Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 139

9/18 Russian squat routine 6x6x92,5kg. Nästa vecka är det dags för ökning i vikt, kört samma i tre veckor.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 140

uppvärmning 30 burpees, 30 airsquats, 30 pushups

A teamwod
    20 clean&jerk 60 kg
    400 m 
    20 c&j 60 kg
    400 m
    20 c&j 60 kg
    400 m

B
    15 powersnatch 40 kg
    15 ttb
    15 pushups
    15 chesttobar
    15 burpees
    400 m
    15 burpees
    15 chesttobar
    15 pushups
    15 ttb 
    15 powesnatch

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-15 18:48:26 följande:
    Håll i hatten....
    Var ändå inte så farligt, A+B tog ca 20 min styck. A tog längre tid än nödvändigt pga att min partner var lite seg. Det var även en C del som jag stod över som också tog ca 20 min.

Min tunga period ger verkligen resultat, jag "wodar" ju bara på söndagar nu och tränar resten av passen tungt och på låg intensitet. Att köra för mycket HIT är inget jag tror på, och med tanke på att jag förmodligen aldrig varit bättre så behövs det inte heller. Har du hämtat igen dig efter benen vek sig?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-15 19:55:28 följande:
    O ja. Haft en ok träningsvecka också. Idag var jag på ett dötråkigt pass på sats dock... Ett styrkepass. Långtråkigt som tusan!
    I morgon ska jag på wod.

Har ont i ryggfiléerna, funderar på om det kan bero på min nyinskaffade ab-roller?
    Så kan det säkert vara, håller man inte överkroppen rak med en ab-roller så blir ryggen fuckad. Sen får man ju träningsvärk som av allt som är nytt så det är ju nödvändigtvis inget som behöver vara negativt. Jag gillar min foam-roller, grymt skön speciellt dagar som denna då övre delen av ryggen gärna krampar några timmar efter passet. 
  • Studentpappa

Pass 141

10/18 russian squat routine 5x5 100kg, lyckades med konststycket att släppa en rejäl brakare när jag böjde ikväll. Tur man inte är så brydd då gymmet var fullt..

• Studentpappa

Pass 142

Skulle egentligen köra mitt benpass ikväll som vanligt. Men jag drabbas av ett visserligen I-landsproblem men ändå, har beställt en vit tjänstebil och fick en svart!? Vafan liksom snacka om antiklimax...

Så jag behövde få ur mig lite, å fy fan skulle det visa sig.

7 set på 21 min
    clean+hangclean+jerk utan att släppa stången. slutade på 85 kg.

Teamwod 2 pers en kör den andre håller en 10kg medicinboll ovan huvudet.
    100 marklyft 100kg
    100 wallball 10kg
    100 shoulder to overhead 60 kg (jag fick sänka till 40 mådde illa i hela kroppen)
    100 ttb fast jag körde situps helt slut.
    150 burpees

ca 39 min. Det äckligaste jag gjort 2015 by far. Åt en middag till nu när jag kom hem helt tom i kroppen känns det som.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-19 21:53:56 följande:

Stalltips för extremt stel nacke/skuldror? Jävligt jobbigt att vara nybörjare i crossfit!

Jag är grymt dålig på att stretcha, skuldrorna brukar jag använda foamroller till. Du kan säkert använda en mindre boll också som du har mellan dig och golvet. Nacken är värre där kör jag linimentt om jag är stel ..

Har inte du en personlig massör?
  • Studentpappa
    Danzig76 skrev 2015-11-20 10:26:54 följande:

Vet knappt vad hälften av grejerna du skriver är men 100 marklyft är fan inte nåt jag ger mig på i första taget, oavsett vikt.. Bra jobbat

Det är mycket flashiga ord på mycket i crossfit, men allt det där är gjort på två stycken, i en Teamwod delar man som man vill på antalet. Så jag gjorde ungefär hälften av det som står.
  • Studentpappa
    Danzig76 skrev 2015-11-20 16:52:13 följande:

Lägger in en logg här för första gången.

Lunchpass, var lite allmänt seg idag men blev ok i slutändan iaf.

Böj: 5x50, 10x80, 5x100,5x105,3x110

Bänk:10x70, 5x90, 3x100, 3x105, bom på 110 kg

Mark: 5x70, 5x110, 3x140, 2x160

Får för mig att köra lite frontböj, vände upp 70 kg ett par gånger men var för mosig i korsryggen så blev lat och gick vidare istället.

Hantelpress med stopp 5x38, 5, 4

Viktade chins/pullups 8x15kg, 5, 5, 4

High rows med hantlar, 5*24 , 5, 5, 5

Är nåt troll med mina marklyft den sista tiden. Är nåt i tekniken som inte stämmer, känns helt enkelt inte 100. Kommer ta ett break från vanliga marken nu för att istället alternera sumo och mark med snatchgrepp. Förhoppningsvis så är det allt som behövs för att komma på spåret igen..

Trevlig helg 

Jag har av någon anledning inte kört sumo särskilt frekvent, har dock börjat på senare tiden och det känns skönt
  • Studentpappa

Pass 143 

Russian squat routine 6x2x92,5 kg

Multitaskade lite ikväll, la yngsta dottern halv sju stack och tränade en timme och la sedan äldsta direkt när jag kom hem. Den som säger sig inte ha tid att träna måste tänja bra på sanningen

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!