• Nikis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Stinis83 skrev 2011-09-16 07:42:25 följande:
    Lokesmami, jag är en av de få som inte får välja, jag måste snittas. Och det tycker jag är bra, att de verkligen tar min skada på allvar och månar så otroligt om mig och mitt bästa :)

Vad säger de till dig? Finns det ett alternativ att göra en rigorös förlossningsplan så du kan föda vaginalt, eller vill du helst ha snitt? Det är skönt att Stockholm är så snälla med snitt, man ska inte tvingas till vaginal förlossning om man inte vill. När har du bf förresten? Såg att du ville föda på DS, tänk om vi hamnar där samtidigt :) Det vore kul!
    Alltså jag tror, än så länge att jag vill föda vaginalt, men jag vet ju inte vad jag väljer bort om jag inte väljer kejsarsnitt och då får jag beslutsångest. hatar att välja mellan saker och speciellt så allvarliga saker. Hade vart bättre för mig kanske om dem ville säga som till dig "nu får du göra snitt" eller "vaginalt". Men jag ska på aurorasamtal så då kanske min rädsla för vaginal förlossning blir mindre och att jag får lite mer fakta om kejsarsnitt. 

Ska du oxå föda på DS? :) Jag har bf än så länge 14:e mars :) Du då? Skulle va jätte kul att träffa på varandra där, haha..

Hmm vart vänder man sig om man vill göra ett ul? Många här har ju gjort det, jag vill oxå göra det och se så allt är bra med bebisen, har inte känns bebisen på ett tag nu.  
  • Nikis

Fick en tid för ul på tisdag :) men de blir vaginalt då sa tanten som jag snackade med. Jag ville ju ha på magen? Kanske skulle ringt någon annanstans?

• Nikis
    k girl skrev 2011-09-16 08:12:53 följande:
    Det låter märkligt, jag har gjort vanliga ultraljud från v 8+0 och det har gått alldeles utmärkt. Men det kanske var den apparaten som fanns tillgänglig?
    Alltså jag beställde en tid hos en vanlig gyn som jag brukar gå till. Jag vet jag tyckte oxå de va trist, jag är ju i vecka 15 man måste ju kunna se fostret bra endå. Hon sa att man ser bättre med vaginalt. jobbig tant :P
  • Nikis
    faceprimer skrev 2011-09-16 08:21:46 följande:
    Du borde aboslut kunna göra UL, jag gjorde ju UL i v. 13 och det syndes jättebra och man såg jätte tydligt.. ring o säg att du hellre vill göra vanligt UL istället skulle jag gjort
    Ja men jag sa det, de verkar inte som att de funkar för dom att fixa de? Konstigt va?
  • Nikis
    faceprimer skrev 2011-09-16 08:32:36 följande:
    Jättekonstigt :S Men avböj och beställ nån annan stans annars?, kan ju vara så att dom inte har tillgång till de eller nått tillfälligt fel med maskinen eller nått sånt..
    ääh har inge problem med att visa upp mig :P de va en bra tid och sådär. jag är ledig från jobbet då. tänkte mest att de känns konstigt nu när bebisen kanske förhoppningsvis är större än i vecka 7 :P
  • Nikis
    Stinis83 skrev 2011-09-16 15:57:27 följande:
    Lokesmami, jag är beräknad till 11:e mars men kommer snittas två veckor innan, men det vore ju jättekul om vi träffades där! Jag hoppas iaf att jag får mitt snitt på DS.

Åh jag har ingen aning om vad jag ska äta idag... Är ensam hemma med dottern så det blir inget avancerat. Vi kanske slår till och delar på en pizza hon och jag och har lite tjejmys :) Jag orkar inte laga mat idag :(
    Jag kommer säker inte att få två veckor innan :P haha Men du får du i februari alltså? ;)
  • Nikis
    Kim J skrev 2011-09-17 22:51:57 följande:
    Men när får ni höra hjärtljudet hos bm?? Jag minns inte när jag gjorde det förra gången och denna gång har jag inte fått höra.. Nästa gång jag ska till bm är ju för guds skull 22 november!!! (och är då i typ v 25??) Jag är jättebesviken på min bm.. Hon verkar supersnurrig och nu har man tydligen "plockat bort" X antal överflödiga träffar som man tidigare hade... Känns trist... Jag har ju rul i oktober och ett läkarbesök inplacerat dock... Hur ofta har ni besök hos bm? Är det bara i min kommun man anser att gravida inte behöver tillsyn?? (usch, jag känner mig jättebitter, haha...) Men det känns som att alla andra får tjuvkika å lyssna men inte jag!! Blä. Va fasen, d e ju ingen som "bekräftat" graviditeten än, bara mitt egna test hemma. Vill ju att en auktoriserad person talar om för mig att "JA, DU ÄR GRAVID. DU INBILLAR DIG INTE" :)

Flåt... Gnäller av mig lite, killen är iväg å jag ligger ensam i soffan å känner mig sårbar å övergiven, haha... (mycket glass går åt)
    Jag får gå till bm en gång i månaden för att jag är lite orolig för allting känns de som.. :P Sist jag va hos bm så frågade jag om vi kunde göra ett försök att lyssna på hjärtat, hon sa att de va för tidigt. :/ Vecka 14 va i i då tror jag? :P Lyssnade ju i vecka 14 med första barnet. hehe fast då hade jag en annan bm.. hon kunde iaf testat tyckte jag :P
  • Nikis
    Frukostflingan skrev 2011-09-18 07:58:32 följande:
    Jag lämnar er nu och önskar er lycka till. Anledningen är att jag haft ett MA som upptäcktes vid KUB i fredags. Jag har gjort två VUL tidigare och vid båda tillfällena har allt sett bra ut och hjärtat slagit. Så helt utan oro åkte vi på ultraljud i fredags och då såg man inte mer än en tom hinnsäck. Igår var jag inlagd för behandling att stöta ur resterna. Hemskt smärtsamt men skönt att få det avklarat direkt.

Jag ska nu vila upp mig. Sen tar vi nya tag här hemma! Lycka till allihopa! Kram på er!!!
    Fyy vad hemskt tråkigt att höra. Kraam till dig
  • Nikis

Idag ska jag på ul. Usch jag är lite nervös faktiskt. Hoppas att allt ser bra ut med bebben :)

• Nikis

tack så mycket. de känns verkligen spännande :)  Men tiden går så segt, ska inte va där förrens fem :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)