• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Lyckobebis: Guud va han är fin :) Har ni kommit överrens om namnet? ;)

• Nikis

15 dagar kvar för mig idag, det är ju inte såå mycket, med ja ;) Det kan ju oxå va 30 dagar och det är mycket :P
    Längtar extra mycket nu när man fått se så många söta bebisar här i tråden :) 

• Nikis

Ponja: Nej jag har kvar min bebis i magen :P Två veckor kvar idag så lär ju ta ett tag till känns det som, men jag vill absolut inte gå över BF :P men vem vill det? hehe
    Imorgon ska jag till bm, förhoppningsvis sista gången, har ett datum till bokat med det är dagen efter bf, ska nog skita i det tillfället ;)
    Hoppas bm kan checka lite hur det ser ut där nere ;) Hur gåre för dig Ponja? 

• Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-08 13:53:10 följande:

En liten fråga till er som gått över tiden. Jag har BF på tisdag 13/5. Idag var jag hos BM och hon bokade ett till besök den 22/3, dvs när jag gått två veckor och två dagar över tiden.

Är det inte rimligt att ha fler besök när man passerat v40? Eller någon extrakoll på förlossningen?

Jag tror och hoppas att jag inte ska gå så mycket över tiden. Min andra barn har ju kommit två veckor innan samt på BF-dagen.     

Jag har kompisar som har fått gå över tiden och dom har fått gå varannan dag efter vecka 40 :/
    Jag har en tid planerad in dagen efter bf. två veckor och två dagar efter bf så borde väll bebisen ha fått komma ut, eller får ni gå över tre veckor? 
  • Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-08 13:53:10 följande:

En liten fråga till er som gått över tiden. Jag har BF på tisdag 13/5. Idag var jag hos BM och hon bokade ett till besök den 22/3, dvs när jag gått två veckor och två dagar över tiden.

Är det inte rimligt att ha fler besök när man passerat v40? Eller någon extrakoll på förlossningen?

Jag tror och hoppas att jag inte ska gå så mycket över tiden. Min andra barn har ju kommit två veckor innan samt på BF-dagen.     

fast en vecka och två dagar är de ju såg jag nu när jag kollade kalendern, men tycker endå att man ska kolla oftare om man går över tiden.
  • Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-08 14:06:48 följande:
    Ja, det är ju bara 1 vecka och två dagar. Fel av mig. Jag tycker som du att man bör få kollas lite oftare. Jag tror att det är två veckor som gäller här. Jag lär nog ringa förlossningen om jag går över så länge. Be dem kolla upp att allt är OK.
    Jag tycker du ska fråga bm om du inte ska komma på tätare kontroller. Men man kan ju hoppas att du slipper att gå över :)
  • Nikis
    handwritten skrev 2012-03-08 14:02:02 följande:
    Jag har så varje gång jag är på toa i princip, sen några få veckor tillbaka. Jag har alltid tänkt att det är slemmiga flytningar.  Det är både genomskinligt och slemmigt, men kan även vara vitt/gult och slemmigt. Har läst på några hemsidor att när man närmar sig förlossningen så får man mer rikliga flytningar så kan ju vara det du har också? Om de nu inte är slemmisen?
    mer kladdiga flytningar eller när man närmar sig fl? :/ suck mina blir bara mer vattniga. bebis kommer stanna 4-ever..
  • Nikis
    Wielkip skrev 2012-03-08 19:47:52 följande:
    Shit, tror faktiskt det är värkar!
    Det blir starkare och starkare hela tiden, har svårt att avgöra om det kommer i samband med SD bara...men efter senaste var magen alldeles stenhård iallafall.

Hur ska man klocka med värktimern?
    Och hur tätt ska dom komma när man kontaktar förlossningen samt hur länge ska det vara regelbundet innan man åker in?

Gud, blir dönervös nu!Förvånad
    du ska få tre värkar på tio minuter och varje värk ska vara i 1-1.5 minut. vet dock inte hur länge dom ska pågå. Jag va hemma väldigt länge med värkar, tre dygn innan jag kom in, för jag hade bara värkar på nätterna. 
  • Nikis
    Wielkip skrev 2012-03-08 20:06:12 följande:
    Okej! Japp, still in gbg Glad

Aaah, men vad händer om man har typ 5 st 20 sekundersvärkar på 10 minuter då, är det inte på riktigt då än, utan värkarna måste vara långa? :)
    dom ska vara i minst en minut innan man kan åka in. det är nog på riktigt men jag skulle vänta. Ring fl och fråga om du är osäker, det kan ju va olika de där. Jag hade mycket förvärkar för fem dagar sen kanske, dom satt i i ungefär 15 sekunder och höll på sådär i sju timmar, nu känner jag inget. 
  • Nikis
    Wielkip skrev 2012-03-08 20:06:12 följande:
    Okej! Japp, still in gbg Glad

Aaah, men vad händer om man har typ 5 st 20 sekundersvärkar på 10 minuter då, är det inte på riktigt då än, utan värkarna måste vara långa? :)
    till mig sa dom oxå att när jag inte längre kan prata då är det dags att komma in ;)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)