Träningsnördar - här samlas vi!
Pass 129
Russian squat routine pass 2
6x3x92,5kg
10 chins KV
10 chins + 10kg
Tog det lugnt och bara kände om förkylningen är borta.
Pass 129
Russian squat routine pass 2
6x3x92,5kg
10 chins KV
10 chins + 10kg
Tog det lugnt och bara kände om förkylningen är borta.
Pass 130
Overheadsquat ca 20 min nytt 1RM 60kg, bommade precis 70,tappade utlåsningen i bottenläget och fick släppa. Rörligheten blir bättre!
Wod ca 24 min.
Pass 131
Pass 3/18 russian squat routine 6x2x92,5kg
Pass 132
Överkropp på hotellgymmet.
Tjena nu hänger jag på här :)
Jag har styrketränat ett bra tag (började med maskiner, nu nästan enbart fria vikter) och har följt den här tråden från och till ganska länge.
Tidigare hade jag en ryggproblem (ländrygg) så vissa övningar funkade helt enkelt inte (plankan på tårna, situps och liknande där svanken kan vara rätt utsatt).
Efter ett par månader med stabiliserande övningar för mage/rygg, yoga, mycket fokus på att mjuka upp höftböjaren och baksidan av kroppen så är jag i princip helt fri från ryggvärken.
Något som var sjukt roligt var att jag spontant testade att göra situps igår, och det var nema problemas och jag blev lite chockad över hur lätt det var.
Jag har inte ens försökt mig på det på flera år så där ser man vad kompensationsträning kan göra.
Jag skulle gärna ta emot tips på riktigt bra magövningar, som syftar på styrka och sure, kul med slimmad midja men jag vill stärka bålen både på insidan och utsidan. Är medveten om att ryggen inte får tappas bort här, men där tycker jag fasen att det är ännu svårare att hitta variation på övningar.
Någon som har tips?
Pass 133
Russian squat routine 4/18 6x4x92,5kg + 20 ttb.
Jag tränar på cleans och har oförskämt mycket blåmärken... Både på bröstet och under knäna.... Tur att det inte är shorts säsong....
Kan absolut inte säga att det är överdrivet mycket streching innan.... Borde jag det??
Men efter så har jag fått lära mig flossing och annat konstigt..