Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

God morgon

Sitter som vanligt med min kaffekopp, och ska ut på en morgonpromenad medans familjen sover (ja min familj är supersega på morgonen)

• godisgrisen

Har inte tagit mig ut på några morgonpromenader igår och idag, mår inge vidare i värmen.....matt i kroppen, ont i huvudet och nacken

Nån styrekträning har jag inte fått till heller.....

Nåja, vädret och energin vänder väl snart, och då ska jag plocka fram motivationen igen, dock kommer jag inte kunna gå morgonpromenader längre, då semestern snart är slut....får gå på kvällarna istället

• godisgrisen

Men  hjälp mig att sluta med att äta skit.....har inte tränat/promenerat på några dagar nu och genast börjar mitt äta skit beteende........varför gör jag så????

Det blir stora portioner, oftast ganska ok mat men aldeles för mycket....flera och större mellanmål än jag behöver och nu ikväll har jag mölat fil m cornflakes, nötter, chips, t.o.m oboy (trots att jag inte tycker om det...) hjälp

Jag kommer ju inte närmare mitt mål på detta sätt, så fort jag får flyt i träningen så funkar allt, men efter bara 2-3 dagar utan träning så ramlar jag tillbaka igen.......suck

Mår skit både fysiskt (svälld, bubblig och uppblåst mage) och mentalt då jag känner mig så misslyckad.

Nån som känner igen sig och har nåt tips på hur jag ska bryta detta beteende?

• godisgrisen

Nu är jag på väg ut på en PW iaf.......solen skiner och det känns lite bättre.

Jag vet varför det blev som det blev igår, eller iaf en stor bidragande orsak....jag har slarvat med mellanmålen denna vecka. Jag behöver ordentliga rutiner, mellanmål och strukturerade dagar för att inte bli för hungrig och vräka i mig hela skafferiet om kvällarna.

Så nu måste jag se över kosten och skärpa till mig med mellanmålen, hur svårt kan det vara att slänga i sig ett ägg på förmiddagen trotts att det är semester??

Nåja, bara kaffet är urdrucket så ska jag ut och njuta i solen

• godisgrisen
    MammasGos skrev 2011-08-06 08:37:11 följande:
    Igår powerwalkade jag 7km med barnvagnen och femåringen cyklade. Bra gjort av honom tyckte jag. Själv hade jag gärna gått ännu längre. I natt vaknade jag av magont. Misstänker blindtarmen och ligger och väntar på att 1177 ska ringa upp... Vilket de gjorde precis nyss. Det blir akuten *svälj*. I gen löpning för mig idag...
    men usch, hoppas allt är bra med dig
  • godisgrisen

har inte blivit någon träning idag heller, men en timmes svettigt pass med gräsklipparen iaf...bättre än inget.

• godisgrisen

Gårdagens godis resulterade i en rejäl PW imorse, 65 min i snabbt tempo, allt socker gav mig massor med energi

Imorgon är det slut på semestern, så då kan jag inte längre ta morgonpromenader, men får gå på kvällarna istället.

• godisgrisen
    Mollly skrev 2011-08-07 18:24:36 följande:
    jag körde överkroppen idag.  Skulle kört benen egentligen, men det insåg jag inte förens jag hade tränat klart. haha
    haha, shit happens
  • godisgrisen

En timmes träning idag, känns bra

Dessutom har jag skött maten också, två bra saker samma dag *klappar mig själv på axeln*

• godisgrisen

en timmes pw + plankan idag

Förutom lite för mycket chokladdoppade nötter (idag igen) så känner jag mig nöjd över dagen

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!