-
Ja har man inte karaktär nog att låta bli så får man se till att ha ögonvittnen med sigJennie med ie skrev 2011-09-09 12:21:46 följande:Smart
-
Ridning är nytta med nöje, så kul att man inte tänker på att man tränar Bra även för hållningen och coremusklernaJennnyn skrev 2011-09-09 14:49:35 följande:Är ganska slut i benen efter ridturen! Sedan jag började rida igen efter flera års uppehåll har jag märkt skillnad på benmusklerna. Och då har jag knappt kört ben-pass på gymmet senaste tiden, just för att jag rider ca 2 ggr i veckan och på så sätt får benträningen på köpet!
-
Grattis!!!MissKaos skrev 2011-09-13 08:38:08 följande:Fyller år idag! Vill ha en massa fjäsk och grattis, tack
...ska fira med ett skivstångintervall-pass... -
Idag känner jag mig äntligen bättre i min förkylning Det var verkligen på tiden!!
Firade med en lugn halvtimmes promenad, har bestämt mig för att mjukstarta ordentligt. Inte göra som jag brukar med 0-100 på typ 10 sekunder......nej lugnt och fint, har ju hela livet på mig att komma i form
-
Börjar ni bli sjuka nu när jag äntligen är på G igen......
Körde igenom hela kroppen idag, cirkelträning med gummibanden, tog det dock lugnt och körde bara två varv men har ju bestämt mig för att mjukstarta Blev dock härligt svettig och mör i kroppen ändå. Sen avslutade jag det hela med att ta en rask promenad i höststormen ute
Mår riktigt gött just nu! -
Märks så tydligt när barnen börjar skolan igen efter sommarlovet....dröjer max en månad innan man ligger...lika varje årJennnyn skrev 2011-09-15 13:08:48 följande:Härligt att du känner dig bra igen! Det märks att hösten är här, för alla åker på förkylningar hit och dit. Jag har börjat känna lite i halsen igen! Det var bara ett par veckor sedan jag hade en kraftig stämbandsinflammation. Hoppas det bara är tillfälligt!
Ta lite extra C-vitamin och VILA så ska du se att det går över. Man får INTE träna med halsont ju. -
en timmes PW idag, känns bra i kroppen och jag känner att jag är på G igen
Har börjat strama till kolhydraterna igen, kört LCHF till och från senaste åren, och min IBS mage mår verkligen inte bra av för mycket kolhydrater.....men jag orkade tillslut inte med att sky kolhydrater och oroa mig för att det var mera kolhydrater i röd än grön paprika....Blev en fixering över att räkna kolhydrater hela tiden och ville äta som "alla andra" men det funkar inte för mig.......uppblåst mage, ständigt godissugen, svullen......
Nu kör jag på en medelvariant och kör mera kolhydrater än "äkta" lchf och inte fullt lika mycket fett, utan snarare en kolhydratreducerad kost. Magen känns efter en vecka mycket bättre! så skönt, inget godissug och mycket energi i kroppen Få se hur länge det varar för denna gången......men jag mår bra nu
-
Ungefär som jag äter, fast min mage tål inte frukt....men äter istället bärMissKaos skrev 2011-09-17 19:48:28 följande:Tror jag är sundare! Äkta LCHF verar ju kunna ge både förkalkade kärl och hjälpa till att skapa tarmcancer.. Lagomär bäst! I perioder kör jag min variant: Dvs mindre kolhydrater (typ 1/2 port) och sunda fetter. Massa grönisar OCH frukt och mkt mkt fet fisk. MKt proteiner. Mår mkt bra på den dieten, bättre än sista månadens slarv eg. Verkar dessutom tappa vikt av att äta såhär fast jag äter för mkt kalorier eg... Vägde mig igår och stämmer vår våg så har jag gått ner lite. MIsstänker att kroppen tycker att godis/kakor är skit så det kan man bajja ut.. Den vill ha riktig mat. Bra grejjer lixom.
Testat min nya matberedare. Mikket god apelsinjuice och ok kycklingbiffar. Ska krydda dom annorlunda nästa gång bara.
Äter jag potatis så nöjer jag mig med en liten, mycket grönsaker och fullfets mejeri
Idag har det dock blivit lite naturgodis, sååå sugen och sen "hjälpte" jag barnen äta upp överblivet godis.....så nu lär väl magen protestera igen.......nåja det var iaf gott -
Tränade hela kroppen igår, lite tuffare än sist och nu sitter jag här med skön träningsvärk
Maten däremot har väl inte varit lika bra.....efter min förkylning har jag återigen hamnat i skäpträsket.....skärpning!
Imorgon kör jag igång med bra mat och framförallt MELLANMÅL!
Skönt ändå att vara tillbaka och kroppen känns ganska ok med tanke på hur lite jag tränat senaste månaden.....men Nu är jag på G igen -
Tack för peppen MissKaos Jag vet att jag kan, och jag vet precis hur jag ska göra för att må bra, bara att jag av någon anledning hela tiden väljer att sabba för mig själv...rädd att lyckas kanske?
Nåja, inte värt att analysera och grubbla för mycket, bättre att lyssna till kroppen och göra sånt jag mår bra av, det lönar sig i längden