• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Becka 77 skrev 2012-02-23 10:48:46 följande:
    Nikis - då la jag dem i "smutsburken" och tvättade när jag kom åt. Hade lite oparfymerad tvål i skötväskan som användes till detta. Det var därför jag tyckte det var skönt med många nappar så att man klarade sig ganska många timmar utan att tvätta dem.
    smart!! tack :)
  • Nikis
    Mynneja skrev 2012-02-25 11:49:19 följande:
    Vill bara komma in och säga att våran lilla prins, Alfred, föddes igår kl 9.28, men pga olika komplikationer somnade han in strax före åtta igår kväll. Jag vet att ni är många som inte vill höra om något som kan gå fel, så jag håller det för mig själv. Vill ni veta vad som hände kan ni maila, så ska jag försöka orka svara. Jag önskar er alla lycka till med era små, då jag nog inte kommer vara inne här och läsa så mycket mer.
    Ååh fy, det värsta som kan hända. Jag skickar en varm kram till dig, vet tyvärr inte mer vad jag ska skriva :(
  • Nikis

Är det bara mina "magmuskler" som glidit isär så magen ser helt mongo ut om man ligger på rygg och garvar eller om man försöker ta sig upp från liggande till sittande som i en sit up? Kommer det att fixa sig sen? ser helt sjukt ut och är rädd för hur det kommer att bli.

• Nikis
    Mary Jo skrev 2012-02-26 17:17:05 följande:
    Jag har så! Magmuskler kan man träna till men för vissa så ser det tydligen alltid lite konstigt ut. Som tur är så syns det för mig bara när jag ska ta mig upp från liggande till sittande
    Men kommer de där mellanrummet försvinna sen? ser ju bara sjukt fult ut. och det är enda gången då naveln putar ut på mig, när jag ska sätta mig från liggandes. ser ut som en fet hajfena i mitten.. wooow läckert. 
  • Nikis
    SaraA skrev 2012-02-26 17:20:35 följande:
    Gavascon funkar inte alls på mig. Det som funkat bäst har varit rennie men inte hittat något som tar bort de helt bara lindrar lite lite.

Enligt magmusklerna så ligger de på sidan nu.. Så man har inga mitt på magen. De kan ta upp till ett halvår efter att bebisen kommer innan de är "normalt" igen. Därför man inte skall träna magen efter förlossningen.
    Men planka får man ju göra? det säger Olga ;) sit ups ska man inte göra.
  • Nikis
    StugFrugan89 skrev 2012-02-26 17:29:03 följande:
    Det drar ihop sig rätt bra sen, hade det med dottern med, men inte lika mkt som denna gången. :-/ täta grav. dock :-P
    kommer inte ihåg att jag hade såhär med sonen. Min sambo skrattar åt min haj-mage och jag grinar :( haha
    Vill ha ut bebis och hör och häpna.. börja träna.. Jag har aldrig tränat innan.. typ :) hehe 
  • Nikis
    StugFrugan89 skrev 2012-02-26 17:44:39 följande:
    Haha jag längtar tills jag får börja träna med ( sambons kommentar till det; HAHAHA!!) Alla konpisar har fått ett hälsoryck och går å tränar ihop, medans jag e hemma å svullar :-P men det kan ju finnas chans till beach 2012 om man ger fanken i amnings-fikat
    Beach 2012 skippar nog jag :P jag ska ner ungefär 35 kilo :P det beror på vart man slutar, men ställde mig på vågen idag och fick en liten chock. jag vill inte mer. haha
    Min bästa vän har börjat träna på gym och är helt fast, jag är ist fast i soffan. :P Måste man skaffa gymkort eller kan man klara av att gå ner på amning och långa promenader med vagnen? :) 
  • Nikis

Stinis: Jusste lycka till imorgon :) Gud va spännande :) Det kommer att gå kanon och imorgon får du träffa din lilla bebis :) Underbart!!!

• Nikis
    StugFrugan89 skrev 2012-02-26 19:15:52 följande:
    Ja, det var ju så jag gick ned 22 av 27 kilo förra gången och det gick på 8 månader det

Lycka till nu stinis!
    Jag gick upp 22 när jag väntade sonen och gick inte riktigt ner allting, iof gjorde jag inget då för att gå ner så jag får skylla mig själv att jag har extra mycket nu. 
  • Nikis
    canjjj skrev 2012-02-27 13:32:25 följande:
    Tänker på dig nu stinis, nu är han säkert ute.

Jag är påväg till sjukhuset nu, igångsättning 15:00 så inatt eller imorgon bitti blir jag nog mamma till en liten pojke..
    Åååh vad spännande :) Lycka till, tänker på dig :)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)