Träningsnördar - här samlas vi!
God morgon
Sitter som vanligt med min kaffekopp, och ska ut på en morgonpromenad medans familjen sover (ja min familj är supersega på morgonen)
God morgon
Sitter som vanligt med min kaffekopp, och ska ut på en morgonpromenad medans familjen sover (ja min familj är supersega på morgonen)
Har inte tagit mig ut på några morgonpromenader igår och idag, mår inge vidare i värmen.....matt i kroppen, ont i huvudet och nacken
Nån styrekträning har jag inte fått till heller.....
Nåja, vädret och energin vänder väl snart, och då ska jag plocka fram motivationen igen, dock kommer jag inte kunna gå morgonpromenader längre, då semestern snart är slut....får gå på kvällarna istället
Men hjälp mig att sluta med att äta skit.....har inte tränat/promenerat på några dagar nu och genast börjar mitt äta skit beteende........varför gör jag så????
Det blir stora portioner, oftast ganska ok mat men aldeles för mycket....flera och större mellanmål än jag behöver och nu ikväll har jag mölat fil m cornflakes, nötter, chips, t.o.m oboy (trots att jag inte tycker om det...) hjälp
Jag kommer ju inte närmare mitt mål på detta sätt, så fort jag får flyt i träningen så funkar allt, men efter bara 2-3 dagar utan träning så ramlar jag tillbaka igen.......suck
Mår skit både fysiskt (svälld, bubblig och uppblåst mage) och mentalt då jag känner mig så misslyckad.
Nån som känner igen sig och har nåt tips på hur jag ska bryta detta beteende?
Nu är jag på väg ut på en PW iaf.......solen skiner och det känns lite bättre.
Jag vet varför det blev som det blev igår, eller iaf en stor bidragande orsak....jag har slarvat med mellanmålen denna vecka. Jag behöver ordentliga rutiner, mellanmål och strukturerade dagar för att inte bli för hungrig och vräka i mig hela skafferiet om kvällarna.
Så nu måste jag se över kosten och skärpa till mig med mellanmålen, hur svårt kan det vara att slänga i sig ett ägg på förmiddagen trotts att det är semester??
Nåja, bara kaffet är urdrucket så ska jag ut och njuta i solen
har inte blivit någon träning idag heller, men en timmes svettigt pass med gräsklipparen iaf...bättre än inget.
Gårdagens godis resulterade i en rejäl PW imorse, 65 min i snabbt tempo, allt socker gav mig massor med energi
Imorgon är det slut på semestern, så då kan jag inte längre ta morgonpromenader, men får gå på kvällarna istället.
En timmes träning idag, känns bra
Dessutom har jag skött maten också, två bra saker samma dag *klappar mig själv på axeln*
en timmes pw + plankan idag
Förutom lite för mycket chokladdoppade nötter (idag igen) så känner jag mig nöjd över dagen