-
Jaja de har jag gjort, bara lite orolig över vart jag kommer hamna :P får se hur min arbetsgivare räknat ut min årsinkomst. Jag har ju fått väldigt olika under året. Men jag jobbade på ett annat ställe i sommras och de skulle jag ju inte gjort för tydligen räknas inte de in dådå, så jag kanske inte får något allt :Penlitenbitkaka skrev 2011-09-08 19:48:08 följande:Ja men har du jobbat tillräckligt så har du ju ändå en "riktig" FP och inte bara basbeloppet Är det 6 eller 8 månader man måste jobba?
-
tror de är 6 månader man måste jobba. :) Jag har jobbat fullt sen i januari, men som sagt jobbade på ett annat stlle i sommras för jag ville ha lite mer erfarenhet inom mitt yrke, men de va kanske ett dåligt drag från min sida :Penlitenbitkaka skrev 2011-09-08 19:48:08 följande:Ja men har du jobbat tillräckligt så har du ju ändå en "riktig" FP och inte bara basbeloppet Är det 6 eller 8 månader man måste jobba?
-
Jag tänker på Pettsons katt findus :PStronza simpatica skrev 2011-09-09 11:56:51 följande:Måste hålla med fin man om att jag bara kan tänka på märket Findus:)!
-
Jag har så jääkla ont.. Mitt stödbälte hjälper iaf inte mig mot min foglossning. :@ Jag är arg och ledsen!!!
-
Grattis till vecka 13 och roligt inför UL :) Jag vill oxå på ul, men ska inte gå förens i oktober. Fast de är ju inte sååå lånt :Pjempalainen skrev 2011-09-11 09:46:30 följande:Går in i v 13 idag! Känns så skönt och jag mår bra förutom en förlamande trötthet! Känner inte av fostret ännu men litar på att det är normalt. På onsdag blir det privat ultraljud och efter det skall jag fira ordentligt!
Ha en fin septembersöndag alla gravida medsystrar och tack för att ni finns!
Kraam på dig -
Hur ska arbetsgivaren fylla i årsinkomsten för timvikarier??? Alla på fk säger olika och nu har min arbetsgivare fyllt i från juli 2010 till juni 2011, de känns inte riktigt rätt då jag pluggade hösten 2010 och gick på csn, tjänade alltså inte så mycket pengar.
Får inget direkt svar på fk alla säger olika, en sa att dom ska räkna ut ungefär från mars 2011 till mars 2012, men jag kommer ju inte orka jobba så mycket som jag gjort tidigare i år pga min foglossning och man kunde ju gå ner i tid ett halvår innan utan att sänka sin sgi?!, en annan sa att dom ska ta dom sex första månaderna 2011, och ännu en sa åtta första i 2011. Skit skumt... Hur gör man??? -
Jag är oxå orolig, men jag är orolig för allt som rör ekonomin, räknar pengar hela tiden, ringer fk och babblar om mammapeng och gp sjukpeng, jag blir tokig av de. min sambo pluggar, får bara 9000 och jag vet inte alls hur länge jag ska orka och vad jag kommer att få för pengar.. de suger.Chetti skrev 2011-09-11 17:09:25 följande:Nej, jag menar att om inte allt skulle vara ok. MA tänker jag då på mest.
Var på UL i vecka 9 och då såg det bra ut men saker kan ju hända tyvärr...
Det är bara jag som är orolig för allt, jobbigt! -
Tack för dina ord, de känns bättre. Jo jag vet att det kommer att ordna sig, de gör de alltid med pengar, men jag oroar mig varje månad. skulle vilja veta vad jag kommer få för sgi så jag kanske kan bli lite lugnare och kunna trappa ner lite på arbetet just nu. Ja jobba extra det måste vi ju säkert göra, men de räcker nog med bara några dagar förhoppningsvis :)Chetti skrev 2011-09-11 17:17:01 följande:Jag förstår dig verkligen. Vi levde på existensminimum i ett par år efter min man fick en enorm kvarskatt från sitt nedlagda företag =(
Inte kul att oroa sig för pengar. Men du lär ju få minst 180kr om dagen och du får ju säkert mer då du faktiskt har jobbat. Prata med FK så att din SGI blir rätt.
Sedan så kan ju du och pappan jobba extra då och då när bebisen väl är här.
Allting ordnar sig när det gäller pengar. Det har jag lärt mig under dessa knapra år. Ni kan dra ner på alla utgifter, sälja loss saker, ärva/låna bebissaker/kläder. Göra en budget inför varje månad som ni följer.
Allting ordnar sig om man bara har en plan som man följer!! Det kommer gå bra! -
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig. och jag SKA ha bättre mammapeng än sist för nu har jag jobbat mellan 110-150 timmar i månaden sen januari, dom måste räkna mina timmar rätt. Men nu börjar jag känna att jag inte orkar jobba lika mycket längre. Jag har så ont.. Är rädd att få sämre mammapenning. Om jag får runt 10000 i mammapeng i månaden skulle jag dansa hela natten med min foglossning och skrika av glädje. :P Jag håller alla tummar och tår :P Sen vill jag helst inte ta ut hela veckor heller, de gjorde jag sist och då får man såklart mindre men de förstår jag.Coriander skrev 2011-09-11 17:56:24 följande:Du gumman, pengar brukar alltid fixa sig har jag märkt. Jag var också orolig för ekonomin bara en vecka sedan, men nya beskedet som jag fick i torsdags från fk ser mycket ljusare ut... typ det dubbla mot vad det var förr. Och min man vars lön också gått upp och ner i dessa osäkra tider ser ut att också stabilisera sig till helt okej summa. Egentligen handlar det för vår del inte om några stora summor, men bara vetskapet om att man faktiskt lyssnat på oss på fk och att läget blivit mer stabilt känns otroligt bra.
Du har gott om tid på dig innan bebben kommer. Det enda rådet jag kan ge dig, när det gäller fk är, att ta allt de säger skriftligt! Jag vet inte hur många gånger jag varit nere på fk och pratat med dem om olika saker, fått ett besked och sedan har det visat sig, att den som gett mig rådet på fk haft fel... nuförtiden kräver jag alltid just in case, ett skriftligt besked från dem, för då kan jag faktiskt påpeka, att det varit dem som sagt fel, inte jag som hört fel.
Det kommer att ordna sig ska du se!
Kram
Jag är en gnällkärring :P
Kraaaam till dig -
ser på fk att de blir typ ingen skillnad om man tjänar 18 eller 24000 i mammapeng. Kanske att de är lika bra för mig att vila lite och sen jobba några dagar extra i månaden när bebis kommer så jag kan spara lite dagar oxå.