Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2015-11-21 21:12:51 följande:

Kan ärligt säga att jag inte haft tid att träna senaste två veckorna. Jobbar över 100 procent, har varit bortrest i jobbet större delen av veckorna och haft sinnessjukt mycket att göra. Har inte haft tid att lägga mina barn heller. :-/

Det är ju undantag, jag syftar på den som "aldrig" har tid. Jobbar du sent när du är borta? Jag brukar träna när jag reser för att något att göra på kvällarna
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-11-22 15:53:47 följande:

Jag har alltid med mig träningskläderna utifall att, men har bara lyckats två gånger tror jag.

Okej trist, eller ja det beror väl på hur man ser det. Jag är konsult och när jag reser så är jag oftast ledig på kvällarna, men det är ju också rätt tråkigt. 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-24 21:35:51 följande:

Efter en helg med wine & dine blev det ett pass på SATS igår med Crosstraining. Nytt pass och helt ok. Men idag var jag på "riktig" träning" efter typ bara ett par veckor är det konstigt hur fort jag vant mig till att Crossfit är the shit och Sats och Elixia typ suger....  Om jag inte är med min PT då. Han kan fortfarande plåga skiten ur mig....

Dagens WOD:
    A. Strict press 3-2-1-3-2-1

Metcon 2 rounds for time
    100 double unders
    50 shoulder to overhead
    25 toe to bar

Ja det är lite roligt att se hur hårt man faktiskt kan pressa sig när man vill, en gång i världen gick jag på bodypump ibland. Det känns inte så lockande längre

Jag har iofs knappt "crossfitat" på mer än en månad nu, högst en gång i veckan. Efter min 6-veckors benperiod tänkte jag fokusera på ryck och overheadsquat, har dock börjat få lite känningar i knäna. Men det är väl inte så konstigt kanske efter 3xbenpass i veckan. Ev går jag på en period med tunga marklyft. 
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-11-25 06:35:30 följande:

Kan vi radera bort november från året? Grått, mörkt och tråkigt = noll träningslust!

Min träningsmotivation just nu är verkligen inte hög. Jag får till 1-2 pass i veckan och inga powerwalks. Blä!

Det är tur att december kommer snart med både mer ljus och allt annat som hör julen till, men så mycket mer tid för träning ger inte den månaden...om man inte räknar in att slalomsäsongen drar igång då.

Ni åker väl i sälen eller minns jag fel då? Såg att det var dags för premiär där

Jag scannar blocket efter utrustning till dottern, missade skidbytardagen. Funderar även på att köpa in mig i bytessystemet i järvsöbacken, smidigt att kunna byta utrustning för ett par hundra när dom växer.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-11-25 07:07:22 följande:
    Ja det är premiär i Sälen på fredag, men tyvärr kan vi inte åka upp då. Gråter Fast det kommer bli skidåkning före jul i alla fall. Solig
    Det är smygpremiär här också i helgen men vädret har gått mot det sämre nu med plusgrader så vi får se hur det blir. Senast igår morse var det -13 men slog snabbt om
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-27 14:05:15 följande:

Idag har jag haft en 30m pt session och vi övade på jerk. Kul och lite knepigt.... Hittade nya muskler tror jag. Redan stel!

Enbart överstöten eller? Den är riktigt rolig går att hantera rejält med vikt när man får till den. 
  • Studentpappa

Pass 145 

6x2x92,5 benböj
    Överstöt: Stege upp till nytt PB 92,5 kg, var inte så svårt och det fanns några kg till att plocka. Snart har man 100 kg ovanför huvudet

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-27 22:54:21 följande:

Kan vi ha gjort power jerk kanske? Hela vägen från golvet.... Jag lyfte ju inte så tungt. Upp till 27 kg. Men det var skoj. Ska jobba mer på det nästa vecka....

Det var antagligen Clean&jerk (power eller squatclean) jerk är sista stöten från axlarna, det finns olika tekniker för jerk också. De flesta väljer split när det blir tungt.
  • Studentpappa

Pass 146

Böj 3x3x110 kg, Var egentligen allt ikväll men det kändes såpass bra att jag testade 1x120 kg, gick upp skitlätt (PB!) Så jag siktar på 125-130 kg för vecka 6 russian squat routine. Det går bra nu

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!