• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

JAAAAAAA!!!!!!! Fk ringde och jag kommer få en jätte bra mammapenning :) Jag är glad och dansar fast jag har foglossning :')

• Nikis
    camamill skrev 2011-09-20 11:59:34 följande:
    va skönt attd et ordnar sig för dig!

hur räknar dom din föräldra penning?
    Dom raknade från januari- april :) ååh ja de känns skit skönt :) Jag är superglad och behöver inte oroa mig längre :)

Graviditetspenningen gick oxå igenom :) Detta är en så länge bästa dagen i mitt liv.. Typ ;) 
  • Nikis
    faceprimer skrev 2011-09-20 13:38:25 följande:
    Vad jobbar du med lokesmani?
    Jag jobbar inom psykiatrin och äldreomsorgen som timmis :) Trodde aldrig jag skulle få gravpenning då en brud här på fl sa något om att det går inte igenom om man är timmis, för de räknas tydligen inte som ett jobb :) men de gick jag är glad:)

Men hon hade räknat fel med ungefär 90000 första gången så de va tur att jag va lite bitsk och sa att de lät skit, så hon räknade om ;) Hon hade glömt ob:n och lite annat tjaffs :) 
  • Nikis
    TheCoopers skrev 2011-09-20 13:52:43 följande:
    uhh kan vi inte sluta prata om döda bebisar ?
    ja jag känner de oxå, ska på ul snart och blir bara nojjig. vill inte ens tänka tanken :(
  • Nikis

ser man missbildningar nu när jag ska på ul? de blir vaginalt och jag är i vecka 15..

• Nikis

Jag va på ul nu och allt verkade bra. mina uträkningar va oxå bra :) stämde nästan precis. på längden va bebis en dag äldre än vad jag trott och på huvudet en dag mindre :P så jag tycker jag fortsätter köra på 14+5 och sen se vad rul säger om en månad :) Jag är glad iaf :) hehe

• Nikis
    camamill skrev 2011-09-20 14:40:54 följande:
    När kommer du att gå hemma fr jobbet då?

4 månader bara?  räknar de ut din högsta månadslön eller räknar de ut ett snitt?
    jag får gå 14:e januari på graviditetspenning.
    Usch de va så knasigt, jag har ju jobbar i min kommun sen 06 och i sommras tog jag ettsommarjobb i en annan kommun och tydligen så skulle de inte räknasmed för man måste ha jobbar i sex månader eller åtta, jag minns ej. så då va hon snäll och tittade på de jag tjänat mellan januari-april innan jag började på sommarjobbet och räknade ut nå snitt på det. 122 timmar i månaden hamnade mitt snitt på. :) 
  • Nikis
    loppan skrev 2011-09-20 17:39:33 följande:
    lokes: Vad härligt att allt verkade bra, vad gött! :) och så fick du ju bra besked från FK också, kanondag du har haft ju :)
    De känns jätte bra :)detta är bästa dagen :)
  • Nikis

iiih Tack alla. verkligen härligt :) Nu längtar jag till RUL ;)

Är det någon här som ska ha en Tako barnvagn? :) 

• Nikis
    Niiicole skrev 2011-09-20 18:46:29 följande:
    När söker man havandeskaspenning? När som helst eller skall man vänta till efter Rul när man fått ditt moderskapsintyg?
    Jag har redan sökt och fått igenom om havandeskapspenning :) har redan skickat in moderskapsintyget och fått beräknat föräldrapenning oxå. 
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)