Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

Päron1986 skrev 2011-08-22 17:34:50 följande:
    finns det någon utmaning nu?
    jag blev ju sjuk under plankan-utmaningen så jag kom ifrån er litegrqand här i tråden.. men nu är jag fit for fight igen! (eller ja, ha rvarit det ett tag1')
    Jag och några till kör en utmaning om att äta mellanmål varje dag

Jag sån att när jag slarvar med mellanmålen så faller jag för godis eller överäter vid måltiderna.
  • godisgrisen

träning igår och en timmes PW idag

Nu arbete vid datorn och mellanmål

• godisgrisen

Har hunnit med en skogspromenad på strax över timmen Skönt att variera sig med att gå i skogen, mycket skönare för kroppen, känns inte lika slitsamt för knän och leder

Har ingen motivation till styrketräning idag, hoppas på att den återkommer imorgon, annars så får jag helt enkelt köra på promenader denna vecka och ta nya tag nästa

Har kört så hårt nu i ett par månader så kroppen kan då få vila från styrketräningen en vecka utan problem, så länge jag kör hårt med mina PW's

Har svalt mitt förmiddagsmellis och njuter av en kaffe, solen skiner och jag mår bra

• godisgrisen

måste bara tipsa om ett supergott mellanmål som jag åt efter träningen idag:

en fryst banan som mosas med gaffel tillsammans med 1 tsk kakao, rör om ordentligt med gaffeln
    blanda lite kesella med lite äkta vaniljpulver och klicka över banan/chokladen ät och njuuut!

Blir som en blandning av chokladpudding/glass med vaniljkesella gudomligt!!!

Jag fryser alltid in mina övermogna bananer, ju svartare skal desto godare som frysta, iom att dom blir mera sockriga och sorbet liknande.

• godisgrisen
    Mollly skrev 2011-08-25 12:32:26 följande:
    Ni som äter kesella, äter ni dom som har olika smaker också?
    Jag äter bara naturell lätt kesella, så lätt att själv smaksätta med bär, kanel, vaniljpulver, kakao eller vad man nu vill ha

Dom smaksatta har oftast så mycket konstiga tillsatser i sig.......
  • godisgrisen
    Mollly skrev 2011-08-25 19:10:29 följande:
    Hur ser denna dagen ut:

Frukost: fiberhavregröt, 2ägg ev en smörgås
    Mellanmål: kesella
    Lunch: lagad mat
    mellanmål:proteindryck eller kesella.
    Middag: lagad mat
    Senare på kvällen: kokta ägg
    bra hoppas jag, eftersom jag äter typ lika
  • godisgrisen
    Mollly skrev 2011-08-25 18:53:51 följande:
    Hur lång tid kan det ta att få en en kropp som denna?
    så vill jag också se ut!

Men jag tränar bara hemma, har hantlar, gummiband och pilatesboll.....får nog drömma vidare.....
  • godisgrisen

Dagens träning redan klar, 45 min styrketräning för hela kroppen med exetubsen

Känner av armbågar och knän när jag tränar med hantlar, värmer jag upp för dåligt, eller kör jag för tungt?

Tänker köra gummibanden ett tag nu, känns som om dom är "mildare" mot lederna iaf. Vill inte få ondare jue.

Dessutom får jag ont i armbågarna när jag kör hårt med plankan, och kör jag den på händer+fötter på boll så får jag istället ont i handlederna....suck

Tips mottages tacksamt!

• godisgrisen

God morgon

Här blir det städning och lördagsgodis, det är ju lördag idag

Hoppas även på att hinna med en PW idag, beroende på när maken kommer hem, men annars blir det väl en imogon

Tränade helkropp igår, så idag blir det bara plankan, styrkan spar jag till måndag tror jag.

Ha en fortsatt bra lördag

• godisgrisen

God förmiddag

Är sjukt trött/slö idag, vill träna men orken infinner sig inte.........blir lite friidrott i soffan så får vi se om jag blir lite mera peppad......

Behöver nog en rejäl spark tror jag.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!