-
Då kör vi en utmaning du och jag, mellanmål varje dag! För detta fixar vi lättAprilia1977 skrev 2011-08-16 20:39:16 följande:Jag har exakt samma problem, skulle jag ha fixat mellanmålen, så hade jag haft den perfekta kroppen! :)
-
40 min styrketräning helkropp - check
mellanmål - check
Sådär ja
I kväll blir det även en promenad efter kvällsmaten
det var billig träning tycker jag - go for it!Evenstar skrev 2011-08-17 12:52:18 följande:Så nu har jag kollat upp priset - 104 kr i månaden kommer det kosta mig.
Det är väl det värt?
Tack för era tankar, det lenar en elak hals :) -
Har ätit mina mellanmål idagAprilia1977 skrev 2011-08-17 20:09:17 följande:Hahaha, faktiskt, Jag är på!!! Jag tar med mig keso i morgon...
Fy vad bra, det är klart att jag utmanar dig!
BRA!!!!
Och när jag koncentrerar mig på att sköta mellanmålen tar det bort fokusen från att äta skrot -
Inser när jag läser detta att jag faktiskt äter för lite mat.....jag som försöker minska ner på portionerna, ska sluta med det! Undra på att jag blir sjukt godissugen och faller några ggr/vecka!?MissKaos skrev 2011-08-18 08:34:58 följande:Jag är ganska negativ till att utesluta kolhydrater HELT på det viset. tycker inte det fungerar, eftersom det bara resulterar i att man inte orkar prestera på träning. Jag har kört på en lägre dos kolhydrater istället, och då portionerart större delan av dem på morgonen. JAg har legatpå en "bra" deff på under 10% underhudsfett (om det är det du är ute efter) På följande kost:
Havregrynsgröt (fiberharegryn gär ju bytamot dinkel om man vill)1,5port + linfrön+ sojaprotein + minimjölk + banan 2 mackor(pumpernickel) med kalkon på ena och 1/2 burk makrill på andra 4 äggvitor, kokta + 1 glas juice (evt blåbär i gröten och evt ett sönderskuret fikon)
Mellis: 1-2 frukter + Lättyoghurt naturell + LITE musli, osötad med solrosfrön om träning på em, annars 2 frukter o yoggi utan musli
Lunch; ris + kyckling. OBS! 1/2 dl okokt ris MAXX, 2 kysklingfileer och grönsaker. + 1 frukt
Mellis: frukt 2 st, lättyoghurt 1-2 grova mackor pålägg som frukost. (sojaprot i yoghurten)
MIddag: Samma proteinmängd som lunch, 1/2 mängden kolhydrater + 1 frukt
Kvällsmål: Någon form av "ren" protein tex kesella eller proteinshake på minimjölk/lättyoggi och bär evt 1/2 banan om man är riktigt hungrig!
Tillkommer då gainomax efter träning alt RX+ 2 bananer.
Det här är en deff som har fungerat bra för mig. KOlhydratmängden håller sötsuget borta, men ger energi till träning. Ej banan till mellis utan äpple/päron osv med lägre kolhydratmängd i. Det som är bra med den här kosten är att man kan äta den alltid och bara lägga till en glad ätare dag med pizza och godis om man inte deffar. Vill man köra hårddeff kan man såklart minska ner på kolhydraterna ytterligare. Det gäller att inte vara hungrig heller då faller man för sug och man sover inte bra, och man tappar muskler om man äter för dåligt.
jag är allergisk mot nötter gissar att man kan lägga nötter i gröten och minska ner på mängden havregryn
Mera mat, ffa protein, och noga med mellanmålen så ska nog jag också lyckas
Spånar lite, vad tror ni om ett liknande upplägg??
frukost: 1 port bovetegröt med ett ägg toppat m 1dl bär blandat med lite lättkesella
mellanmål: Ett alternativ av: en burk makrill, kesella+fil+bär+nötter, 1-2kokta ägg
lunch: husmanskost, tex kött+potatis, sallad/grönsaker
mellanmål: se fm..
middag: som lunch
ev kvällsmål, samma som fm mellis
Vad tror ni om detta? Portionerna är ungefär ½ tallriken sallad/grön 1/4 kolhydrater och 1/4 protein.
Jag äter inte pasta, bröd, havre....men äter ris/potatis. Så dom dagar övriga familjen äter pasta äter jag mera grönsaker istället.
Träning: promenader på 40-60 min nästan varje dag, styrketräning (hemma med hantlar, boll och gummiband) 3ggr/v -
blir ingen träning här heller, tränade ju helkropp igår så jag väntar till imorgon.
Tänkte ta en promenad, men har kännt av knäna lite senaste promenaderna så jag vilar idag så det inte blir nåt knas....kör på imorgon istället
Maten och mellanmålen har faktiskt gått kanon! -
en timmes styrketräning helkropp, mellanmålen avklarade! Nöjd!
Kommer med ett litet fredagstips:
Alla övermogna bananer, ska vara nästan svarta i skalet slänger jag in i frysen, sen när jag är extremt godissugen, eller varför inte efter träning så tar jag 1/2-1 fryst banan och mosar ihop med lite kakao och vaniljpulver (inte vanlijsocker) Blir riktigt glassigt och gott Brukar röra i lite lättkesella också för proteinet skull. -
är också sanslöst hungrig hela tiden, måste ha ökat min ämnesomsättning lite.....gör inget annat än att äta tycker jag..........Fattig student skrev 2011-08-20 06:45:17 följande:Vaknade nyss av att jag är vrålhungrig. Kan inte sova, måste ha mat. Herrejösses vad mycket mat man numera äter när man har börjat ta träningen på "allvar" igen. Till frukost blir det keso och ägg. Därefter träning, proteinshake och sedan poolhäng.
-
Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om proteinpulver, behövs det verkligen när man tränar 3ggr/v och promenerar 5-7ggr/v?
Men samtidigt är jag sjukt hungrig hela tiden, kanske behövs ändå? Och vad ska man ha kasein eller vassle och när/hur äter man det, bara efter träning eller? -
Blev lite choklad igår, inga mängder så det känns bra....
Sen på kvällen efter middagen blev det lite ost och vin
Ingen träning idag, men om jag hinner ska jag försköka smita ut på en promenad.
Tack för era svar ang. proteinpulver, mitt mål med träningen är att få snygga muskler samt gå ner lite i fettvikt. Funderar vidare på proteinpulver att ta efter träningen med en banan kanske -
kul med nya i tråden Välkommna!
Här har det blivit en lugn söndag, en timmes PW och lite lagomt pyssel/plock/städning här hemma, imorgon börjar vardagen med skola/dagis så då blir det andra rutiner igen