, men det gjorde jag rätt tidigt. Konstigt det där. Men nu känner jag iaf en hård liten kula även när jag ligger ner, trots att jag tycker magen är mindre :)
    hehe tack jo jag såg de :) verkligen tjusiga :)
  • Nikis
    faceprimer skrev 2011-08-29 23:39:15 följande:
    Ni som känner bebisen redan, har ni varit med barn innan? Tänkte för att det är väl ytterst ytterst ovanligt när man är förstföderska att känna sitt barn såhär tidigt? Eller det är vad jag hört, och just att de som känner bebisen som varit gravida innan känner igen rörelserna så man vet att det är bebisen man känner. Men är det något annat som spelar in hur tidigt man känner av sin bebis? De jag känner som varit gravida med första barnet kände rörelser mot v17 ungefär som små puffar. Så det är ju tydligen så olika när man känner av det, häftigt borde det vara iallafall längtar tills jag får känna bebisen!
    Japp jag har vart gravid tidigare, men i min förra graviditet kände jag bebisen i vecka 14 och nu i vecka 12. tror de där är väldigt olika, en kompis till mig kände inga rörelser med någon av sina bebisar förrens i vecka 26 :)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)