• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Dragongirl skrev 2012-03-20 07:36:37 följande:
    02.27 föddes vår son Alvin! 48 cm o 3238 g helt underbar! :)

Vi mår alla toppen, trötta och jag är öm men okej!

Forts kommer! Lycka till alla som är på G!:) Snart väntar frukost här på BB!

Kram på er
    Va det ditt vatten som oxå hade gått?
    Grattis till pojken :) 
  • Nikis

Imorgon vid den här tiden är vi på förlossningen. Jag är sjukt nervös denna gång :P
    Hade hoppats att värkarna skulle komma igång av sig själv, hoppas att dom gör det under dagen då.
    Usch vad spännande det här är :) Även fast det känns som att jag har influensa i hela kroppen så vill jag bara föda barn. 

• Nikis

Vad blir de för stjärntecken? Såg en sida där det stod att stjärntecknen har ändrats så jag är tydligen inte stenbock längre :/ Kul närman har en stenbock tatuerat bakom örat :P

• Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-20 09:44:35 följande:
    Lycka till imorgon! Det kommer att gå jättebra! Ut och gå så kanske du kan få fart på lite värkar. Det är min plan idag. Jag ska försöka ta flera korta promenader.
    Nu har jag vart iväg och storhandlat med min mamma. :P Får se om det kanske börjar med några värkar snart då ;) Hoppas på det.
    Fyy att vara i v 42. Hoppas att ditt startar snart. Gick du över med dina 2? andra oxå?  
  • Nikis

Har smällt i mig med säkerthet min sista gravidsemla. Fick tårar i ögonen, den va så god..

• Nikis
    anna012 skrev 2012-03-20 12:34:19 följande:
    Sådär nu har jag fått lite mer klarhet i vad som händer här på sjukhuset!
    Jag har havandeskapsförgiftning.
    Men är inte alls mogen för att bli igång satt.
    Ska fortsätta vara inlagd så de kan kolla mina värden hela tiden och om det inte blir akut värre eller börjar av sig själv så har vi samtal på fredag och permission i helgen för att komma tillbaka och bli igångsatt nästa vecka.
    Bra att du fått svar nu!! Men gud tänk om inte jag heller är mogen för igångsättning imorgon, hur gör dom då? :O
    Hoppas att din lill bebis vill komma ut snart, helst på samma dag som min bebis ;) hehe
    Nästa vecka skulle jag tycka va låång tid att vänta till, speciellt när man mår dåligt. Kram till dig!! 
  • Nikis
    Chetti skrev 2012-03-20 12:37:51 följande:
    Har försökt skumma igenom härinne! Nu är ni inte många kvar härinne och bebisarna bör ploppa ut nu snart!

Mina råd inför förlossningen är att stå upp under värkarbetet, gärna hängandes på något t.ex. sängen, det hjälper bebisen neråt. Andas djupt och koncentrerat under värkarna. Tänk att smärtan snart är över, för varje värk är du närmare målet.

Jempavännen:  Jag trodde du skulle föda långt före mig, som det kan bli Skrattande
    Men om jag förstått det rätt så ska du få igångsättning i veckan?? Hoppas allt går bra och jag hejjar på dig och bebisen. Vi ses i andra tråden SoligHjärta 
    Chetti, har säkert missat, men har ni valt namn till killen? :) 
  • Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-20 13:10:44 följande:
    Nej, har inte gått över med de andra två. Den första kom två veckor för tidigt och nr 2 kom på BF.

Jag tror inte det är lång tid kvar nu innnan jag får riktiga värkar. Det trycker på allt mer och har mer och mer ont i magen. En bit av slemproppen kom just. Tror dock att den kommit lite nu och då tidgare också, men att det mer sett ut som flytningar.

Hoppas att du får värkar nu då, det vore ju toppen om det kom igång av sig själv. Men det kommer ju gå smidigt hur som helst.

Snart har vi våra bebisar!        
    Jag är så orolig att det ska ta så lång tid om man blir igångsatt och själva grejen att veta om att nu kommer det göra ont är ju jobbig. 

Hoppas att din lilla tjej kommer snart. :) Men nu längtar jag bara tills jag får komma hem igen, med bebis och va med min Loke.  
  • Nikis
    handwritten skrev 2012-03-20 14:56:10 följande:
    Ska bara säga att jag blev igångsatt och jag var inte alls mogen.. och det gick alldeles utmärkt Väldigt långdraget första dagen eftersom man skulle få tappen att mjukna och mogna, och sjävla förlossningen satte inte fart förrän dagen efter, men när det väl satt igång så gick allt i rasande fart
    Ååh fy det tog sån tid alltså? Det är det jag är lite orolig, ville att det skulle gå snabbare denna gången än med sonen. :P Vad använde de för metod? Gelé eller? Hur tyckte du de va att bli igångsatt? Hur lång tid tog de innan du fick känningar?
  • Nikis
    Chetti skrev 2012-03-20 17:38:45 följande:
    Ja, haha till slut Skrattande

Samuel Eguono Johnson Hjärta

Eguono betyder kärlek på min mans stamspråk   
    Åååh så fint :) Samuel, jag älskar det namnet :)
  • Nikis

Nu har jag lämnat sonen hos mormor. Jag visste inte att jag skulle reagera såhär. Fan vad jobbigt det var, jag är så ledsen och har en klump i halsen. Jag vet att han har det bra hos mormor, han älskar sin mormor, men jag vill ha min pojke här med mig, busa och pussas och kramas.

Nästa gång vi ses så är han inte ensambarn längre, det är så jobbigt att veta det tycker jag. Ska han dela våran uppmärksamhet med en liten bebis nu. Ååh när jag tittar på honom så blir jag så ledsen. Min lilla lilla pojke. Gud va jobbigt det känns. :'( 

• Nikis

Gud va ni skriver, men jag har ju inte vart inne på ett tag. orkar inte läsa ikapp allting nu heller, men ska göra det sen. Ser dock att vissa har fått sina bebisar. Grattis till er :)

I onsdags den 21/3 klockan 18.40 kom våran Juno till världen med sina 3330 gram och 52 cm lång. Allt gick superbra och jag är jättenöjd med förlossningen och personalen på ds :) Dock så gillade jag inte bb hotellet så mycket. Imorgon ska vi tillbaka på återbesök, ta pku prov och hörselprov. Vi fick vara kvar 48 timmar på bb eftersom jag hade lång vattenavgång och då måste man ha extra koll på bebisen. Hon har vart gul och är gul men inte så gul så att hon måste gå igenom behandling. Får se vad dom säger om det imorgon. 

Nu har jag piss ont i brösten. Jag försöker att amma, hon tar bröstet någorlunda, men vill amma ofta för hon somnar vid bröstet. Nu är vårtorna fulla med sår och blåsor och jag mår dåligt av amningen. Har köpt salva som ska hjälpa, har testat vårdnapparna men det gick inte alls. Usch Vill bara ge henne ersättning som sonen fick när han va liten, men då känner jag mig som en dålig mamma. 
    Sambon ser att jag är deppig, han är orolig för mig. Jag vill må bra, jag vill ge Juno en bra start. Ska prata med personalen på ds imorgon om det här.  

• Nikis
    anna012 skrev 2012-03-23 21:52:28 följande:
    Vet inte alls vad som skrivits nu de senaste. Men den 22mars på sin beräknade förlossningsdag kl 19.20 kom lilla Ella till världen. 50cm lång och 3800g tung och helt bedårande! Vi mår helt underbart allihopa och njuter av tiden tillsammans på BB.
    Åååh Grattis :) På bf och allt :) Nu vill jag bara göra om förlossningen. Haha Min juno är redan tre dagar och känns jättestor :P haha vad fort det går när dom är utanför magen. 
  • Nikis
    Chetti skrev 2012-03-24 23:22:15 följande:
    GRATTIS Nikis!! {#emotions_dlg.flower}SkålSolig

Tråkigt att det inte funkar med amningen. Fungerar det inte med amningsnappen? 

Bra att du ber om hjälp imorgon! Hoppas det löser sig!!   
    Tackar :)

Amningsnappen fungerar inte alls, Juno är inte intresserad av att ammas då. men jag fortsätter att kämpa och smörja, det måste ju bli bättre tillslut. Hoppas jag :) 
  • Nikis
    canjjj skrev 2012-03-25 05:08:42 följande:
    Så jag "vakar" över honom, jobbigt att han ska behöva vara sjuk när han är så liten..
    vad är rs virus egentligen? hur upptäcker man det?Usch hemskt låter de iaf
  • Nikis
    Yinmia skrev 2012-03-26 04:05:01 följande:
    Tack för tipset. Jag ska åka och handla imorgon :o)
    Jag kör oxå på purelan, ska köpa mer idag. Vet inte om det hjälper för mig, min lilla tjej vill ammas ofta. Men jag märker att om hon kan hålla sig lite längre så gör det inte alls lika ont längre. Men jag undrar hur länge man ska köra med salvan?
  • Nikis
    Marlin16 skrev 2012-03-30 14:58:57 följande:
    Okej, men ändå så är det väl ingen fara om det inte verkligen sploschat?? Eller?
    För jag kan lika gärna vänta på nåt annat såsom att vattnet verkligen går eller värkar?
    Mitt vatten gick utan något splosh. Åkte in till fl för koll och fick tid för igångsättning 48 timmar efter att vattnet gick om inte värkarna skulle komma igång av sig själv. Man får bara ha vattenavgång i 48 timmar innan dom gör någonting åt det. Lycka till!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)